Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zal ik vast wel hebben. Is dat zo’n ei met drie gaten?
Ik zal dat ding even bekijken en geef het dan eventueel aan Timo mee, als niemand in de buurt iets heeft.
Huu!
Gevonden! Uitlaat hangt weer strak. Wat waren die oude uitgelubbert zeg. De uitlaat hangt nu weer normaal onder de bumper ipv 4 cm eronder.
Zo, nu de auto gereïncarneerd is heb ik haar vandaag uitgelaten.
Dit plaatje is toen geschoten:
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Als je zegt gereïncarneerd, dan denk ik eerder aan zoiets:
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 03-07-2005
- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Pracht actie foto.
Ziet er perfect en strak uit, nu nog 2 wieltjes los in de lucht.
C-15D & Berlingo
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooie foto!
Citroen!
Bedankt heren.
De Visa blijft eigenlijk olie lekken. Alleen niet op de plek van de cilinderkoppen. Maar recht onder het blok.
Kan het zijn dat de druppels naar de onderkant van het blok lopen dat hij toch gewoon lekt bij de koppen? Of moet ik het ergens anders zoeken?
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Pakking van het carterdeksel, of de olieaftapplug.
Kijk daar eens naar,
Hij heeft daar nooit gelekt. Hij lekte überhaupt voor het kleppen stellen nooit. Dus vind het zo raar..
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Olie kruipt. Het is dus niet vreemd dat ‘t afdruipt op de laagste punten, b.v. de bouten van de motorsteunen.
Als het na klepstellen is ontstaan dan zijn het wss de klepdekselpakkingen.
En anders zou je eens kunnen denken aan de seals van de oliekoeler, dat wil ook wel sluimerend beginnen en steeds erger worden.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Welke oliekoeler seals? Welk carter deksel? Allemaal onderdelen die ik niet ken van een 652cc Visa!
@bart: hou op met neuzelen en ga nieuwe klepdekselpakkingen monteren
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Doe ik Yuri! Een vloeibare, en een gewone nieuwe pakking. Lekt nooit meer! Maar als ik er weer ben uit Zuid Limburg volgende week.
De Visa heeft het 1100 km goed overleeft. Meer heb ik niet te melden!
Wel een mooie KM stand op de foto gezet en een grappig filmpje van wat van kabaal het maakt met zo´n 2 pitter tegen een heuvel op als je gang wil houden.
http://www.youtube.com/watch?v=EYLnqWTfiNA
Lawaai?
Niets mee te maken.
Toeren maken en bult-op-jagen met dat ding!