Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
ZX1.4i schreef:
De turbo begint al te fluiten bij 1200 rpm, is dat normaal :
Ik zou bijna een stukje gaan rijden om je antwoord te geven. Ik let eigenlijk nooit op het toerental wanneer ik dat fluittoontje hoor, maar op mijn gevoel zeg ik dat de turbo fluit toch al vrij snel te horen is, dat zal ergens rond 1400-1600 toeren zijn. Morgen zal ik het even nagaan.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Die van een vriend van me begint zich te laten horen rondom de 1500rpm(380k +), zolang het een gezonde fluit is en geen “gaar lager gejank” lijt me die 1200 rpm gunstig…
Het kan ook rond de 1400rpm zijn, de naald gaat een beetje schokkerig, ik vermoed de BDP sensor.
Het geluid klinkt verder wel gezond.
Wegens omstandigheden heb ik de Break eerder uit de stalling moeten halen, gelukkig was ik net op tijd klaar.
Gisteren ontschorst en ermee gaan rijden, rijd prima, erg stil, voor je het weet rij je te hard
Uiteraard de top even uitgeprobeerd, de naald bleef hangen op 180km/u.
De Witte Berline is gisteren naar de nieuwe eigenaar gegaan die er dolblij mee is, het is een jonge gast van 18 die net zijn rijbewijs heeft. Het was wel even moeilijk om echt afscheid van te nemen van deze Xantia, maar gelukkig komt ze in goede handen en blijft bij mij in onderhoud.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
De TD is inderdaad een vrij stille auto. Meer isolatie aangebracht dan bij de gewone D?
Turbo komt bij mijn Xantia hoorbaar inbij circa 1400 toeren. Ik heb even goed geluisterd deze week.
Veel rijplezier Sohail.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Je rijd zo te hard als je niet oplet
De verkleinende buitenspiegels vind ik niet zo geweldig, ik kan er moeilijk aan wennen.
Ik zit eraan te denken om er normale spiegels van een type-1 erin te monteren, als dit past ???
De Km-teller wijk bijna 7 a 10km/uur af op de GPS, mijn vorige die zat snelheden boven de 100km/u, slechts 3km eronder.
Iemand enig idee hoe dit kan en/of normaal is?
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
De banden zijn wel de juiste diameter? dat zou evt een oorzaak kunnen zijn?
Een teller wijkt vaak af fabriek veel af. Tel daarbij op een misschien niet 100% top bandenmaat et voila
Een verschil van 10km/uur vind ik irritant, daar ga ik me net zo lang in verdiepen tot ik het gevonden heb. Bij het afremmen tot stilstand zakt de teller het laatste stukje schoksgewijs met 5km/uur, blijft dan heel even hangen op de 10km/u als je stilstaat, om vervolgens naar de 0 te zakken.
Wat kan hier de oorzaak van zijn, het tellerpaneel, de tachometer op de bak of zit er nog een computer tussen die vervelend kan doen?
De bandenmaat is volgens mij wel goed, 15 inch?
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
De Km-teller wijk bijna 7 a 10km/uur af op de GPS, mijn vorige die zat snelheden boven de 100km/u, slechts 3km eronder.
Iemand enig idee hoe dit kan en/of normaal is?
Dit lijkt me normaal.
Zowel mijn vorige TD als mijn huidige Hdi heeft deze afwijking t.o.v. mijn TomTom.
Vergeet ook niet dat je GPS een afwijking heeft natuurlijk.
Jeroen
10 km/u afwijking alleen door de banden, dan moet je idd wel erg afwijkende banden hebben. Maar samen met de standaardafwijking telt het natuurlijk wel op. Mijn oudere auto’s (cit/peug) hadden vaak wel zo’n 10% afwijking. Onze C4 is pijnlijk nauwkeurig maar ook de oude Lancia Delta die ik vroeger had, week bijna niet af.
Hier is trouwens een handig tooltje om de afwijking tgv andere banden te berekenen. http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
Mooi trouwens dat je de TD op tijd af had. Veel plezier ermee. En mooi dat de Sensation een nieuwe baas heeft die er blij mee is. Moet ook wel, want jou kennende is die nu beter dan nieuw
In de T2 Xant (jan-98 ) van mijn schoonvader zat destijds volgens mij een normaal (getint) spiegelglas met het buitenste stukje als dodehoek spiegel. Dat zag je aan de stippellijn op twee-derde van het glas. Dat was wel erg prettig, volgens mij waren die niet verkleinend.
Of hebben we het nu over hetzelfde type spiegel?
10 procent afwijking: Wat is je bandenmaat (dus niet velgenmaat)? Volgens autoweek hoort het 185/65 r15 te zijn, maar ik dacht dat op actiemodellen een grotere maat gemonteerd was.
Die spiegels wennen langzaam, heb nu al 700km gereden en de auto begint me steeds beter te bevallen.
De bandenmaat weet ik niet, ik zal eens kijken morgen.
In iedergeval laat ik de banden nog niet vervangen, ze zijn z.g.a.n.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik zag de witte gisteren in Den Haag staan
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Klopt, het zoontje van een goede vriend van mij heeft de auto gekocht en hij woont in Den Haag.
Die witte Xantia is misschien wel de meest opvallende Xantia van heel Nederland, mijn blauwe Break valt nauwelijks op.
Vandaag afgetankt en een verbruik van 1:14,6 genoteerd, voornamelijk snelweg met Airco en pittig doorrijden om te kijken wat de auto kan. Binnenkort de afstelling van de pomp na laten kijken, denk dat de anti-afslag en stationair niet helemaal goed staan, ik twijvel nog of ik dit zelf ga doen, zoveel schroefjes op die grote pomp
Weet iemand welke turbo sneller/beter is? heb er nu een Garett opzitten, volgens een vriend van mij levert een Garett betere prestaties dan een KKK.