Ervan uitgaande, dat iedereen op het CX-forum graag zo makkelijk mogelijk en met de meeste zekerheid een nette CX op de weg wil krijgen, lijkt het me niet zo handig om op het forum te communiceren over afwijkingen in kentekens ten opzichte van de spoorbreedte en de C-stijlen…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 6487
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik zou werkelijk niet weten waarom niet. Ik constateer op deze foto puur wat ieder ander ook op de openbare weg kan constateren. Als iemand goedkoop CX wil rijden en daarom kiest voor het omkatten van een serie 2 naar serie 1, dan moet ie dat zelf weten. Als de afwijkingen vervolgens nogal opvallen dan is dat niet mijn probleem.
En voor het zelfde geld gaat het om iemand die geheel te goeder trouw is en bij gebrek aan beter (of omdat ie het mooier vindt) de verkeerde schermen en C-stijlen op zijn CX geklust heeft. Tenzij jij meer weet natuurlijk…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Is natuurlijk niet helemaal waar. Je moet flink ingelezen zijn om de verschillen in breed-/smalspoor te kunnen herkennen, en om de sierdelen te kunnen beoordelen op originaliteit moet je al helemaal een beetje CX gek zijn.
Maar, op zich zegt het niets. Er hoeft maar 1x een schade gerepareerd te zijn met breedspoor schermen en dan wordt het allemaal al heel moeilijk om te beoordelen. C-stijl platen die net zijn zitten er zo op, zegt ook niks.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Robin Visser schreef:Ervan uitgaande, dat iedereen op het CX-forum graag zo makkelijk mogelijk en met de meeste zekerheid een nette CX op de weg wil krijgen, lijkt het me niet zo handig om op het forum te communiceren over afwijkingen in kentekens ten opzichte van de spoorbreedte en de C-stijlen…..
Als ie inderdaad omgekat is, vraagt degene die dat gedaan heeft om problemen zo…
Citroen!
Omgekat, omgekat, nou, nou, dat klinkt zo naar. Laten we zeggen hersteld / samengesteld met onderdelen waarbij wellicht geen acht is geslagen op de specificaties van een smalspoor of een breedspoor. En wat maakt dat nou helemaal uit !?
Maar om weer even bij het onderwerp te komen, laatst op de weg terug uit Frankrijk heb ik de rode GTI Turbo II gespot die onlangs in Laurens’ zoektocht naar zo’n auto op dit forum stond. Fotootje gemaakt, maar die moet ik nog effe op het forum zetten.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Ik heb vorige week een Snoek Cabriolette gespot (jaja geen cx ik weet het ) volgens mij is dat wel bijzonder. Was een Grijze snoek (twee deurs volgens mij) met helemaal open kap. Was heeel mooi om te zien.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Daar hebben we dit topic voor…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Daan88 schreef:Mooie CX in Neck vanavond:
Stond een maand ofwat geleden nog op citromarkt. Bij de advertentie stond dat er een 2500 blok met automaat in was gebouwd. Vandaar dus ook de breedspoor schermen
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Rayden108 schreef:Ik heb vorige week een Snoek Cabriolette gespot (jaja geen cx ik weet het ) volgens mij is dat wel bijzonder. Was een Grijze snoek (twee deurs volgens mij) met helemaal open kap. Was heeel mooi om te zien.
En een snoek hoeft niet te zijn omgekat tot cabrio. Die is origineel in cabrio leverbaar geweest…. Maar inderdaad wel bijzonder .
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 6487
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hmm, blijft over het zwarte kunststof van de C-stijlen en de spiegels. Misschien is er ook wel een ander chassisnummer ‘ingebouwd’...
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Zit het nummer in de c stijl dan ofzo?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
De C-stijlen zijn van metaal en origineel zwart geleverd op breedspoor CX-en. Ik heb er zelf zo één. En voor de echte fijnproever zou ik zeggen, dat er een typeaanduiding ontbreekt op de klep. Maar de spoorbreedte en de de C-stijlen zijn prima.
Dan nog wat leuke kiekjes van laatst in Frankrijk bij het Novotel in de buurt van Beaune. Dit busje rijdt zeer zeker ook in Nederland rond en is waarschijnlijk wel bekend bij deze en genen. De beloofde foto van de rode GTI Turbo staat als tweede. De foto is gemaakt bij Valence. Ik heb de auto daarna nog gespot stilstaand bij de rotonde Floraplein in Eindhoven. Die zal dus binnenkort wel in Nederland te bewonderen zijn.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin Visser schreef:De C-stijlen zijn van metaal en origineel zwart geleverd op breedspoor CX-en. Ik heb er zelf zo één.
Op een breedspoor CX zijn de zwarte C-stijlen van plastic.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Robin Vissers schreef:
En een snoek hoeft niet te zijn omgekat tot cabrio. Die is origineel in cabrio leverbaar geweest…. Maar inderdaad wel bijzonder
.
Dat bedoelde ik ook niet, ik ging er al vanuit dat het origineel was . Had er alleen nog nooit 1 eerder gezien (behalve op tv). Volgens mij als je een nette cabriolette wil dan ben je een goeie 30 mille verder.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break