Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Zo is die binnen gekomen, niet omdat het niet rijd, maar omdat ik alles alleen doe, dus ook ophalen.
De auto zelf rijd goed, de geschiedenis ook al deels opgedoken.
Auto is geleverd naar de marine, zo’n 10 jaar geleden samen met een geel exemplaar opgekocht en verkocht door ‘in mijn eendje’ te rodeschool. Km stand ca 80dkm.
Van de laatste 2 jaar heb ik het onderhoud achtergehaald, de naam die de garage noemde van de eigenaar is iemand anders dan waarvan de reclame op staat, http://www.molliebooks.nl .
Auto heeft nu bijna 150dkm gelopen. Motor start goed, maar er zingt duidelijk iets, spanrol, dynamo, waterpomp wie zal het zeggen. Driem is ook al 10jr oud…
Roest kent die weinig en wat er is, is allemaal al bijgekwast, handig was ook het kleurnummer wat met viltstift is bijgeschreven AC575, maurits blue, besteld wel zo makkelijk dus.
Van zomer zullen we alle roest aanpakken en de reclame overkwasten.
Maar eerst…. LOL
Ik heb een 405 Break GRDT gevonden als donor, 1900 TurboDiesel met stuurbekrachting, zelf heb ik nog een stuurbekrachtingshuis van een 205GTI liggen… 1 + 1 zou toch 2 worden lijkt mij.
Woensdag gaan we de auto ophalen en binnenkort hopelijk alles overbouwen.
Alleen nog een subframe van een 205 GTI vinden, de mijne is krom, neem aan dat dat frame past onder een C15 incl veerpootjes…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Met andere woorden: dat zal binnenkort harder als de brandweer gaan ?
Tof ding, zeker met de geschiedenis er bij.
Schijt aan originaliteit.
Succes ermee, ik lees de werkzaamheden hier wel mee.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Leuke c15!
Subframe past zonder problemen.
Wel even de draagarmen meenemen want van een originele c15 past niet.
Als de c15 schokbrekers houdt kan je niet de stabistok gebruiken van een 205gti..
Over de stuurbekrachtiging. Enig ‘probleem’ wat je tegen kan komen is het type knietje wat erop zit.
De een is getand en de ander heeft 2 vlakke kanten.
Verder is het eigenlijk allemaal niet zo spannend
Ps. gaat het turbo blok er ook in?
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Ik wil natuurlijk ook de veerpoten van 205 GTI / DTurbo onder zetten, anders heb ik geen voordeel van dat frame
En ja ik heb die wagen gekocht om het turbo blokje.
Gezien de ervaring hier met de 2.1Td in een Berlingo nee dank je dan maar.
———————
Trouwens, zag al doorspittend door dit subfora ergens foto’s voorbij vliegen van een bx oid paneel in een zilveren C15. Hoe zit dat eigenlijk?
Iemand ervaring met ander panelen die passen? Wil wel graag koeltemp meter hebben omdat ik niet weet wat die standaard C15 radiateur met dat turboblok doet.
———————-
Daarnaast nog een motorkap gezocht, kleur maakt niet uit.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Toch zijn de 2.1 td blokken behoorlijk degelijk.
Rijdt zelf met een goeie 170pk op dit moment. En geen problemen.
Netjes warmrijden en af laten koelen.
Maar een 405 turbo diesel blok loopt ook goed
Zelf heel lang mee gereden.
____
visa gti dashboard omhuizing.
Zijn nogal lastig te vinden. En daar dan een bx tellerbak in.
Of 205.
De temperatuur kan ik je wel vertellen.
Ik reed met 1.1bar turbodruk en mijn koelwater werd in de zomer bij langdurig vol gas ( 180/190 km/u geen gps meting maar de teller hield op ) 114,8 graden.
Kortom wel echt warm!
Voor mijn 2.1td c15 heb ik een veel grotere radiateur gemonteerd.
Mijn conclusie als je een goeie radiateur hebt ( lees niet verstopt ) en het blok gewoon netjes loopt en afgesteld is krijg je geen problemen met je koeling.
______
ik heb nog een kap voor je liggen eventueel.
Zit een lichte deuk in uit mijn hoofd.
Is wel gewoon roest vrij.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
GoodOldDiesel schreef:
Trouwens, zag al doorspittend door dit subfora ergens foto’s voorbij vliegen van een bx oid paneel in een zilveren C15. Hoe zit dat eigenlijk?
