Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
de laatste tijd staat mijn xantia scheef .
ik heb pas geleden mijn veerbollen vervangen .
toen was het probleem verholpen dacht ik
links staat hij zeker 6 cm hoger dan rechts tot dat ik ga rijden dan komt hij meteen recht
nu kom ik er niet meer aan uit iemand een idee wat heb probleem kan zijn
gr sjoerd
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Je bollen zijn vervangen, dus daar ligt het niet aan. Het zou kunnen dat de kant die hoger blijft een verrotte veercilinder heeft, waarin de zuiger blijft steken op een bepaalde hoogte. Ook kan het zijn dat een kapotte draagarmlagering aan die kant het lager inzakken verhindert. Als je de motor draaiend hebt en de wagen op rijhoogte, wat gebeurt er dan als je de hoogste en laagste rijstand inschakelt? Zakt/stijgt ie dan wel helemaal volledig? Hoe is het inveren? Hoor je vreemde geluiden? Je moet dit even met een hulp samen bekijken/beoordelen.
Daarnaast heb je een activa, die is specifiek anders geveerd, misschien dat er meer activaianen zijn die deze problemen kennen?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
hey
de auto gaat prima omhoog of omlaag
hij doet het voor en achter gaat hij 6 cm hoger staan
verder hoor je ook geen rare geluiden
kan het niet iets van een verstopte leiding zijn ??
gr sjoerd
Ja, wat is het nou?
Staat de auto scheef naar links <> rechts?
Of staat die scheef naar voor <> achter?
Als het dat laatste is, dan zou het ook de hoogteregelaar kunnen zijn.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
link staat hij voor en achter 6 cm hoger
citroen9 schreef:link staat hij voor en achter 6 cm hoger
Oke, op die manier.
Leestekens zijn soms wel zo makkelijk.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Ik snap er nog geen flikker van.
Schijt aan originaliteit.
Na 3 keer lezen snap ik het inmiddels.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
de veering komt links van de auto .
6 cm hoger te staan dan de andere kant .
dus staat de auto scheef
en dat is geen gezicht
maar wat is nou het probleem
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
citroen9 schreef:de veering komt links van de auto .
6 cm hoger te staan dan de andere kant .
dus staat de auto scheef
en dat is geen gezicht
maar wat is nou het probleem
Waarschijnlijk moeten de activastangetjes afgesteld worden icm het vervangen van de kunststofblokjes.
Kunststofblokjes zitten op de draagarmen met 2 boutjes vast, afstellen van de activastangetjes doe je onder de auto bij de hoogteregelaar, ga er NIET onder liggen maar doe dit afstellen op een brug, de auto schommelt flink hierbij.
je probleem zit dus rechts…. iig naar mijn mening.
typische is dat het zowel voor als achter is. Het kan natuurlijk toeval zijn dat aan die rechter kant zowel voor als achter de druk weglekt. Zodra je de motor start gaat de pomp draaien en komt er meer druk bij dan er weglekt en blijft de boel dus weg horizontaal staan.
Hoe vaak begint slaat je pomp aan bij een draaiende motor?
Ik zou me ff verdiepen in de hydr. leidingen. Is er een leiding die alleen links of alleen rechts regelt? ( Volgesn mij voor en achter maar nie links en rechts )
Ik zou iig zoeken naar iets dat de rechter kant gemeenschappelijk heeft. Ik geloof namelijk niet in het UBER toeval dat voor en achter rechts tegelijkertijd hetzelfde probleem heeft.
d-super schreef:citroen9 schreef:de veering komt links van de auto .
6 cm hoger te staan dan de andere kant .
dus staat de auto scheef
en dat is geen gezicht
maar wat is nou het probleemWaarschijnlijk moeten de activastangetjes afgesteld worden icm het vervangen van de kunststofblokjes.
Kunststofblokjes zitten op de draagarmen met 2 boutjes vast, afstellen van de activastangetjes doe je onder de auto bij de hoogteregelaar, ga er NIET onder liggen maar doe dit afstellen op een brug, de auto schommelt flink hierbij.
da geloof ik nie. Die regelen namelijk voor en achter en niet links en rechts. Das het vreemde in het probleem.
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
gompy58 schreef:d-super schreef:citroen9 schreef:de veering komt links van de auto .
6 cm hoger te staan dan de andere kant .
dus staat de auto scheef
en dat is geen gezicht
maar wat is nou het probleemWaarschijnlijk moeten de activastangetjes afgesteld worden icm het vervangen van de kunststofblokjes.
Kunststofblokjes zitten op de draagarmen met 2 boutjes vast, afstellen van de activastangetjes doe je onder de auto bij de hoogteregelaar, ga er NIET onder liggen maar doe dit afstellen op een brug, de auto schommelt flink hierbij.da geloof ik nie. Die regelen namelijk voor en achter en niet links en rechts. Das het vreemde in het probleem.
activastangetjes regelen de hoogte links of rechts, zijn namelijk tegen het overhellen van de carosserie.
De kunststofblokjes zorgen ervoor dat de stangetjes die krachten kunnen overbrengen naar de regelaar die daarmee de activacillinders aanstuurt.
De activacillinders zitten linksvoor en rechtsachter.
Op de activastangetjes zitten stelbussen bij de regelaar, daarmee stel je de auto horizontaal af.
Zit de regelaar vast of is het verroest, auto scheef.
Stangetjes of blokjes versleten: auto staat scheef of danst.
Mijn vorige activa stond scheef dat ik haar kocht, blokjes vervangen, regelaar gesmeerd, stangetjes afgesteld en de auto stond weer kaarsrecht.
ik heb over het hoofd gezien dat het hier om een activa gaat…. ops:
Dan is het idd een heel ander verhaal
d-super schreef:activastangetjes regelen de hoogte links of rechts, zijn namelijk tegen het overhellen van de carosserie.
De kunststofblokjes zorgen ervoor dat de stangetjes die krachten kunnen overbrengen naar de regelaar die daarmee de activacillinders aanstuurt.
De activacillinders zitten linksvoor en rechtsachter.
Op de activastangetjes zitten stelbussen bij de regelaar, daarmee stel je de auto horizontaal af.
Zit de regelaar vast of is het verroest, auto scheef.
Stangetjes of blokjes versleten: auto staat scheef of danst.
Mijn vorige activa stond scheef toen ik haar kocht, blokjes vervangen, regelaar gesmeerd, stangetjes afgesteld en de auto stond weer kaarsrecht.
Rood zijn de stelbussen en geel de regelaar welke je fff gangbaar moet maken. Meer over het activa systeem kun je vinden op het xantiaclub forum. suc6
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.