Arjan Verkade schreef:...Staat het vermogen niet bij de RDW vermeld? Bij mijn CX in elk geval wel, dat geeft een vrij goed beeld of het een T1 of T2 diesel is.
En als je bij de RDW ook naar het motorvermogen gaat kijken (bedankt voor de tip Arjan!) valt inderdaad de 82-XHZ-3 weer af. Die heeft maar 82 kW, waar dat 88 kW zou moeten zijn. De RN-31-HP staat echter wel gewoon op 88 kW, net als de twee andere van voor maart 1987.
De vreemdste blijft dan de, met geldige APK uitgeruste, 83-TGH-6: 88 kW, import 2012, datum 1e toelating: 18 augustus 1986.
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het chassisnummer zegt alles over wat het origineel is geweest, maar weer niet over welk blok er eventueel later ingelepeld is.
Bij de TD1 begint het met MA NB (berlines), MA ND (limousines) en MA NC (breaks en afgeleiden), voor de TD2 is het respectievelijk MA NT, MA NU en MA NV.
Maar als je in een TD1-koets een TD2-blok hangt en je gaat daarna naar de RDW i.v.m. de verplichte herkeuring vanwege de vermogenstoename van meer dan 25%, dan heb je het TD2-vermogen op het kenteken van een oorspronkelijke TD1.
Nu doet dit laatste natuurlijk niet iedereen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Palas schreef:...
En als je bij de RDW ook naar het motorvermogen gaat kijken (bedankt voor de tip Arjan!) valt inderdaad de 82-XHZ-3 weer af. Die heeft maar 82 kW, waar dat 88 kW zou moeten zijn. De RN-31-HP staat echter wel gewoon op 88 kW, net als de twee andere van voor maart 1987.De vreemdste blijft dan de, met geldige APK uitgeruste, 83-TGH-6: 88 kW, import 2012, datum 1e toelating: 18 augustus 1986.
Correctie: de 83-TGH-6 (18 aug 1986, wel APK) staat op 82 kW, de 82-XHZ-3 (27 okt 1986, geen APK) op 88 kW.
on topic?!
Jij stoort je eraan als mensen zomaar ineens inhoudelijk ergens over doorgaan?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
nee hoor valt erg mee
Deze CX 25 TRD Turbo uit 1986 zag ik vanmiddag in Oss.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Zomaar op een zondagavond in Roosendaal ,.....
Plaatje hoor!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 216
Geregistreerd: 11-06-2013
- XM 2.0 TCT
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF
Zaterdagavond in m’n XM gezellig gezwaaid en een stuk opgereden met een CX TRD Turbo II op de A27 en afscheid genomen bij afslag Lexmond. Iemand van hier?
De RX-87-NZ! Eens moet de eerste keer zijn: in de ruim 29½ jaar dat deze sinds 07 mei 1987 in Nederland rondrijdt was ze nog nooit eerder gespot & gepost.
Eén van de laatste zeven nog rijdende CX 25 TRD Turbo 2 sedans, bovendien is deze origineel Nederlands. Sterker nog: dit is, volgens mijn gegevens, de oudste, echte, nog rijdende CX 25 TRD Turbo 2-sedan van het land. Leuk dat de nieuwe eigenaar (sinds oktober 2016) er ook werkelijk mee rijdt.
Als de eigenaar van deze CX ook op het forum zit: graag meer foto´s!
Totaal aantal Berichten: 216
Geregistreerd: 11-06-2013
- XM 2.0 TCT
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF
Volgens mij staat er RX-87-NF op het kenteken
Klopt. Bedankt voor de correctie. Die Z was een typefoutje. De rest van het verhaal klopt wel.
In het autoweek gedeelte “In het wild” gespot een mooie CX Break 25 TRi.
Iemand van hier ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
1 van de laatste spots denk ik, tenzij men de volle mep betaald. Komende 3 maanden zal er denk ik weinig gespot worden….. alle CX’n op stok