Iemand ervaring met ander panelen die passen? Wil wel graag koeltemp meter hebben omdat ik niet weet wat die standaard C15 radiateur met dat turboblok doet.
Dat is DE GV http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=192106&postdays=0&postorder=asc&start=0
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Tja zal wel eens kijken hoe en wat. Zeg dappie, heb jij toevallig een gewoon instrupaneel liggen van een C15?
En wat betreft die deuk / glooi in motorkap waar wat en hoe precies?
De reden dat ik een andere kap zoek is dat ik er luchthappers in wil zagen, ik wil de orginele dus op zolder leggen…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Slechts in nieuwstaat…. van binnen is het een grote ramp, de kofferbak ligt vol met stro / hooi , de achterbank heeft nieuwe bekleding in vorm van hondenhaar…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Die 405 achteras is dacht ik gelijk aan die van de Berlingo, weeral wat kopers meer…
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
paso schreef:GoodOldDiesel schreef:
Trouwens, zag al doorspittend door dit subfora ergens foto’s voorbij vliegen van een bx oid paneel in een zilveren C15. Hoe zit dat eigenlijk?
Iemand ervaring met ander panelen die passen? Wil wel graag koeltemp meter hebben omdat ik niet weet wat die standaard C15 radiateur met dat turboblok doet.
Dat is DE GV http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=192106&postdays=0&postorder=asc&start=0
Die dus vanmiddag nog in de sloot lag… ops:
Ben druk met software aan het stoeien om de foto online te krijgen…
Back ontopic: als je vragen hebt over het BX dash in de C15, just ask. Ik heb ook nog een instrumentenpaneel liggen van een 205 GTI, en nog wat C15 spul.
Mocht je nog goeie meters zoeken om het een en ander te meten.
Hier kan je eigenlijk alle sensoren aan hangen. ( MAP/EGT/IGT/koelwater temp/olie temp/ oliedruk )
De meters zijn ook niet duur.
Kunnen een maximale waarde onthouden en hebben een relais output om bv. een lampje of een alarm te schakelen.
Zelf gebruik ik ze om de boost controller te activeren en de-activeren.
Onder x olietemp -> boostcontroller uit
Aan als olietemp boven x is en EGT onder x
EGT boven x -> boostcontroller uit
Zo hou je het spul heel in mijn geval
Mocht je interesse hebben moet je me maar even een mailtje sturen.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Die 405 heeft ook ronde meeters in instrupaneel, klokje werkt toch niet, dus wil proberen de klok te vervangen door de temp meter van de 405.
Eigenlijk vind ik dat standaard dash wel cool, auto loopt straks een 160 - 170 als goed is en dat staat best stoer op een teller die tot 180 gaat.
Verders moet het een auto blijven en geen pimp mobiel…..
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Leuk project.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Goed de eerste 1500km zijn al weg en de volgende 1500 staan voor komende week ook al in zicht.
Mooi eerst wat muziek in gebracht, Er zat een radio in met een halfwerkend display en alleen de linker luidspreker deed het, deze kraakte als een plastic koffie beker. De radio zelf viel ook regelmaat weg omdat de antenne ontbrak.
Een radio cd speler, versterker en een paar zeer goede huiskamerspeakers doen wonderen. Ik heb er een orgineel tussenschot in en er is dus ruimte tussen zijkantschot en de buitenwand van de laadbak, hier passen precies de huiskamerspeakers in.
Dakantenne komt van de donor 405, ook de ISO stekker die aan de autokant hoort te zitten heb ik overgezet.
Nu alleen nog eens speakers voor vervangen, heb ze nu maar niet aangesloten. Word een 2 weg compo set.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
We zijn een goed maandje verder en ze fietst al vrolijk over de 4000km heen… Een brakke accu en een scheut olie + kvs is het enige tot nu toe,
Wel maken de remmen achter vreemde geluiden, zou dat die AC zijn op APK formulier, “zichtbare verregaande slijtage remdelen” (of zoiets). Wat raar zou zijn, want het heeft trommels achter, dus zichtbaar is het niet…
Ach ja, nog een 12 daagjes en APK is afgelopen. Met deze kilometervreter weken is dan ongeveer precies afgeschreven . Over 2 week is de monteur terug van vakantie, kan die gelijk een APK check doen.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard