Welke zekering voor 12v constant stroom aanhanger?
TR6fan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 11-03-2008

Gepost: 31 mei 2009 08:30 PM

Ik heb een probleem gehad met de 12v aansluiting in mijn vouwwagen. Daarbij is waarschijnlijk ook kortsluiting ontstaan want op de constante spanning aansluiting van mijn 13 polige trekhaakstekker staat nu geen spanning meer.

Volgens het instructieboekje C4GP zou zekering F34 voor de aanhanger zijn. Die zekering is echter niet doorgebrand. Heb ik de verkeerde zekering getest of heeft iemand nog andere ideeën mbt wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Citroën C4 Grand Picasso 1.8 LB LPG

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 31 mei 2009 10:58 PM
  [ # 1 ]

werkt de verlichting op de aanhanger nog wel ? controleer anders een de zekering van de BSR (aanhanger module deze zit achter de LA bekleding) is even werk om bij te komen Ca half uur werk om de boel demonteren ...

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
TR6fan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 11-03-2008

Gepost: 02 juni 2009 05:09 PM
  [ # 2 ]

Ja, alles lijkt verder normaal te werken. De 12V komt in ieder geval niet zichtbaar via zekering vanaf de accu. Je verhaal van die BSR module zou dus zeker kunnen kloppen Smile

De BSR module zit schuin onder de 12V aansluiting in de kofferbak? Achter die plastic “uitbouw”?

Alvast bedankt!

Citroën C4 Grand Picasso 1.8 LB LPG

Profiel  
 
TR6fan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 11-03-2008

Gepost: 12 juni 2009 01:50 PM
  [ # 3 ]

De zekering bij de BSR module bleek idd doorgebrand te zijn.

Ik heb nu een zekeringhouder laten monteren in vakje linksachterin waar bij het overeenkomstige vakje aan de rechterkant de zaklamp in zit.

Het is toch te gek voor woorden dat voor het vervangen van die zekering een uur demontage en montage tijd noodzakelijk is van iemand die weet hoe hij eea los moet halen!  Mad

Citroën C4 Grand Picasso 1.8 LB LPG

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 12 juni 2009 09:47 PM
  [ # 4 ]
TR6fan schreef:

De zekering bij de BSR module bleek idd doorgebrand te zijn.

Ik heb nu een zekeringhouder laten monteren in vakje linksachterin waar bij het overeenkomstige vakje aan de rechterkant de zaklamp in zit.

Het is toch te gek voor woorden dat voor het vervangen van die zekering een uur demontage en montage tijd noodzakelijk is van iemand die weet hoe hij eea los moet halen!  Mad


jaaa, eerste keer ben ik een 6 uur bezig geweest alles netjes los halen en weer vast zetten, staat 2 uuur voor doe het nu in een uurtje

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 juni 2009 09:51 PM
  [ # 5 ]

en de klant betaald 2 uurtjes. hoppa weer een uurtje verdiend..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 12 juni 2009 11:10 PM
  [ # 6 ]
waterman771 schreef:

en de klant betaald 2 uurtjes. hoppa weer een uurtje verdiend..


tja dat zijn de voordelen van de flat rate tijden, eerste keer had de klant geluk nu heeft mijn werkgever geluk

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 juni 2009 11:30 PM
  [ # 7 ]

Ik heb laatst een constante plus van voor tot achter getrokken in een half uurtje, de (non-cit) dealer rekende hiervoor €400,-. Hierna heb ik nog een Pioneer navi aangesloten op de stuurbediening in een kwartiertje. Hiervoor vroegen ze €250,-.

Weet je wat het nadeel is van dit soort prijs beleid? Dat deze dealer een klant kwijt is!  Laughing

Geven jullie de klant ook inzage in de werkelijk gewerkte uren, of staat er werkelijk 2 uren op de rekening?
In dat geval stinkt het behoorlijk! Ik vraag mij toch best wel af in hoeverre dit mag. Een klant matsen, tsja, daar ben je vrij in. Maar een klant teveel laten betalen, dat mag volgens mij echt niet hoor!

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 13 juni 2009 03:55 AM
  [ # 8 ]
patje74 schreef:

Ik heb laatst een constante plus van voor tot achter getrokken in een half uurtje, de (non-cit) dealer rekende hiervoor €400,-. Hierna heb ik nog een Pioneer navi aangesloten op de stuurbediening in een kwartiertje. Hiervoor vroegen ze €250,-.

Weet je wat het nadeel is van dit soort prijs beleid? Dat deze dealer een klant kwijt is!  Laughing

Geven jullie de klant ook inzage in de werkelijk gewerkte uren, of staat er werkelijk 2 uren op de rekening?
In dat geval stinkt het behoorlijk! Ik vraag mij toch best wel af in hoeverre dit mag. Een klant matsen, tsja, daar ben je vrij in. Maar een klant teveel laten betalen, dat mag volgens mij echt niet hoor!


Flat rate tijden zijn gewoon toe gestaanh, klant heeft voordeel bij een tragere monteur, garage voordeel bij een snelere, tja het is niet anders. maar het blijft wel eerlijk de volgende keer kan de klant geluk hebben Wink

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 juni 2009 11:20 AM
  [ # 9 ]
citroënmonteurtje schreef:

Flat rate tijden zijn gewoon toe gestaanh, klant heeft voordeel bij een tragere monteur, garage voordeel bij een snelere, tja het is niet anders. maar het blijft wel eerlijk de volgende keer kan de klant geluk hebben Wink

Als de klant de volgende keer geluk kan hebben, kun je pas achteraf zeggen of het eerlijk is gebleven. Hij kan namelijk ook wederom pech hebben.

Maar… wat staat er op de bon, 2 uur of de werkelijk gewerkte tijd?

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 13 juni 2009 11:53 AM
  [ # 10 ]

Volgens mij zijn er bij flate-rate geen tijden vermeld. Gewoon vast tarief voor het vervangen. En daar zit dan standaard 2uur in verwerkt…

Net zoals bij onze vrienden van KF. Daar koop je ook iets inclu montage.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 juni 2009 12:13 PM
  [ # 11 ]

Ah, helder. En tsja, blijkbaar is er behoefte aan en kan het uit voor de garage.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook