geluids isolatie
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 29 mei 2009 12:21 AM

Ik ben vandaag een beetje aan het klussen geweest met het wegwerken van overmatig geluid.
Het project is een camper die heel erg op een c35 lijkt Surprisedops:

Ik heb het een en ander besteld bij deze site : http://www.akoestiekwinkel.nl/rijgeluid.html

Ik heb zelf gebruikt gemaakt van vibraflex http://www.akoestiekwinkel.nl/vibraflex.html

en acousticab http://www.akoestiekwinkel.nl/acusticab.html

De vibraflex heb ik onder de motorkap geplakt en zo ver mogenlijk tegen het schutbord.
De oppervlaken ff schoongemaakt met thinner en daarna plakt het waanzinnig goed. Als je het verkeerd plakt krijg je het ook niet meer los.
Het idee van de vibraflex is dat het ongelovelijk zwaar is en door de extra massa het dreunen van het plaatwerk tegen gaat.
Ik heb de deurpanelen gedemonteerd en ook in de deuren vibraflex geplakt.
Je merkt het verschil direct als je de deur dichtgooit. een lekkere solide `bof ` in plaats van de blikkerige klap.
als je nu ook op de deuk klopt klinkt het lekker solide.
Ik heb het spul ook op het dak geplakt, in het gaval van mijn alkoof camper kan ik het gemakkelijk OP het dak plakken in plaats van achter de hemel.

Daarna heb ik de acuticab op de vloer geplakt.
gewoon simpel matjes eruit en zo op de vloer geplakt, en dan zo ver mogenlijk achter de pedalen en tegen het schutbord.
ook dit spul werk gemakkelijk en flexibel. en het voelt comfortabel aan de voetjes want het is 25mm dik. het ziet er meteen netjes uit. ik heb wel de matten er weer overheen gelegt

Mocht ik weer eens in mijn d/super gaan rijden, weet ik zeker dat ik hem vol ga plakken met dit soort spullen.
het werkt eenvoudig en het resultaat is bevredigend.
helaas is het niet echt goed koop. ik was alles bijelkaar 100 eu kwijt, maar heb nog 1 pak vibraflex over. die plak ik wel in mijn reno bus.

ik heb 2 platen acousticab en 3 pakken vibraflex normaal gekocht.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 mei 2009 01:40 AM
  [ # 1 ]

En nu ga je op vakantie met deze C35 look-alike langs alle mensen die het (niet) willen horen?  Very Happy

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 29 mei 2009 01:54 AM
  [ # 2 ]

Niet goedkoop, 100€. Confused
Een set oordoppen kost ook zoveel, nu kun je met 2-3-4-.... van die isolatie genieten.
Mijn eerste auto dik 20 jaar geleden, een kever, had ik bitumen (nu noemt dat Vibraflex Laughing ) in de deuren geplakt… ook zo een bof als ze dicht gingen. Cool

Die Acusticab zou die ook een beetje thermisch goed isoleren?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook