Mijn C5 ph3 (2008) is afgelopen donderdag weggetakeld door Citroen Assistance. Hij wilde niet meer starten, ookal stond hij slechts anderhalf uur stil; bummer.
Eerst 5 dagen via Citroen Assistance een C5 Ph2 Break van AutoRent meegekregen, en nu heb ik een C4 Hatch van mijn eigen garage.
Bij het halen van deze laatste kreeg ik van de monteur te horen dat ik de twijfelachtige eer heb de eerste te zijn waarvan de startmotor van de C5 ph3 het heeft begeven. Er is in heel NL nog geen startmotor voor de C5 ph3 te vinden, dus krijg ik mijn wagen pas volgende week terug, nadat de motor uit Frankrijk is afgeleverd.
Waarom ik dit schrijf? Omdat ik zelden zo snel, goed en behulpzaam ben bijgestaan. PlusKudos voor zowel Citroen Nederland, als ook voor mijn garage Citroen Jansen in Arnhem. Ik heb geen dag zonder vervoer gezeten, en dat is bij andere automerken wel eens anders geweest. Ik hoop alleen op een goede afloop, en dat het euvel idd de startmotor is.
Totaal aantal Berichten: 944
ik hoop het voor je, ik heb een bijna identiek gevak staan op het werk maar daar is de startmotor niet defect , startmotor wordt bij die auto niet aangestuurt ....
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Die is wel vlug stuk . Hopelijk is het toch geen ander probleem (startonderbreker antidiefstal) en heb je na vervanging ervan nog vele jaren plezier aan deze dame.
Ikzelf rij met een ph1 uit 2002 (eigenlijk 2001; ORGA 8828), de teller staat ondertussen op 190K, en nog steeds met dezelfde startmotor. Ik kan wel aannemen dat als je veel kleine afstanden doet de startmotor ook meer te verduren krijgt, maar slechts een jaar met nieuwe startmotor is toch wel heel kort.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 944
Was hij nog gemaakt =)
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl