Gisterenmiddag rond een uur of drie op de Ijsselbrug in Gouda een prachtig zwarte serie 1 prestige met veel bling en een klimmerek.
Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gisteravond rond half twaalf werd ik op de A12 thv Harmelen voorbijgereden door een CX gti. Bleu Romantique denk ik… Kenteken 01-KJN-5, niet gezwaaid want ik zag ‘m niet aankomen, ging bij Oudenrijn richting Amsterdam geloof ik maar dat kon ik niet goed zien.
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Jelte?
Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ja inderdaad de auto van Jelte. Heb even zijn topic gelezen, dat had ik allemaal gemist vanwege vakantie, wat ontzettend vervelend wat er is gebeurd. Ik hoop voor hem en zijn naasten dat het weer in orde komt!
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ai, ik ben nu even het draadje van Jelte gaan lezen, door vakantie loop ik ver achter.
Wat een ellendige situatie zeg voor Jelte en z’n familie.
Sorry dat ik hierboven “Jelte” zei. We zouden natuurlijk niets liever willen dan dat hij het zelf was in z’n GTI…
De datum aanvang laatste tenaamstelling is 07-12-2009 volgens de RDW site. Dat betekent, dat hij de auto niet heeft verkocht. Zou mooi zijn, als ie er zelf ooit nog mee kan rijden of in de familie houdt. Maar tjonge zeg, wat stemt me hierover schrijven weer droef.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Stuk of 10x CX w.o. een Pijpops 3 asser.
hmm, die blauwe 25GTI op frrans kenteken, met de stootballon rechtsachter (typisch detail dat je in Frankrijk op klassiekers nogal eens tegenkomt) heeft zwarte dingetjes naast de koplampen boven de bumpers, nooit eerder gezien… interessant, niet direct mooi, maar zeker interessant.. kent iemand die dingen? Lijkt een soort vage referentie aan de BX eerste neus (halve hoogte knipperlichten)
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Totaal aantal Berichten: 6496
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Is volgens mij een soort sticker tegen steenslag en/of kleine parkeeschades.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gisterenavond op de A15 ter hoogte van Hardinxveld Giessendam een goudkleurige serie 1 gezien om 22:40.
Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
MonsieurGrat schreef:hmm, die blauwe 25GTI op frrans kenteken, met de stootballon rechtsachter (typisch detail dat je in Frankrijk op klassiekers nogal eens tegenkomt) heeft zwarte dingetjes naast de koplampen boven de bumpers, nooit eerder gezien… interessant, niet direct mooi, maar zeker interessant.. kent iemand die dingen? Lijkt een soort vage referentie aan de BX eerste neus (halve hoogte knipperlichten)
Is kunststof volgens mij, ik denk dat het vooral bij Frans inparkeren (achteruit tot je een knal hoort, vooruit totdat je een knal hoort) nuttig kan zijn Ik heb horen zeggen dat het een fabrieksaccessoire was (ik ken echter geen enkele folder waar-ie instaat, ik houd me aanbevolen als iemand er wel een kent!)
Hier een detailplaatje:
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Goed om te weten dat de neus van deze CX in ieder geval op twee plekken nog goed in de lak zou moeten zitten…
(edit: die zijknippers ken ik nog niet, op die plek ook nog nooit gezien. Eigenlijk wil ik al die variaties weleens vast gaan leggen)
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
vanochtend op de Nassaukade passeerde ik bij het stoplicht ter hoogte van de Rozengracht en witte CX serie 1, ging erg snel, dus even gegroet, maar niet de kans gehad verdere details op te nemen of een foto te nemen. Mijn eerste reactie was: “waarom staat Collette dar bij het stoplicht, terwijl ik hier in haar aan kom rijden?” lange nacht geweest, dus dat soort rare kinken in de kabel krijg je dan.
Enige tijd later op de Spuistraat:
CX 25TRD Turbo 2 Break:
deze dame werd ingezet als heus werkpaard, zoals het haar betaamd, ze zal ooit ongetwijfeld in het harnas sterven…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Van 17 januari 1990. Mooi, voor een werkpaard ziet het er (op de foto’s) anders nog prima uit. En een werkpaard dat het al zo lang voldoudt, hoeft nog lang niet dood…
Er zal wel een keer een andere achterklep opgekomen zijn want de breaks heetten de laatste jaren geen TRD Turbo2 etc. meer maar enkel Evasion, met als niet op de kofferdeksel benoemde toevoeging TGD Turbo, zoals ie ook bij de RDW bekend is.
Totaal aantal Berichten: 27934
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Steker nog, de plaatjes die er nu op zitten hebben ze nog aan de verkeerde kant geplakt ook