5 van de 60
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s CX deel II
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 14 juni 2009 12:53 PM
  [ # 61 ]

Ik duik even de PB in…

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juni 2009 01:02 PM
  [ # 62 ]
Ree schreef:

Ik verwacht niet meer dan een kwartiertje per auto.

En anders kunnen we altijd in de vrije tijd dimlicht-relatis inbeunen.

Ree

Waar letter ze eigenlijk allemaal op bij een taxatie?
Wat bepaald dan uiteindelijk de waarde van de auto..?
En telt recent groot onderhoud nog mee?

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 14 juni 2009 01:07 PM
  [ # 63 ]
Arjan Verkade schreef:
Ree schreef:

Ik verwacht niet meer dan een kwartiertje per auto.

En anders kunnen we altijd in de vrije tijd dimlicht-relatis inbeunen.

Ree

Waar letter ze eigenlijk allemaal op bij een taxatie?
Wat bepaald dan uiteindelijk de waarde van de auto..?
En telt recent groot onderhoud nog mee?

zend eens een PB naar Waterman, die heeft ook veel getaxeerd.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 14 juni 2009 01:08 PM
  [ # 64 ]

Ik heb slechts één keer een auto laten taxeren, dat was door Pander taxaties. Hij liep om de auto heen, maakte wat foto’s en vulde een formulier in. De meeste door het antwoord gewoon aan mij te vragen.

Hij heeft niet onder de auto gekeken, en de motor hoefde hij ook niet te horen lopen. Ook geen vragen over recent onderhoud. Verder heb ik er niets op aan te merken want zijn rapport was best accuraat.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 juni 2009 01:44 PM
  [ # 65 ]
Arjan Verkade schreef:
Ree schreef:

Ik verwacht niet meer dan een kwartiertje per auto.

En anders kunnen we altijd in de vrije tijd dimlicht-relatis inbeunen.

Ree

Waar letter ze eigenlijk allemaal op bij een taxatie?
Wat bepaald dan uiteindelijk de waarde van de auto..?
En telt recent groot onderhoud nog mee?

Men zou op de volgende zaken moeten letten. Her onder het lijstje waar IK op lette toen ik nog taxateur was. Ik maakte ook altijd een proefrit. Helaas doet bijna geen taxateur dat.. Confused

- staat van het koetswerk en de dragende delen
- staat van het plaatwerk
- staat van het interieur
- onderhoudsgeschiedenis ( facturen laten zien!!!)
- originaliteit!! ( écht wel belangrijk)
- algehele presentatie van het voertuig
- technische staat ( voorzover beoordeelbaar zonder brug/proefrit)
- banden, velgen, sierdelen ( bumpers etc etc)
- geschiedenis van het voertuig
- kwaliteit van een eventuele restauratie
- tijdens de proefrit: Motor, bak, besturing, rammels, kraken, etc
- sporen van oudere schade!!! Heel belangrijk om vast te stellen of er in het verleden bv van 2 auto’s één auto gemaakt is..( heel veel gezien bij cx’en helaas…)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 14 juni 2009 02:03 PM
  [ # 66 ]

Mooi lijstje. Merci.

Als ik mijn CX laat taxeren met de Alfa velgen met nieuwe bandjes daaronder moet ik dus zorgen dat de originele smetteloze TRX velgen met bijbehordene redelijk goede TRX bandjes er ook bij liggen. Evenals de originele pookhoes en middenarmsteun ook al heb ik die niet standaard in de auto.

En ik kan twee forse, zeer recente facturen laten zien, maar dat kan ik beter achterwege laten tenzij er specifiek om gevraagd wordt.

Vraagje:

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 14 juni 2009 02:06 PM
  [ # 67 ]

Prima lijstje idd. Maar hoe stel je dit vast?

waterman771 schreef:

- sporen van oudere schade!!! Heel belangrijk om vast te stellen of er in het verleden bv van 2 auto’s één auto gemaakt is..( heel veel gezien bij cx’en helaas…)

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 14 juni 2009 02:18 PM
  [ # 68 ]
Ree schreef:

Dat weet ik niet.

Ik hoorde van Sjoerd dat zijn taxatie €121 kostte. Ik kan me voorstellen dat bij een grote groep het rond de €100 kost. Ik weet natuurlijk niets voordat ik gebeld heb. Dat doe ik direct na het weekend. Dan heb ik een schatting van het aantal mensen.

Ree

website europe-expertise schreef:


2 t/m 3   objecten op één plaats: 10% korting.
4 t/m 6   objecten op één plaats: 15% korting.
7 t/m 10 objecten op één plaats: 20% korting.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 14 juni 2009 02:21 PM
  [ # 69 ]

Zo ver was ik nog niet Smile

Dan moeten we voor 7 auto’s gaan, dan wordt het zo’n €97 per auto.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 juni 2009 02:21 PM
  [ # 70 ]
par eXeMple! schreef:

Prima lijstje idd. Maar hoe stel je dit vast?

waterman771 schreef:

- sporen van oudere schade!!! Heel belangrijk om vast te stellen of er in het verleden bv van 2 auto’s één auto gemaakt is..( heel veel gezien bij cx’en helaas…)

Door kennis en kunde. Je moet gewoon weten waar je naar moet kijken, en zoiets kun je alleen leren door ervaring. Let bv op sporen van de klemmen van de trek en richtbank ( te zien aan bv het voorfront of de dorpels) kitnaden op plaatsen waar ze niet horen, uitgeboorde puntlassen, lasnaden op vreemde plaatsen, afwijkende structuur van bv underbody coating, enz enz enz..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 14 juni 2009 02:49 PM
  [ # 71 ]

De kunst van taxeren zit hem in het kijken.

Een goede taxateur ziet al heel veel zaken voor dat ze aan hem daadwerkelijk getoond worden. (of verborgen gehouden worden)
Een taxateur is een professioneel kijker. Vergelijkbaar met een ontwerper, een stylist, een architect, of een choreograaf. Kijken is ons beroep en dat wordt dan verder onderbouwd door jarenlang ervaring opdoen, veel lezen, vragen, kijken en leren. Een goede taxateur moet dan ook groeien in zijn functie.  Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juni 2009 02:53 PM
  [ # 72 ]
waterman771 schreef:
Arjan Verkade schreef:
Ree schreef:

Ik verwacht niet meer dan een kwartiertje per auto.

En anders kunnen we altijd in de vrije tijd dimlicht-relatis inbeunen.

Ree

Waar letter ze eigenlijk allemaal op bij een taxatie?
Wat bepaald dan uiteindelijk de waarde van de auto..?
En telt recent groot onderhoud nog mee?

Men zou op de volgende zaken moeten letten. Her onder het lijstje waar IK op lette toen ik nog taxateur was. Ik maakte ook altijd een proefrit. Helaas doet bijna geen taxateur dat.. Confused

- staat van het koetswerk en de dragende delen
- staat van het plaatwerk
- staat van het interieur
- onderhoudsgeschiedenis ( facturen laten zien!!!)
- originaliteit!! ( écht wel belangrijk)
- algehele presentatie van het voertuig
- technische staat ( voorzover beoordeelbaar zonder brug/proefrit)
- banden, velgen, sierdelen ( bumpers etc etc)
- geschiedenis van het voertuig
- kwaliteit van een eventuele restauratie
- tijdens de proefrit: Motor, bak, besturing, rammels, kraken, etc
- sporen van oudere schade!!! Heel belangrijk om vast te stellen of er in het verleden bv van 2 auto’s één auto gemaakt is..( heel veel gezien bij cx’en helaas…)

Thanks, dat maakt een hoop duidelijk!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 juni 2009 02:57 PM
  [ # 73 ]
tilanus schreef:

De kunst van taxeren zit hem in het kijken.

Een goede taxateur ziet al heel veel zaken voor dat ze aan hem daadwerkelijk getoond worden. (of verborgen gehouden worden)
Een taxateur is een professioneel kijker.

Dat is inderdaad belangrijk: alles zien wat een ander niet wil dat je ziet Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 14 juni 2009 06:31 PM
  [ # 74 ]

Ik heb mijn aux kabeltje inmiddels weggewerkt zonder de tunnel volledig te demonteren. Door wat boutjes los te halen heb ik het kabeltje rondom eronder kunnen wegfrotten. Nu komt het kabeltje achterin de tunnel door één van de gaten boven de bouten naar buiten. Daar heb ik nu nog ruim een meter draad over die in de IPod kan.

Ook ben ik begonnen met de dinitrol was spetters weg te halen waar ze niet horen (bijvoorbeeld op de motor, LHM vaatjes etc) en het meest overtollige was weg te vegen. Gaat niet zo makkelijk omdat het overal nogal nat is.

Lekker bezig, dus Cool

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 14 juni 2009 07:07 PM
  [ # 75 ]

Ik heb - tussen het bellen voor Arras door - een mailtje gestuurd naar Europe Expertise voor het maken van een afspraak. Ik verwacht dat op een woensdag- of vrijdagmiddag tussen de 7 en 10 auto’s een reele schatting is.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
5 van de 60
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook