Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En meteen weer meer vertrouwen in het kunnen van deze auto. Leuk!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Goede berichten.
Ik zie nu pas die FANTASTISCHE foto van je Visa door de bocht!!!
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zo! Die heeft ‘t er lekker moeilijk mee. Aan de andere kant van de heuvel het motortje uit en laten rollen?
(Wedden dat er wél een oliekoeler aan dit motorblok zit trouwens? Anders zou ie dit niet gered hebben denk ik… )
Oh, en oppassen dat je de foto de volgende keer niet té mooi wilt maken: http://www.youtube.com/watch?v=6LrE9OEqerc Dat kan je met een Visa vast ook overkomen…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Midfriesland schreef:(Wedden dat er wél een oliekoeler aan dit motorblok zit trouwens? Anders zou ie dit niet gered hebben denk ik… )
Een oliekoeler heeft ie zeker. Maar GEEN oliekoelerseals zoals jij beweert…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
‘t Is offtopic maar nu word ik nieuwsgierig hoe dat dan zit. Ik dacht altijd dat er, net als bij de viercylinder boxertjes, van die rubber ringetjes tussen de pijpjes en de koeler zaten als afdichting.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Net als bij alle A-type motoren: 2 leidingen die met wartels in het blok zitten. Komt geen seal aan te pas
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Owki, thanx. Weer wat geleerd. Dit lijkt me een duurzamere contructie dan met rubberringen. Gek dat ze dat bij de viercylinder hebben veranderd. Allee, back ontopic over de schoonheid van Bart.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Dat er een oliekoeler zit wist ik. Dat zo’n 2 pitter het niet erg vind weet ik ook.
Eerst reed ik altijd erg rustig. Maar dat schijnt niet te moeten met zo’n gebakske.
Ik kon het niet laten om mijn originele interieur terug te zetten. Ik ben nog wel met spoed op zoek naar een BX GTI type 2 stoel. Dus als iemand iets weet.. Dit is tijdelijk en gewoon voor de leuk en het rijd zooooveel beter en leuker.
Verder ontdekte ik dit het volgende: De strip op de achterklep waar Club en Citroën Visa staat bladderd af! Er is vocht achter gekomen. Ik kon het er zo afvegen. Nu moet het er maar helemaal af en hoop ik dat de letters blijven. Dit ziet er ook niet uit.
Verder heb ik de 80 watt speakers uit de kofferbak gegooid. Ik wil weer normale kleine slecht gevende speakers op de originele plek. Die zitten er dan nu ook in. 10 CM Pioneer.
En nog bedankt voor de leuke reacties op de foto!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Volgens mij viel het met de helling ook nogal mee?
Moet je voor de gein eens naar Visami gaan volgend jaar, in de rondrit zitten hellingen van wel 14%.
Lekker omhoog met de visa en joelen dat de 1100 deed!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Kijk hij is weer mooi orgineel! Wat een karakterbak Bart wees er zuinig op!
En kom eens op een meeting, ik wil de Visa in reallife zien!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Najaarsmeeting!
Het einde van de helling is 12%!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik kon het niet laten om mijn originele interieur terug te zetten. Ik ben nog wel met spoed op zoek naar een BX GTI type 2 stoel. Dus als iemand iets weet.. Dit is tijdelijk en gewoon voor de leuk en het rijd zooooveel beter en leuker.
Waarom opzoek naar zo’n malle Bx stoel als het zoooooooveel beter en leuker rijdt nu?
Goed bezig trouwens!
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
toch nog wel een fikse helling en dan nog met 60 omhoog knallen
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Kwestie van een flinke aanloop en gassen. Haha.
Jeroen, omdat de stof op de stoelen erg kwetsbaar is. Waarom weet ik niet, maar ik hou ze graag heel.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special