Zoh, net even aan de klus geweest. Voor even de blokken uit de klauwen gehaald goed schoon gemaakt, cilinder weer wat terug gedrukt en de hele reut met een goede laag kopervet weer terug gemonteerd. Het remmen gaat volgens Bart al een stuk beter. Ik heb er net zelf ook een stuk in gereden, en als je goed op het pedaal stampt blokkeren alle 4 de wielen. Dus de remwerking an sich lijkt me wel in orde. Echter toen we op het eind van de rit waren trapte ik af en toe wel door het pedaal heen. Nu stond er op het APK lijstje van vorig jaar als adviespunt 1 van de mechanische delen van het remsysteem. Ik vermoed dus dat de hoofdremcilinder op zijn eind is. Maar mijn ervaring met niet LHM remsystemen is vrij minimaal dus in deze ben ik wel een beetje aan het gissen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
En oh ja, wat rijd dat ding G E W E L D I G!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
De remtrommels achter ook nog gedemonteerd. Beide wielremcilinders zijn kurkdroog, en zo te zien is linksachter recent nog vervangen. Conclusie: hoofdremcilinder is brak.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Dus de remwerking an sich lijkt me wel in orde. Echter toen we op het eind van de rit waren trapte ik af en toe wel door het pedaal heen. Nu stond er op het APK lijstje van vorig jaar als adviespunt 1 van de mechanische delen van het remsysteem. Ik vermoed dus dat de hoofdremcilinder op zijn eind is. Maar mijn ervaring met niet LHM remsystemen is vrij minimaal dus in deze ben ik wel een beetje aan het gissen.
Daar kun je dus eigenlijk niet meer verantwoord mee rijden.
Als je er op bedacht bent kan het wel. Het is alleen niet aan te raden er mee te gaan rijden tot dit gerepareerd is idd.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Even opletten bij het bestellen van een nieuwe: er zijn namelijk wel 3 modellen. Schrijf even het merk van de remcilinders en klauwen op, dat maakt namelijk uit bij het bestellen van een nieuwe HRC.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als dat maar snel in orde gebracht wordt!!! Remmen zijn toch wel erg belangrijk. Misschien overbodig te melden, maar ik doe het toch.
Ik rij er ook niet met zo enorm veel lol in eigenlijk nu.
Misschien dat ik hem maar even aan de kant zet
Totaal aantal Berichten: 3833
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
garagestmarien schreef:Als dat maar snel in orde gebracht wordt!!! Remmen zijn toch wel erg belangrijk. Misschien overbodig te melden, maar ik doe het toch.
Zeker laten staan dus voorlopig! Ik vond het een erg eng idee dat je met dat bakkie de snelweg op ging. Niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen. Je kunt namelijk niet op alles bedacht zijn in het verkeer…
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Mooie naad ook
Totaal aantal Berichten: 3833
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
leuk decolleté!
Enne, wederom, leuk wagentje zeg.
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hey Prutser, je mag de tegels op de oprit wel eens omdraaien hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Garage Oprit BV is niet vermogend genoeg voor een betonnen vloer . De hele rits BX’en die in mijn en vooral mijn vaders bezit zijn geweest zijn daar de boosdoeners van .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
De remschijf is deze te dun?
Remblokken linksvoor, beetje raar afgesleten.
‘t hele zaakje
Rem rechtsachter
Maurice, zo’n schema zou trouwens wel leuk zijn.
Moet mijn stuur eigenlijk ook een logo hebben?