Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ree schreef:Ik heb op Grand Canaria eens een Nissan Micra gehuurd en naar iedere Micra rijder gezwaard, maar geen een reactie gehad
Ree
Vind je het gek? In een Niksan Micro rij je toch het liefst met een papieren zak over je hoofd?
In m’n XM word ik (bijna) nooit begroet, ook niet door andere XM rijders. In m’n CX idd meestal alleen vanuit andere CX’en. Soms ook wel uit 2CV’s, Dyanes, Ami’s etc. Niet vanuit XM’s en DS’en. Een SM ben ik nog niet tegengekomen sinds ik CX rij.
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
par eXeMple! schreef:Ree schreef:Ik heb op Grand Canaria eens een Nissan Micra gehuurd en naar iedere Micra rijder gezwaard, maar geen een reactie gehad
Ree
Vind je het gek? In een Niksan Micro rij je toch het liefst met een papieren zak over je hoofd?
Moet je hem wel eerst roze spuiten en het dak eraf zagen.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 27923
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb ook de ervaring dat andere CX rijders niet eens omkeken…
Maar de meeste CX rijders steken wel even hun hand op
Vooral bij 2CV rijders valt het mij op dat ze echt totaal geen aandacht voor de CX hebben. Dan moet ik wel zeggen dat gister een Dyane 6 rijder wel zijn hand op stak toevallig gister.
DS rijders soms, maar vaak ook niet.
De meeste vrolijke reacties heb ik eigenlijk van BX rijders gehad terwijl ik in de CX reed
Meerdere mensen in 1 BX druk zwaaient, of seinen, of toeteren, ze doen vanalles
Gister zomaar 2 CXen gezien
Eerst smorgens een rode CX 25 GTi Turbo (2?) aan het einde van de A20. Stond op het punt om het Westland in of richting Hoek van Holland te rijden.
De bestuurder zwaaide overigens wel (ik zat in een BX, niet eens in mijn CX).
Later tijdens de BX Club rit nog deze CX in Rotterdam gespot.
Een 22 TRS ik vermoed in de kleur brun maya (of hoe je het ook schrijft).
Geen idee of de bestuurde zwaaide want ik heb geen oogcontact kunnen hebben
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Robin Visser schreef:Ik hoop op felle tegenreacties, dat ik het ernstig mis heb en daarom in het vervolg wel een vrolijk ‘clakzonnetje’.
Maak je geen illusies, DS rijders lezen dit CX draadje sowieso niet
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Deze DS-rijder zwaait wel naar andere Citroëns, ook 2CV’s en CX-en. Heb wel de ervaring dat CX-rijders vaak niet terugzwaaien. Zeker jalours op die mooie DS-en….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Sluit ik me bij aan: ook ik rij een D-type en heb altijd gezwaaid naar ander oud Chevron-gegrild spul.
Merkte toen (en nu in de CX) dat juist anderen (inderdaad verdacht veel 2CV-rijders) zich blijkbaar niet bewust zijn van hun ‘status’ en niet groeten…
Ook XM-rijders (M/V) groeten nauwelijks, laat staan nóg nieuwer spul.
Nieuwe C5-rijders vinden je maar sneu in zo’n “oud hok”; snappen die duim ook totaal niet…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 27923
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja als ik in mijn Xsara rijdt kijkt er geen enkeling in een oudere Citroën naar me om
Ik zie ze natuurlijk nog steeds rijden, meestal zwaai ik dan ook niet aangezien de kans op oogcontact er al bijna niet is.
Als ik zelf in de CX rijdt dan verwacht ik ook niet dat er in elke C model een liefhebber zit dus dat snap ik dan ook wel
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gaat het over zwaaien of over auto’s? Als het over zwaaien gaat, dan zijn daar ook verschillen in. Ik hang zowat half uit de auto als ik wil zwaaien. Naar een DS, BX, CX of SM. Dan zwaaien ze echt wel terug hoor.
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Aha W., dus niet naar een XM…?
Arjan Verkade schreef:
Later tijdens de BX Club rit nog deze CX in Rotterdam gespot.
Een 22 TRS ik vermoed in de kleur brun maya (of hoe je het ook schrijft).
Geen idee of de bestuurde zwaaide want ik heb geen oogcontact kunnen hebben ;)
Deze bestuurder zwaait wel als je hem ziet, kom deze wagen regelmatig tegen op Rotterdam zuid, bestuurder zwaait altijd vriendelijk als ik in mijn CX langs cross :)
DriverD schreef:Zeker jalours op die mooie DS-en….
Kijk, het is deze basishouding van DS-rijders waar het ‘m in zit….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Vanmiddag gespot bij de lichtmis (A28 richting Zwolle)
Donkerblauwe type 2, kenteken TN 85 BH, om ongeveer 15:30 ter hoogte van hp 106.
Nadere details ontbreken, reed aan de overkant in een citroen jumper in heel erg spannend wit.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Robin Visser schreef:DriverD schreef:Zeker jalours op die mooie DS-en….
Kijk, het is deze basishouding van DS-rijders waar het ‘m in zit….
Het was een grapje (zie de smilie), maar jij hapt verdacht snel…
Citroen!
Klopt, als het om een mooie DS gaat, wordt ik jaloers. Niet bij D-supers en D-specials en IDees. Alleen als het om een 23 Pallas met airco gaat en wat mij betreft met een lange 5 bak injectie. Dat komt namelijk nog een klein beetje vooruit…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 471
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Vandaag in Uithuizen bij klaas ten boer een cx gespot.
Ik heb zelf accu bekabeling uit de auto geprutst maar moet zeggen dat de auto er nog best wel goed uitzag. Vooral het interieur zag er heel gaaf uit. Dus als iemand nog onderdelen nodig heeft….