Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Voor de geïnteresseerden, hier een linkje naar de rest van de foto’s: https://flic.kr/s/aHskyMQaH5
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuke impressie en mooi setjes foto’s!
Nielsje schreef:De Pallassen, Prestiges en GTi’s zijn al tijden geliefd, maar mogelijk zijn het juist de hele kale, pure exemplaren die nog aan belangstelling gaan winnen.
Ik vraag me toch even af waarom dit gedacht wordt
Van een vroege serie 1 snap ik het wel, maar van de latere modellen betwijfel ik het nog…
Er staat ook expliciet pure exemplaren, dan heb je het toch per definitie over serie 1
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi stuk!
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mijn interpretatie van pure was blijkbaar net even anders…
Dan hebben we hetzelfde idee
Lijkt me in elk geval de moeite waard om eens even in die kippenschuren rond te kijken.
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik vond het jammer dat ik niet opnieuw kon gaan kijken dat weekend, was graag nog eens teruggeweest. Alleen al vanwege de omvang zeer de moeite waard. Vooral de lange rijen Breaks zijn een apart gezicht.
De crux zit hem (vrees ik) in de laatste regels van het stukje:
Voor de CX-liefhebber, of de urban explorers onder ons is de Ton van Soest-collectie zonder meer boeiend te noemen. Of het achteraf een zinnige investering bleek om alle inruilers ongezien en zonder voorzorg in een schuur te parkeren? De toekomst zal het leren!
Ik vermoed dat het niet de bedoeling is om dagjesmensen te ontvangen. De doelgroep is de (potentiele) CX-rijder, maar als je die wilt verleiden zul je m.i. moeten gaan selecteren en de auto’s die worden bewaard, toch echt anders moeten gaan opslaan.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
wat een enorme hoeveelheid cxen zeg. Absurd.
Staan paar leuke tussen.
Mischien maar weer eens aan een cx denken
nadeel CX die lang stil staat, heb je wel even werk aan. Een eend kan dat wel hebben.
Ja een gedeukte cx break diesel zou dat ooooit nog wat worden?
Mischien als je ooit de motor eruit kan halen en een mini electromotor met accu pakket kan inbouwen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik heb ook nog even getwijfeld. Een break vind ik eigenlijk wel heel mooi, mits niet grijs, wit of donkerblauw. En dan bij voorkeur een TRI of TRD Turbo 2. En dan is de spoeling zelfs bij deze aantallen toch dun. Een rode RS break met turbo benzinemotor is ook leuk en uniek. Nou ja, ergens anders een mooi project opgedaan. En daarbij ontdekt dat een paar jaar stilstand niet perse een hoop ellende betekent, mits de auto goed was op het moment van stallen. Dus als je twijfelt over een CX, zou ik zeker eens bellen.
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 22-06-2009
- BX Break 1.9 TRI
- Berlingo 1.6
zie ik daar gewoon 3 BX-Sportjes onder het stof staan weg te kwijnen .....zonde
Have a break ...
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
2d schreef:Voor de geïnteresseerden, hier een linkje naar de rest van de foto’s: https://flic.kr/s/aHskyMQaH5
Ik vind deze wel bijzonder, een CX met schuifdak, en 3e remlicht achter.
https://www.flickr.com/photos/dnplms/26575663426/in/album-72157667422814626/
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dan is het immer rottende fabrieksschuifdak toch een veel elegantere oplossing…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Zou het ook de bedoeling zijn dat er ooit iets verkocht wordt?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij is dit juist voor de handel.
Dit bedrijf had ooit een hele verzameling DSen in deze of vergelijkbare schuren staan.
Toen de DSen niets waard bleken te zijn is alles opgeruimd. Enkele jaren later stegen de prijzen van de DSen enorm (niet vergeleken met de huidige prijzen maar toch). Dus het bedrijf baalde er goed van.
Nu dus vol met CXen, ze zullen de CXen niet zomaar weggegooien.
Maar of je ooit in Nederland nog groot geld kan verdienen met CX diesels…?
Voorlopig zie ik de prijzen van de CX vooral stijgen van de luxe modellen die in zeer goede staat zijn.
Uiteindelijk wordt het steeds aantrekkelijker om een matige auto weer op te knappen, maar of de CX ooit het niveau van de DS gaat halen…
Tenminste zo is het verhaal bij mij bekend.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Ah oké. Als ze een zak goudklompen willen hebben zullen ze volgens mij nu moeten wachten tot het geheel 40+ is.
De vraag is dan of het ook een echte ‘schuurvondst’ is of dat het deels vergane glorie is, als ik het verhaal zo mag ontleden.
Zag iets staan met bijzonder dak en groene streep, daar ik zelf een xantia ambulance heb, trekt mij zoiets bijzonders wel. Helaas nauwelijks op de foto gezet.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Gelukkig staan er ook gewoon foto’s op z’n website.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!