Zo, het was eventjes rustig, maar daar zijn we weer…
Ik heb mijn auto inmiddels helemaal op de rails, onlangs de kleppen voor een 2e keer gemeten en bijgesteld… hij is aanzienlijk stiller nu
Echter, er zijn 2 kleine dingen die mij nu nog storen:
1: bij het weg rijden met half gas (laten we het rustig weg rijden noemen) lijkt de wagen niet helemaal soepel weg te trekken. De motor is dan al volledig gekoppeld. Het is dus iets ” in de motor ” en niet in de koppeling.
2: als ik een tijdje heb gereden en lekker door getrapt heb (max is tot nu toe 5000 rpm) heeft de motor de neiging om af te slaan als ik de koppeling in trap (bijvoorbeeld als ik af rem voor het stoplicht). Dit is alleen als er stevig ge"scheurd” is.
Inmiddels zijn de volgende zaken vervangen, vernieuwd of schoongemaakt:
- bougies (er zitten nu NGK’s in)
- bougiekabels
- vacuum klep (die grijze bus boven het koppelingshuis en de bobine) deze is schoongemaakt en ik heb een andere geprobeerd.
- kleppen gesteld
- geen koelvloeistof lek
- timing nok en kruk as op tijd
- nieuw luchtfilter
- alle slangen na gekeken (1 voor 1 in de handen gehad) op scheuren, geen gevonden.
- aansluitingen ingespoten met WD40 om zo lekkages uit te sluiten (als het lekt, dicht WD40 de opening tijdelijk af en zal het stationair toerental veranderen).
-diverse stekkers schoongemaakt (waren niet echt vies).
- gasklep huis los gemaakt van spruitstuk, gekeken wat ik hier aan schoon kan maken, maar durf de luchtomloop en de potentio meter niet los te maken om daar ook schoon te maken.
Wat zie ik over het hoofd?
ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB (nee niet beige, goud!!!)