Totaal aantal Berichten: 27924
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is precies waar het op lijkt, T2 met T1 blok.
Die keuzes zijn toen ooit gemaakt, maar een T1 wordt vaak genoeg voorzien van een intercooler, als die er toch al in zit zou ik die lekker laten zitten. Maar goed, wellicht hebben die keuzes een reden die in een ver verleden zo gemaakt zijn.
In het kentekenregister staat hij in geschreVen als: CITROEN CX25
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 27924
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja dat is maar net wat iemand bij de RDW intikt, dat zegt niet zoveel. Aan het chassisnr kan je zo zien of het een turbo is of niet.
Nou, heb al heel wat CX’en door het register gehaald maar nog nooit zo afwijkend tegen gekomen.
Jouw CX staat er bijvoorbeeld in als: CX 25 GTI TURBO K6
Maar goed, ik heb het idee dat het een “samengestelde” is. Zou mijn vingers hier niet aan durven branden. Vind origineel erg belangrijk. Vandaar dat ik nog geen passende CX gevonden heb….
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 27924
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er heeft zelfs al eens een artikel over benamingen bij de RDW in het CX clubblad gestaan, zij hebben alle kentekens opgevraagd en dan zit er toch best een deel tussen dat niet klopt of zelfs niet bestaande types zijn.
De mijne is daar ook een voorbeeld van, een “CX 25 GTI TURBO K6” bestaat namelijk niet. K6 staat voor met kat, terwijl een T1 nooit met kat is geleverd. Daarnaast is mijn CX geproduceerd in 89 toen de T1 niet meer werd gemaakt. RDW is hier het 2tje op het kenteken vergeten.
Overigens staat mijn DS ook verkeerd op kenteken, dus daar gaat nog wel eens wat mis bij de import
Berlingo2.0HDi schreef:Als ik zo naar de motor kijkt is het volgens mij geen turbo 2.
Dat ding is hier al vaker besproken. Verre van origineel en hij begint overal dikke plekken te krijgen. Als je het binnenscherm ziet waar het chassisnummer hoort te staan heb je wel gegeten en gedronken.
Het laatste oordeel is niet geheel terecht.
Ik ken die auto heel goed en ook de historie. Er is in 1997 een T1 ingezet bij een specialist. Daarna is de auto naar Belgie gegaan en heeft iets van 10.000 km gereden en is sinds 2003 in opslag geweest. Het enige wat er mis is , is dat het optisch niet mooi is, maar dat de bodem heel goed is. Bij het chassisplaatje is er wat beperkte roest.
Mechanisch is er niet veel mis en de motor en turbo zijn goed, er is geen intercooler, wel een lambdasonde.
Het is een ideale auto om zelf aan te klussen terwijl je gewoon kunt rijden. Voor meer info ben ik bechikbaar
Oh, hij is van jou..
Niet meer, ik had, en heb nog steeds, teveel Citroens. CX 25 auto, traction 11BN, DS21 IE, Mini Van en Topolino 1938
Ik heb de historie uitgeplozen en er is niks mis met de auto behalve de swap van T2 nar T1 door Bonhof. Alle papieren van uitvoer naar Belgie en weer invoer kloppen.
Ik reageerde omdat er geen verborgen gebreken zijn, name de bodem is goed, turbo is droog, alles werkt,optisch niet de mooiste.
Staat nu te koop bij de garage voor een bedrag dat ik graag had willen hebben.
Evebtueel belangstellenden kunnen mij om meer info vragen.
Ach, dat gaat hij toch niet krijgen. Maar vragen staat vrij…
3500 is een mooie prijs
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Lijkt me o.b.v. de foto’s ook, maar dan moet je er nog flink wat vanaf kletsen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Gistermiddag(zondag) een zilvermetallic CX gespot om 16.15u op de Rooseveltlaan in Terneuzen.
Is de eigenaar toevallig lid van dit forum?
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Vanavond tegen acht uur op de ring rond Luik, de enige automobilist die niet knettergek werd van het verschrikkelijk slechte wegdek, dankzij zijn fijne CX 25GTi met kenteken 0-AGG-494. Bon voyage!
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Een Prestige uit 1986, afgelopen zondag gespot in Velserbroek.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX