Eerst even voorstellen,
Gert-Jan is de naam en sinds een klein weekje in het bezit van een 3 deurs Saxo 1.5D van 2001.
Vroeger altijd Peugeot gereden en na een tijdje een ander merk gereden hebben nu toch heerlijk weer terug in een Franse auto
Gisteren maar eens begonnen de auto rijklaar te maken aangezien ik er vanaf midden volgende week “the road on” mee ga.
Voor zowel de speakers voor als achter nieuwe bekabeling getrokken (2,5mm²) en de speakers gemonteerd. Helaas enkele clips van de deurpanelen gesneuveld bij het loshalen (iemand een idee waar ik deze kan kopen en wat die kosten?).
Vanaf de accu een apparte voedingskabel van 25mm² gelegd naar de kofferbak voor de amplifier.
Headunut + RCA kabels naar amplifier gemonteerd en jawel, lekker puist herrie in dat kleine karretje.
Ook gelijk maar het electrische raam rechts voor gerepareerd, zat een los contactje in de bedieningsmodule waardoor het raam soms niet open wou.
Nieuwe olie + oliefilter, nieuw luchtfilter, bandjes netjes weer op spanning gebracht en zo dus eigenlijk nu rijklaar.
Ik heb alleen nog 2 electrische vragen:
Mijn Saxotje heeft standaard fabrieksaf CV (RF versie, geen IR) en ook die werkt normaal. Heb hier op het forum diverse malen gelezen dat mensen hun knipperlichten willen meesturen bij het openen en sluiten van de auto alleen heb ik eigenlijk geen enkel bericht gezien waarin uitgelegd staat hoe dat te realiseren met een originele Saxo CV.
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
En dan nummer 2, ik heb hier nog zo’n daglicht-relais liggen (ooit eens bij Conrad besteld maar is nooit ingebouwd geweest. Het ding heeft als doel dat automatisch 15 seconden nadat je de auto hebt gestart je lampen aangaan en als je de motor afzet deze ook weer uitgaan.
Bij dit ding zit een heel sumier schematje:
Kan iemand mij vertellen waar ik deze het makkelijkste aan kan sluiten en eventueel met welke draadnummers of kleuren?
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
schema spreekt voor zich ...
je moet even meten waar waneer spanning op staat, allemaal niet zo spanned, je moet wel weten wat je meet ! en een goede multi meter die DC (gelijk stroom) kan meten
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
citroënmonteurtje schreef:schema spreekt voor zich ...
je moet even meten waar waneer spanning op staat, allemaal niet zo spanned, je moet wel weten wat je meet ! en een goede multi meter die DC (gelijk stroom) kan meten
Schema is inderdaad ook wel duidelijk genoeg, weet alleen niet waar ik moet gaan meten en aansluiten aangezien het wel de bedoeling is dat ook de achterlichten het gaan doen.
Anders zou ik hem ook gewoon in het motorcompartiment kunnen aansluiten maar dan doen alleen de koplampen het maar.