Sinds aanschaf (aflevering) van mijn XTR nieuwe berlingo gaat er van alles niet helmaal naar wens.
Eerst heb ik 3 keer een melding gekregen dat de bandenspanning niet gecontroleerd is.
Nu ben ik een beetje bang dat de door mij bestelde sensoren (icm de tikehau wielen) er helemaal niet op zitten.
Iemand ervaring met de volgende dingen:
krijg je melding van de sensoren bij op contact zetten? en welke dan?
iemand melding gehad van te zachte banden
hoe ziet je ventie eruit (bij aanwezig zijn van de sensoren)
graag jullie reacties zodat ik weet welke stappen ik wellicht kan ondernemen ook richting dealer.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Totaal aantal Berichten: 944
als er een sensor op zit zit er een stevige nippel op zeg maar, probeer hem eens heen en weer te buigen, kan hij alle kanten op :O dan maar eens terug
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
je ventiel kan je dan losdraaien met een sleutel 13
Voor zover ik weet behoren de sensoren niet tot het ventiel, maar zitten ze vast in de velg als losse units.
Je kunt de luchtdruk van één band verlagen, krijg je een alarm dan weet je zeker dat je wel wielen met bandruksensoren hebt.
Totaal aantal Berichten: 944
ventiel en sensor zijn 1 onderdeel
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
en dit is een metalen ventiel?
Aluminium meen ik?
Ik heb gewoon een rubberen of kunststof ventiel met een koperkleurige schroefdraad zoals alle eigenlijk.
Hebben ondertussen een band ver leeg laten lopen en dan krijg ik wel een melding Stop! maar niet waarom, en dat zou imho wel horen? kreeg immers tijdens de eerste dagen ook een aantal keer de tekst bandenspanning niet gecontroleerd op de compu.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Het is inderdaad een met rubber gevulcaniseert messing ventiel, bij mijn Berlingo heeft de garage de banden met stikstof gevuld en de dopjes verwisseld door groen kleurige.
Verder heb ik iedere dag een of meerdere alarm berichten met als tekst: bandespanning niet gecontroleert, meestal tijdens de rit, soms tijdens het starten., bij elkaar twintig keer op 500km.
Dank zij jou test mogen we ervan nu vanuitgaan dat bij een te lagebanddruk een heel ander alarm opkomt.
of jij hebt ook geen bandenspannings-sensoren????
Ik ga binnenkort nog eens testen bij hoeveel drukverlies er een melding komt, en zal verslag doen.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8