Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Hmm, das eigenlijk wel een goeie…
Heb ik nooit zo over nagedacht, ik heb die teringtolletjes gekocht omdat ik te lui ben om steeds schijfjes te wisselen ;-}
Zal als ik langer moet slijpen de goeie eens gaan gebruiken…
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooi werk man! Enne, over die slijptollen: het klopt inderdaad dat de duurdere modellen veel fijner zijn om mee te werken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
inderdaad, bvb Makidinges met het sjs systeem (die heb ik ) http://www.makita.nl/technologie/50/sjs®-super-joint-system.html
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Binnekort zo n ding er maar bijkopen dan…is wel goeie meuk Makita…
Ja ik heb een ferm slijper maar op het werk metabo en dan is zo’n goedkope maar niks, we hebben sinds een jaar ook metabo’s op accu voldoen echt geweldig en geen gesleep met haspels.
Gebruik je voor het slijpen van plaatwerk ook de 1mm schijfjes? werkt ook super sinds we die op het werk hebben worden de dikkere doorslijpschijfjes haast niet meer gebruikt.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ja inderdaad, die dunne schijfjes zijn echt heel fijn, werk veel preciezer!
Zo, weer terug van vakantie en maar weer eens voorzichtig begonnen met het hok…
Eerst leeggeruimd en daarna het zijbalkje weer teruggeplaatst. In het balkje eerst een stukje lasdraad gelegd die ik aan de draadboom voor de achterlichten heb vastgemaakt. Zodoende kon na het vastlassen van het zijbalkje de draadboom weer door het balkje getrokken worden, zoals het ooit ook zat…
DSCN1969 by azu250, on Flickr
DSCN1974 (2) by azu250, on Flickr
DSCN1970 by azu250, on Flickr
DSCN1978 (2) by azu250, on Flickr
DSCN1979 (2) by azu250, on Flickr
DSCN1983 (2) by azu250, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooi werk zeg!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je bent ook niet zo’n kleine prutser hè? Top hoor.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ja, we blijven maar verder prutsen
Vandaag het rechterachterscherm pas gemaakt, de naden afgekit aan die kant en hierna de binnenzijde van de achterschermen, tank- en bandenklep in de epoxy gezet. Als alles meezit kan het achterscherm rechts morgen worden vast gelast. Gaat er eindelijk weer een beetje model in komen
DSCN1988 by azu250, on Flickr
DSCN1991 by azu250, on Flickr
DSCN1994 by azu250, on Flickr
DSCN1996 by azu250, on Flickr
DSCN1999 by azu250, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Goed bezig ,...... krijg je ook nog wat hulp van Ivo of is hij teveel met zijn Volkswagens bezig ...
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Nee, die heb ik al een tijd niet gezien. Zal wel met zijn kevertje bezig zijn inderdaad…
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Vooralsnog gaat het redelijk, ik hoop dat dat zo blijft…
vandaag het achterscherm op de AZU gelast.
Dit gebeurt er trouwens als je een nachtje een lap met thinnerresten op je spatbord laat liggen
DSCN2001 by azu250, on Flickr
Nieuw achtercherm;
DSCN2003 by azu250, on Flickr
DSCN2004 by azu250, on Flickr
DSCN2005 by azu250, on Flickr
Dit is ook nog een leuk hoekje wat nog niet zo heel erg lijkt…
DSCN2010 (2) by azu250, on Flickr
Maar dat wel is..
DSCN2012 (2) by azu250, on Flickr
ontroest;
DSCN2014 (2) by azu250, on Flickr
dit in de epoxy gezet en vast een nieuw blikkie geknipt
DSCN2015 (2) by azu250, on Flickr
Binnenkort er maar inlassen.
je vraagt je wellicht af waarom ik geen kompleet of deels een nieuw voorruitframe inlas?
Nou, ik vind het eigenlijk wel leerzaam om een beetje te leren plaatwerken Zo weet ik dat ik straks ook weer een deel moet vervangen onder het raamrubber en ik vind dat eigenlijk wel leuk om daar zelf passende delen voor te maken. Daarbij komt dat ik nog geen ervaring heb met de pasvorm van het imitatie zincor ‘halve voorruitframe’ en omdat mijn motorkapscharnier ook nog goed is. Misschien besluit ik later nog anders maar vooralsnog doe ik het zo…
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Zojuist dat hoekje er nog even ingelast en ik heb de naden (die zoals gewoonlijk nog gewoon open waren -imitatiezooi-) van de balkjes op de tank en reservewielklep dichtgelast. O ja, en de B-stijl ook weer aan de dorpel vast gelast…
DSCN2016 by azu250, on Flickr
DSCN2017 by azu250, on Flickr
DSCN2020 by azu250, on Flickr
DSCN2021 by azu250, on Flickr
DSCN2022 by azu250, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Heel goed bezig!!!
Hoe ga je de (prop)gelaste delen inwendig behandelen?
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik laat daar een paar keer verdunde epoxy tussenlopen en daarna afkitten.