Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gisteren bij Goslinga,
En vandaag bij een De Boer in Leeuwarden,

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
TRSarno schreef:Timo1990 schreef:Een Franse CX 25 Pallas IE in Utrecht:
Het lijkt me eerder dat iemand met een bijtende vloeistof is bezig geweest. Op het open dak zitten nog een paar stukken die niet geheel weg zijn, en net ervoor lijkt het op vloeistofplek die uitloopt. Bij brand is er al gauw zwart te zien en is alles tot aan de grens weg. Restant van “oud en Nieuw"jaar?
Ik zou echt
niet blij zijn als ik dit zou aantreffen.
Zonde zeg, vooral omdat ze er verder erg netjes uitziet…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
renater6 schreef:Dunantstraat bij de drukkerij
Die drukkerij zit er al heel lang niet meer. Dat gebouw is van binnen trouwens net zo mooi als die CX
XBXG schreef:Ik was vanmiddag even in Utrecht en ik heb er 4 CX’en in een uur tijd gezien.
![]()
Een Prestige C-matic uit 1978.
deze pragtige harde prestige is van mij geweest en is zeer bijzonder
buiten dat het de echte reserve auto was van jacque chiraque is het ook een c-matic inj. laagdaks in de hof kleuren van het elyseEen 2000 uit 1980.
Een GTI Turbo uit 1985.
En deze schitterende bruine 2400 GTI uit 1979.

Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Die GTi Turbo had ik ook al vanuit de trein gespot, alleen geen camera bij de hand
Die Prestige is wel gaaf zeg. De Gti vind ik dan net minder in Brun Scarabée, daar vind ik het vele RVS van een Pallas mooier mee contrasteren dan het matzwart van een GTi (dat zie ik liever met een lichtere en/of helderdere tint).
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Rogier 1975 schreef:Die GTi Turbo had ik ook al vanuit de trein gespot, alleen geen camera bij de hand
Die Prestige is wel gaaf zeg. De Gti vind ik dan net minder in Brun Scarabée, daar vind ik het vele RVS van een Pallas mooier mee contrasteren dan het matzwart van een GTi (dat zie ik liever met een lichtere en/of helderdere tint).
Ik vind de Gti juist wel mooi en de Prestige niet.
Die tweede is echt bizar, dat het nog rijdt.
Wat een verschil in staat contrast is erg groot

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
M Citroen schreef:Rogier 1975 schreef:Die GTi Turbo had ik ook al vanuit de trein gespot, alleen geen camera bij de hand
Die Prestige is wel gaaf zeg. De Gti vind ik dan net minder in Brun Scarabée, daar vind ik het vele RVS van een Pallas mooier mee contrasteren dan het matzwart van een GTi (dat zie ik liever met een lichtere en/of helderdere tint).Ik vind de Gti juist wel mooi en de Prestige niet.
![]()
Die tweede is echt bizar, dat het nog rijdt.
Ik heb zo ook jaren (in m’n Limo) rondgereden… Reed perfect, gratis airco in de zomer Nah, even serieus, verroeste portieren doen niet zoveel af aan de rijvaardigheid van een CX, stoffigheid ook niet… Het ziet er alleen een beetje aftands uit, bijna ‘ratlook’
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
over welke roestige bak hebben jullie het nu ?
de prestige is hard hoor wel toevallig in de zelfde kleur maar niet de zelfde lengte
mijn limousine is gespot in rhoon maar die zie ik hier nog niet terug die is ook heel hard
id_ds schreef:over welke roestige bak hebben jullie het nu ?
de prestige is hard hoor wel toevallig in de zelfde kleur maar niet de zelfde lengte
mijn limousine is gespot in rhoon maar die zie ik hier nog niet terug die is ook heel hard
We hebben het over deze:
tja een leuke donor auto en weer een in de gris espadon kleur en niet gris perle hoor
bouwjaar 1981/85

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Vanmiddag werd ik op de A1 kort achter elkaar 2x getrakteerd op gele koplampen in de tegenovergestelde richting (ri Amsterdam).
Eerst om plm. 12.15 een bruine GS Break.
Daarna om plm 12.25 een bruine CX Prestige.
par eXeMple! schreef:Vanmiddag werd ik op de A1 kort achter elkaar 2x getrakteerd op gele koplampen in de tegenovergestelde richting (ri Amsterdam).
Daarna om plm 12.25 een bruine CX Prestige.
limousine in het gris espadon waarschijnlijk
46 nsp 2
Mark Gielen schreef:Vanmiddag in een door sneeuw bedekt Eindhoven nog een CX zien rijden deze ging van de Jorisstraat richting Leenderweg een blauwe prestige met het kenteken TR-17-HH.
Mark
Zit alles hier nog eens na te pluizen…Mark, die Prestige die je in december zag is de eigen dagelijkse auto van Jan van Gompel. Zit beige leder interieur in.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
id_ds schreef:par eXeMple! schreef:Vanmiddag werd ik op de A1 kort achter elkaar 2x getrakteerd op gele koplampen in de tegenovergestelde richting (ri Amsterdam).
Daarna om plm 12.25 een bruine CX Prestige.limousine in het gris espadon waarschijnlijk
46 nsp 2
Aha was jij dat? Ik zei zelf gris espadon maar mijn zoon hield vol bruin…