Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Zo te zien weinig roest…..... daar in Chiang-mai, Thailand
Zelf vandaag, zaterdag 24-okt een witte Citoen CX gezien op de A17
Kenteken: XH-52-JG,
Merk: CITROEN
Handelsbenaming: CX 25 TRD TURBO 2
Brandstof: Diesel
Originele NL wagen 1989
Ik zat achter “haar”, en wilde “haar” inhalen, maar ze sloeg net af afslag Fijnaart. Was omstreeks 14:30 - 15:00 uur.
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Sable Doré schreef:Zie ik het goed dat dat bokje bij de middelste foto onder de bumper staat?
Ik kan me voorstellen, dat de assteun onder het trekoog staat. Niet helemaal optimaal, maar de bumper zou het niet gedragen hebben.
Totaal aantal Berichten: 27923
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van de week vergeten hier neer te zetten.
Maar afgelopen maandag kwam ik op de A4 (bij Rotterdam) een CX tegen
De gele lampen kwamen net de beneluxtunnel uit rijden richting de A4. Het was smorgens rond half 8.
Het was nog aardig donker, maar ik vermoed een serie 2 in een donkere kleur, maar dat was lastig inschatten met zo’n afstand als je de andere kant op rijdt.
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Vanmiddag 10 over 5 op de A27 op het knooppunt Eemnes reed ik achter een grijze CX 25D, serie 1, kenteken 30-GVK-3.
Mooie auto!
Ik reed in m’n XM en sloeg af richting Amersfoort. De CX ging verder over de A27 richting Utrecht.
Ik heb vandaag op de A12 bij Utrecht nog 2 CX’en vlakbij elkaar gespot. (weliswaar vanaf een afstandje)
De eerste was een beige serie 1, die er bij de afslag Utrecht vanaf ging, en de tweede was een zilvergrijze serie 2 met zwarte bumpers (Jaco misschien?) die de A2 richting Amsterdam op ging.
Gespot rond 4 uur / half 5.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Nope, ik ben vandaag alleen maar te voet de deur uit geweest…
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Vandaag bijna bij mij voor de deur een prachtvolle familiale gespot.
Ik kan me herinneren dat zo een ook te koop stond toen ik op zoek was. Als ie niet zo snel verkocht was had ik hem misschien wel gehad, want het is een plaatje
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Die break heeft volgens mij al twee keer gefigureerd in het te koop draadje. Zeer fraaie kleur!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vanavond kwart over 7 een grijze break met pech in de berm bij de rotonde onderaan de afrit Zwolle-Zuid.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gezien en gekiekt voor jullie in Chiang-mai, Thailand vorige week
Verdorie zeg, ik was deze zomer ook in Chiang-Mai. Heb daar alleen een CX in sloop toestand gezien. Het lijkt wel of jij daar een nest ontdekt hebt. En inderdaad roest zul je daar weinig tegenkomen, ligt aan het heerlijke klimaat.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Vanochtend op de A50 van Eindhoven naar Oss, een licht blauwe 25 IE Pallas met als ik het me goed herinner kenteken KF-63-HP (of KY-....). Een zestiger achter het stuur die strak en stuurs voor zich uit bleef kijken toen ik langszij reed, inhield en m’n duim opstak. Toch jammer. Ook jammer, dat ik de mijne van hetzelfde type in Gris Espadon niet bij me had. Misschien was er dan wat meer inthousiasme !? Er zat trouwens een lelijke deuk in de achterklep en bumper. Zonde, zonde, zonde.
En ook echt zonde, dat niet iedereen even vrolijk reageert met een fijn en duidelijk onderscheidend Citroëntutertje als ledenvandeoudecitroënsfamilie elkaar tegenkomen. Heren en dames van vooral de DS-en en Eenden, dat kan vrolijker !!! En meneertje van de lichtblauwe droomauto van vanochtend, zeker voor een CX-er, dat kan heel veel vrolijker !!!
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Helemaal met je eens, Robin. Toch vind ik het altijd leuk om te observeren hoe mensen reageren.
Toen ik in mijn DS reed, groette DS rijders altijd. Eendrijders e.d. schrokken altijd als ik ze groette . In mijn HY reageren vooral eendrijders enthausiast maar ook bv volkswagenbusjes. DSsen vinden je alleen maar irritant omdat je te langzaam gaat, SM rijders groetten dan weer wel. In mijn CX krijg ik bijna alleen maar contact met andere CX rijders.
Dat DS rijders over het algemeen niet naar andere Citroens groeten komt volgens mij omdat het meer algemene autoliefhebbers zijn. Ze zouden vaak net zo goed een e-type of een andere klassieker kunnen rijden.
Ik heb op Grand Canaria eens een Nissan Micra gehuurd en naar iedere Micra rijder gezwaard, maar geen een reactie gehad
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Als ik een klassieke citroen inhaal voeg ik trouwens altijd in door na het knipperen op het eind mijn knippertje nog één maal naar links en één maal naar rechts te doen. Een soort knipoog.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ree schreef:Dat DS rijders over het algemeen niet naar andere Citroens groeten komt volgens mij omdat het meer algemene autoliefhebbers zijn. Ze zouden vaak net zo goed een e-type of een andere klassieker kunnen rijden.
Ik denk, dat het een andere oorzaak heeft. Het heeft er alle schijn van, dat DS-rijders zich beschouwen als het summum van klassieke Citroën-rijders… Ik hoop op felle tegenreacties, dat ik het ernstig mis heb en daarom in het vervolg wel een vrolijk ‘klakzonnetje’.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Ik heb op Grand Canaria eens een Nissan Micra gehuurd en naar iedere Micra rijder gezwaard, maar geen een reactie gehad
Als iemand naar mij zwaard geef ik ook geen reactie, zwaaien is natuurlijk een ander verhaal
Zal in mijn volgende vakantie in Thailand ook eens testen als ik weer in een gehuurde Toyota Hiace rij ops: Denk dat ik een dagtaak zal hebben aan het zwaaien maar dat je veel reacties krijgt weet ik wel zeker.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton