Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Auto is van een van de eigenaars.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1285
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat verklaart ook de hoeveelheid citroen gerelateerde foto’s in het pand!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een CX 25 TRD Turbo 2 Limousine in Woerden:
03-HZ-RF by Timo van Vuurde, on Flickr
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
gaaf die zie je niet zo vaak ivm de wegenbelasting.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat eigenlijk raar is, de wegenbelasting is niet hoger dan voor een andere flinke diesel.
Timo1990 schreef:Een CX 25 TRD Turbo 2 Limousine in Woerden:
In juni 2013 had je deze ook al eens, al tankend, gespot in Utrecht (Lunetten) . Leuk dat ze nog rijdt èn ook nog steeds bij hetzelfde forumlid in gebruik is.
Eén van de, maximaal, 31 exemplaren die er nog in NL geregistreerd staan (kunnen er inmiddels nog minder zijn, maar dat ben ik aan het uitzoeken). Hoeveel van de resterende TRD Turbo 2 Limousines een geldige APK hebben? In ieder geval deze en die van Bluedog.
Shalom74 schreef:gaaf die zie je niet zo vaak ivm de wegenbelasting.
Ik denk dat dat geldt voor alle TRD Turbo 2-uitvoeringen. Ik ben dan ook benieuwd welke CX 25 TRD Turbo 2 inmiddels het zeldzaamst is geworden:
- de sedan,
- de limousine, of
- de break?
Van de sedan weet ik inmiddels dat er nog maar 8 (!) van de bij de RDW geregistreerde 49 een geldige APK hebben. En van die acht zijn er 5 (!) oorspronkelijk Nederlands (en dus 3 import). En dan roepen we telkens dat ons klimaat zo slecht is voor CX-en… Van de 49 zijn er overigens 29 oorspronkelijk Nederlands.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Mulder schreef:Mijn ex!
Wat hij zegt!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Voor de belastingmaatregelen was de Limo al aardig zeldzaam.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Palas schreef:Timo1990 schreef:Een CX 25 TRD Turbo 2 Limousine in Woerden:
In juni 2013 had je deze ook al eens, al tankend, gespot in Utrecht (Lunetten) . Leuk dat ze nog rijdt èn ook nog steeds bij hetzelfde forumlid in gebruik is.
foto
Juist ja, waarom weet jij dat wel en wist ik dat niet meer?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Palas schreef:
Ik denk dat dat geldt voor alle TRD Turbo 2-uitvoeringen. Ik ben dan ook benieuwd welke CX 25 TRD Turbo 2 inmiddels het zeldzaamst is geworden:
- de sedan,
- de limousine, of
- de break?Van de sedan weet ik inmiddels dat er nog maar 8 (!) van de bij de RDW geregistreerde 49 een geldige APK hebben. En van die acht zijn er 5 (!) oorspronkelijk Nederlands (en dus 3 import). En dan roepen we telkens dat ons klimaat zo slecht is voor CX-en… Van de 49 zijn er overigens 29 oorspronkelijk Nederlands.
Hoi Palas, Jaco hier, ik houd het CX Register bij namens de CX Club en dacht, dat is een vraag die ik zou moeten kunnen beantwoorden!
In het Register tel ik 42 serie 2 turbodiesels met een geldige APK. Daar zitten meteen een paar kanttekeningen bij (irritant is dat…) Die 42 zijn een momentopname: wanneer krijgt een auto APK en wanneer wordt dit verwerkt in de RDW gegevens, daarnaast, er zijn ongetwijfeld exemplaren die op het meetmoment (ca een maand geleden) geschorst en APK-loos waren, maar volgend jaar ontschorst worden, nieuwe APK krijgen en weer rondrijden. Ook betreffen die 42 exemplaren ALLE serie 2 Turbodiesels, dus ook de Turbo 1, de intercooler is er met ingang van modeljaar 1988 opgezet maar zonder foto van het typeplaatje (of ontvangen gegevens van de eigenaar) weet ik bij een auto uit kalenderjaren 1987 en 1988 niet zeker of het een Turbo 1 of Turbo 2 betreft.
Met die kanttekeningen kan ik melden dat van de 42 serie 2 Turbodiesels met geldige APK, er 10 Breaks (of Familiales, of Services, of Evasions) zijn, 6 Limousines (waarvan eentje technisch gesproken een Prestige is waar de eigenaar zelf een Turbodieselmotor in heeft gezet) en 26 Berlines. 12 van de 42 zijn er origineel Nederlands (2 Breaks, 1 Limousine en 9 Berlines).
PS Het hebben van APK is een redelijk zuiver criterium om te gebruiken, dat wordt door het RDW goed bijgehouden en opgeschoond. Maar om een beeld te geven, naast die 42 met geldige APK zijn er nog 130 (!) serie 2 Turbodiesels ZONDER geldige APK die in de RDW data voorkomen*, en sommigen hebben voor het laatst in 1989 een APK ontvangen! Het is onmogelijk om van die 130 te zeggen welke binnenkort weer rond zullen rijden, en welke in werkelijkheid al 20 jaar gesloopt zijn en nooit meer een stuk asfalt onder de wielen zullen voelen
* zonder dat daar de mededeling ‘gesloopt’ of ‘geëxporteerd’ bij vermeld wordt, die heb je ook nog in de RDW data maar die tel ik niet mee…
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hm, ik heb een tot Limousine Turbo 2 omgebouwde Prestige (non turbo) die bij import (helaas) als Limousine op kenteken is gezet. Stond meer dan 10 jaar opgeslagen. Wordt nu omgebouwd naar Prestige Turbo 2, ben benieuwd op dat dan ook weer op het kenteken komt te staan. We rommelen wat af.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jmmj schreef:Ook betreffen die 42 exemplaren ALLE serie 2 Turbodiesels, dus ook de Turbo 1, de intercooler is er met ingang van modeljaar 1988 opgezet maar zonder foto van het typeplaatje (of ontvangen gegevens van de eigenaar) weet ik bij een auto uit kalenderjaren 1987 en 1988 niet zeker of het een Turbo 1 of Turbo 2 betreft.
Zover mij bekend is de T2 diesel halverwege modeljaar 87 op de markt gekomen.
De benzine T2 is met ingang van modeljaar 87 op de markt gezet, oftewel sept 86. De diesel kwam ergens in maart-mei 87.
Tenzij iemand andere info heeft?
Staat het vermogen niet bij de RDW vermeld? Bij mijn CX in elk geval wel, dat geeft een vrij goed beeld of het een T1 of T2 diesel is.
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Arjan Verkade schreef:Zover mij bekend is de T2 diesel halverwege modeljaar 87 op de markt gekomen.
Idd, de TD2 (M25/669) was leverbaar vanaf maart 1987.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dat is interessant. Dan zijn er een paar auto’s die als CX 25 TRD TURBO 2 in het RDW-OVI staan, maar dat, op basis van hun ‘datum 1e toelating’ niet zouden kunnen zijn. Er zijn namelijk 4 sedans die als CX 25 TRD TURBO 2 geregistreerd staan, maar een ‘datum 1e toelating’ van voor maart 1987 hebben.
Kijk bijvoorbeeld maar eens bij de niet meer rijdende 82-XHZ-3, volgens de RDW is dat de oudste CX 25 TRD Turbo 2 (sedan) in Nederland met als 1e toelating 27 oktober 1986, maar zonder APK sinds 2014. Wellicht dat bij de import in 2013 niet de juiste gegevens overgenomen zijn?
De oudste oorspronkelijk Nederlandse CX 25 TRD Turbo 2 (sedan), de RN-31-HP, zou van 10 februari 1987 zijn, maar heeft al sinds 2000 geen APK meer gezien en staat dus ergens te verstoffen of in een schuur of in het bestand van de RDW.
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Uit RTA 3696, “Citroën CX diesel en CX diesel Turbo”.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986