Ik heb eindelijk de tijd genomen om mn motor verder te openen
Ik heb altijd begrepen dat de natrium gevulde uitlaatkleppen volledig magnetisch waren, mijn uitlaatkleppen zijn een heel klein beetje magnetisch (ze kunnen hun eigen gewicht van 68 gram niet tillen)
De inlaatkleppen zijn dus wel erg magnetisch (hun eigen gewicht van 80 gram pak ik met een magneet met gemak op).
Op de uitlaat steel staat de volgende inscriptie EDESTFS
staan de laatste letters niet voor filled sodium?
iemand een goede tip?
gr mark
gr Mark
Natrium Gevulde kleppen hebben een lasnaad tussen de steel en de kop.
In principe kun je die zien, die zit vlak bij de plek waar de klepsteel verjongd. d.w.z. juist onder het gedeelte van de steel wat in de geleider loopt.
Stuur eens een foto van een klep.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik ga het even heel cru stellen :
als je niet tweehonderd percent zeker bent dat je massieve kleppen hebt ben je een rund als je ze terug wil gebruiken .
Russiche roelette spelen is minder gevaarlijk , daar heb je nog een kans van één op zes .
Voor 450 euro heb je pasklare nikkel-chromium kleppen
Walter
Meten is weten , gissen is missen
het gaat me niet om die paar honderd euro’s maar als het niet nodig is, is het dus niet nodig….dat geld kunnen we weer aan iets anders uitgeven..
waar het mij om gaat is dit nu een klep die “save” is of niet?
gezien de gegevens op het internet bv http://www.citroen-sm/wiki/index.php
twijfel ik
gr mark
gr Mark
zal morgen ff een foto van de klep sturen, als er niets tussen door komt..
gr mark
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hoeveel weegt Uw uitlaat klep?? Neem ze er uit en weeg ze!!
Als ze 68 à 69 gram weegt,heb je geheid holle kleppen.
Welke ik zeker niet zou laten zitten.
Dat is om miserie vragen.
Toch maar nieuwe kleppen of RR-lak ?
Je vaders
Er is maar 1 manier om er achter te komen:
doorzagen
Conclusie : HOL….
lees voor gaande dus allemaal even: klep was nagenoeg niet magnetisch en had de code die eerder genoemd is
bij het uitnemen van de nokkenassen en de stoterbussen zou je kunnen zeggen dat ze goed waren omdat het magnetisch verschil tussen de in en uitlaat klep zo enorm groot was.
Dus er is maar 1 manier om te weten of ze hol zijn:
kop er af, klep er uit, wegen en als je het niet vertrouwd doorzagen, uit het voorgaande blijkt dus dat alleen de topjes van de klepsteel controleren op magnetisme niet voldoende is..
ps @ mn vader: ik doe toch beide…(geen consessies doen aan het geen wat in mn hoofd zit)
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wegen van de klep,is ook safe hoor.
er is geen enkele volle klep,welke minder dan 68 gr. weegt.
Je kan ze inderdaad ook eens per ongeluk laten vallen.
Een holle klep,breekt geheid in 2 stukken.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Blooper1963 schreef:wegen van de klep,is ook safe hoor.
er is geen enkele volle klep,welke minder dan 68 gr. weegt.
Je kan ze inderdaad ook eens per ongeluk laten vallen.
Een holle klep,breekt geheid in 2 stukken.
nope dat is niet waar ik kan met mijn kleppen op een stenen grond slaan ik krijg ze niet in twee…. al geprobeerd!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Ik heb ook alles al geprobeerd om er op een niet destructieve manier achter te komen….
geen succes dus, maar wat mij het meest verbaasde was dat de kleppen nagenoeg niet magnetisch zijn.
gr mark
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bxsport schreef:Blooper1963 schreef:wegen van de klep,is ook safe hoor.
er is geen enkele volle klep,welke minder dan 68 gr. weegt.
Je kan ze inderdaad ook eens per ongeluk laten vallen.
Een holle klep,breekt geheid in 2 stukken.nope dat is niet waar ik kan met mijn kleppen op een stenen grond slaan ik krijg ze niet in twee…. al geprobeerd!
Wie zegt dat ge nog holle kleppen had??
De enige oplossing is ze wegen! Er is momenteel nog geen enkele klep die hetzelfde weegt als de holle kleppen.
Of doorzagen,inderdaad.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Blooper1963 schreef:Wie zegt dat ge nog holle kleppen had??
mark sm schreef:Er is maar 1 manier om er achter te komen:
doorzagen
Conclusie : HOL….
Hijzelf. Lezen bloop!!!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mijn antwoord was gericht aan bxsport
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Blooper1963 schreef:Mijn antwoord was gericht aan bxsport
ja bloop ik had nog holle kleppen hoor!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
@bxsport:Hoe besluit je dit als je geen enkele kapotte of doorgezaagde hebt?
Was er al ooit niet aan Uwe motor gewerkt?