1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Benzine lek
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 16 mei 2009 11:09 PM

Hoi allemaal,

mijn gs(je) was klaar tot gisteren.
na een ritje te hebben gereden, ben ik op de terug weg stil komen te staan Sad  motor sloeg af. Gelukkig Very Happy 2 km van huis, onder de motor kap gekeken en niets te zien.
onder de auto wel BENZINE!!!
auto naar huis geduwd en op blokken gezet, eronder gekropen en nu mis ik een benzine slangetje van een cm of 10 tot 15 heel dun.
ik vraag mij wel af zijn alle gs(jes) met deze dunne slangetjes uitgerust? of is er zomaar iets ingebouwd geweest in het verleden.

in de vraagbaak staat niets en met google kom ik ook niet ver, vandaar mijn vraag; heeft iemand een schema waar ook de maten, en materiaal soorten van deze slangetjes in staan?

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 16 mei 2009 11:48 PM
  [ # 1 ]

Waar zit dat slangetje precies?

Zover ik weet zit er gewone benzineslang overal.
Begint bij de tank , via het benzinefilter voor de tank naar de metalen leiding die naar voren gaat.
Daar zit weer benzineslang naar de pomp en van de pomp naar carburateur zit ook normale slang.

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 17 mei 2009 12:10 AM
  [ # 2 ]

ter hoogte van het y-stuk vd uitlaat daar gaat een dun doorzichtig slangetje over in een dikkere rubbereslang ongeveer 10mm dit dunne slangetje komt ook omhoog richting carburateur en ook daar gaat deze weer over in een ongeveer 10mm rubbereslang op de carburateur.

hier is een stukje tussen uit zodat mijn gs(je) stond te piesen Smile

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 mei 2009 12:13 AM
  [ # 3 ]

Dat is je retourslang die va de carburateur weer naar de tank gaat.
Kun je gewoon repareren met normale benzineslang.

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 17 mei 2009 12:19 AM
  [ # 4 ]

dus de retourslang is het dunne slangetje, dan is deze al gerepareerd geweest.

kun je die ook over de hele lengte vervangen met een dikkere benzineslang?

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 17 mei 2009 03:22 PM
  [ # 5 ]

Ik heb pas bij mijn blauwe gsa ook al deze benzine slangen vervangen, en net op tijd. die slang waar jij het over hebt was bij mij in de gehele lengterichting diep ingescheurd. Toen ik erin kneep sprong ie gewoon open!
Als ik me niet vergis was het een 6mm benzineslang die ik gebruikt heb. Volgens mij kan je geen dikkere gebruiken omdat het anders te ruim op de aansluiting van de carburateur zit.  Ik weet t trouwens niet voor de volle 100% zeker dat het 6 mm was Surprisedops:  Is al 2 weken terug en op me werk hebben we alle maten slang dus heb gewoon het oude slangetje naast de nieuwe op rol gehouden om te vergelijken en afgeknipt.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 mei 2009 03:23 PM
  [ # 6 ]
solide schreef:

kun je die ook over de hele lengte vervangen met een dikkere benzineslang?

Ja , dat kan prima.

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 17 mei 2009 04:09 PM
  [ # 7 ]

moet het dan ook weer een hele dunne doorzichtig zijn of mag dit met een rubbereslang, de zelfde als op de pomp zit. want daar zit rubber met een overgang naar een doorzichtige denk ongeveer een mm of 4. moet dit nog na meten, maar vindt het vreemd Confused: dat het zo in elkaar zit.

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 mei 2009 05:25 PM
  [ # 8 ]

Ik zal het compleet vervangen door normale benzineslang.

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 18 mei 2009 11:08 PM
  [ # 9 ]

Een GS AM 1975 heeft normaal gesproken geen retour leiding voor de benzine. Dus dat doorzichtige slangetje is gewoon de toevoor. Is waarschijnlijk vervangen, want de originele slang is zwart. Tussen de metalen leiding (bij Y-stuk) en de benzine pomp is de toevoor deels uit dun 6 mm plastic slang. Is precies hetzelfde materiaal als dat van de toevoer van de 2CV die onder het chassis loopt. Over dit dunne slangetje zitten her en der dikkere beschermrubbers. Dus Solide, je gehele verhaal klopt.

Op deze foto zie je die dunnere lang met aan de uiteinden een koppelstuk van normaal benzineslang:

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 mei 2009 11:17 PM
  [ # 10 ]

Ohh , hier vergis ik mij inderdaad. Een GS van ‘75 heeft inderdaad maar een toevoer en geen retour.
De laatste type’s wel dacht ik zo. GSA zeker.

Maar je kunt rustig alles vervangen door normale benzineslang.

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 18 mei 2009 11:32 PM
  [ # 11 ]

Grrrr, foto doet het bij mij niet…  Confused

GSA heeft indedaad een retour, maar ook de latere GSjes, van rond 1979.

Je kan de slang inderdaad voor een normale slang vervangen, alleen je zal deze niet meer in de clips op subframe vast kunnen zetten. En ooit heeft me dat bijna een motor brandje veroorzaakt…  Mad De schijven van de voorremmen hadden de dikke slang langzaam in tweeen gesneden.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 mei 2009 12:14 AM
  [ # 12 ]

Foto doet het bij mij wel hoor.

Ja , de laaste GS’en hebben een retour. Modeljaar ‘79 en later.

Er zijn wel grotere clips voor de dikkere benzineslangen.
Want goed vast zetten van bezineslangen is wel een vereiste.
Brand in een GS is echt zonde.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 mei 2009 12:17 AM
  [ # 13 ]

Doorsnijden/open snijden van de benzine-aanvoerleiding door een remschijf heb ik met mijn 2e GS ook wel eens meegemaakt. Benzinemeter “zakt” heel snel dan…. Twisted Evil

Citroen!

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 19 mei 2009 01:08 AM
  [ # 14 ]

oke, dus het is wel orgineel.
er ontbrak namelijk een stukje, tussen inderdaad het kunstof bij het Y stuk en de metalen leiding.
aan deze zat nog een stuk rubbere slang. nu heb ik daar tussen een nieuw stuk rubbere benzineslang gezet met klemringen Smile
maar het toeval wil dat na een uurtje rijden de benzinepomp het niet meer doet, tenminste ik voel niets aan de zuig en perszijde.

en voor de duidelijkheid, het kunstof gedeelte vd pomp tot het Y-stuk is dus orgineel want is zwart.
en het is de toevoerslang. ook hier ben ik weer mee opgeschoten en het begint nu duidelijk te worden waar ik mee bezig ben. Smile bedankt alle voor de reactie’s.

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 19 mei 2009 07:58 PM
  [ # 15 ]

hoi,

wil jullie even melden wat het probleem benzinepomp nu was, waarom het gs(je) er weer mee ophield. Sad
bij het vervangen vd benzineleiding (rubber)die van het kunstofleidingetje naar de pomp gaat, had ik te lang gelaten. en achter het subframe had ik ze mooi in de klemmetjes zitten. je raad het al, de te lange slang naar beneden gedrukt en langs het subframe geleid, waardoor het kunstof leidingetje op zijn gemak dicht gedrukt kon worden Very Happy
je leert ieder dag bij! Smile

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook