1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C5 uit 2001, Ja of Nee
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 03 juni 2009 09:21 PM

Hallo,

Wij zijn in het bezit van een zeer mooie C5 2.0 16V Exclusive uit 2003.
Nou kijken wij natuurlijk veel om ons heen en nou kwamen wij een zeer mooie V6 tegen. Deze kunnen wij zeer scherp kopen, maar we moeten onze eigen C5 verkopen. Nou valt dat wel te proberen maar we twijfelen aan die auto. Punt is hij is uit 2001.
Nou hoor ik enorm veel verhalen dat er enorm veel storingen in deze auto’s zitten en dat er veel problemen mee zijn.
Is dit nou daadwerkelijk zo, of is het echt een geval dat je alleen de paar negatieve verhalen hoort en de vele positieve niet?

Wat zijn jullie ervaringen met een C5 uit 2001???
Vertel, vertel!!! Laughing

En zeg het maar, doen zo’n V6 uit 2001???


Groetjes Martijn.

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 03 juni 2009 10:00 PM
  [ # 1 ]

tja als de dynamo kapot gaat kost een nieuwe (ex montage) 700 euro bij de dealert ..., en moet ie ook nog eens uit frankrijk komen ...

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 03 juni 2009 10:00 PM
  [ # 2 ]
citroënmonteurtje schreef:

tja als de dynamo kapot gaat kost een nieuwe (ex montage) 700 euro bij de dealert ..., en moet ie ook nog eens uit frankrijk komen ...

Dynamo’s kun je laten reviseren.  Rolling Eyes

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 03 juni 2009 10:06 PM
  [ # 3 ]
BasisBIX schreef:
citroënmonteurtje schreef:

tja als de dynamo kapot gaat kost een nieuwe (ex montage) 700 euro bij de dealert ..., en moet ie ook nog eens uit frankrijk komen ...

Dynamo’s kun je laten reviseren.  Rolling Eyes

 

dit type niet meer… spelling zijn te klein om dat nog te doen….

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 03 juni 2009 10:08 PM
  [ # 4 ]

misschien een stomme vraag, maar waarom zou je een mooie goede c5 uit 2003 willen verkopen voor een v6 uit 2001 waarvan je mag hopen dat ie goed in orde is…. Surprisedops:

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 03 juni 2009 10:25 PM
  [ # 5 ]
ronama schreef:

misschien een stomme vraag, maar waarom zou je een mooie goede c5 uit 2003 willen verkopen voor een v6 uit 2001 waarvan je mag hopen dat ie goed in orde is…. Surprisedops:

Ik vroeg me eigenlijk net hetzelfde af.
Hoe zit het met het verschil in km-stand e.d. ?
2001 versies zijn idd de probleemgevallen. Normaalgezien zijn de problemen echter grotendeels opgelost geraakt. Maar als je tevreden bent van je huidige C5 zou ik me persoonlijk niet in een nieuw advontuur storten.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 03 juni 2009 10:29 PM
  [ # 6 ]

nou die van 2001 hoeven zeker geen probleem gevallen te zijn.
die van Menno is van 2001 en heeft al dik 333000 km en de auto is nog in top conditie…. Wink

kwestie van fatsoenlijk onderhoud ... Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 03 juni 2009 10:39 PM
  [ # 7 ]

Niet enkel onderhoud. Er zijn versies geweest die echt structurele problemen hadden met de elektronica. Die van Menno is een tegenvb, er zullen nog wel zijn op dit forum zonder problemen. Men nonkel heeft er ook een gehad uit 2001 met een 2.2HDI en automaat, en ook zonder problemen. (lees maar eens op autoweek e.d.) Maar er zijn er vele andere die wel de nodige problemen gehad hebben met de elektronica. Dat was vooral bij de introductie van de elektronica in de C5, en er is dan het een en ander misgelopen (niet enkel bij psa trouwens, ik denk bij ongeveer elk merk, MB heeft ook krom gestaan van de problemen bij hun introductie tot de elektronica wereld.)
Maar bij de wagens uit 2001 zouden op dit moment de zaken die problemen gaven toch al vervangen moeten zijn.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 03 juni 2009 10:46 PM
  [ # 8 ]

je oom heeft er 1 gehad uit 2001 zonder problemen , er zijn er nog op c5club zonder problemen

maar als je autoweek leest…. huh

soms praat je jezelf wel enorm tegen picassoke.. Laughing  Laughing

maar om ontopic te blijven..een v6 uit 2001 kan een goede wagen zijn mits je zijn onderhoud historie ken…
stel je vraag eens aan forumlid ronald die is meer thuis in de c5v6 Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 03 juni 2009 11:15 PM
  [ # 9 ]

Ik spreek men eigen niet tegen, ik zeg dat er uit dat jaar veel met problemen zijn. Maar dat er ook goeie tussenzitten. (menno, ...) Ik denk trouwens dat ET hier ook een 2001 heeft, en ook geen problemen heeft.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 04 juni 2009 01:46 AM
  [ # 10 ]

Op verzoek ben ik doorverwezen naar dit draadje. Tis weer tijdje geleden hier Citrofielen, alles goed ?
Nu over de V6.
Ik heb er twee, een 2002 en een 2004, dus kan eigenlijk weinig nuttigs zeggen daar het hier een 2001 betreft, haha.
Eeven iets over vroege C5´en (2001 en 2002) in het algemeen. Er zijn hardnekkige geruchten dat die in zijn algemeenheid gevoelig zijn voor elektronische storingen. Ik heb niet de illusie dit met dit berichtje weg te kunnen nemen, maar inventarisatie binnen de C5club heeft eigenlijk niks substantieels opgeleverd. Veel elektronicastoringen zijn te wijten aan of een slecht wordende accu met spookgedrag van bv ramen tot gevolg of door onduskundige aanlsuiting van accessoires op de 12v bus.
Nu de Ph1 V6 in de bouwjaren 2001-2004. Zeer betrouwbaar in de regel, binnen de C5club kennen we minder ellende dan bij de 2.0, maar ja er zijn er ook minder van.
Twee dingen zijn potentieel wel een probleem:
1. De achterdemper van de 2001/2002 rot heel snel. Makkelijk te zien, even je hoofd onder de auto steken, geen brug nodig. Heeft vaak een hele krokante buitenmantel. Makkelijk te vervangen, maar de kosten van een originele vervanging zijn hoog. ±900 euro bij een C-dealer. After-market uitlaten zijn er wel, maar je kan niet even naar de Kwikfit.
2. Een echt notoir probleem tot en met de PhII zijn de bobines. Men levert nu bij Citroen al het derde type en die lijken goed. Ga er bij aankoop vanuit dat je ze moet vervangen. Ze zijn niet zo duur, 3 tientjes per stuk, maar je hebt er wel 6 nodig.
Voor de rest geen gevaar, anders dan dat normaal onderhoud wel aanzienlijk duurder is. 6 bougies ipv 4, 2 db-riemen ipv 1, andere onderdelen ook vaak zwaarder uitgevoerd en dus duurder.
Tis een dijk van een wagen, heerlijk, we hebben nu op beiden 220.000 staan ongeveer.

gr. Ronald
Ps. de eerste 2001 modellen hebben geen ESP. Te herkennen aan geen ESP-knop gespiegeld t.o.v de sigarettenaansteker.

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 juni 2009 03:05 AM
  [ # 11 ]

Goh, volgens mij ken ik al die gasten ergens van huh

Ik weet even niet waarvan ook al weer Laughing


Maar goed,

Ik denk dat picasso(niet)oke het wel een beetje verkeerd ziet. Er rijden echt heel erg veel C5,s van 2001 met nul problemen.

Er rijden ook veel ph2’s zonder problemen rond, helaas rijden er ook absolute maandagmorgenmonsters rond. Maar gelukkig gaan die allemaal door naar België Laughing

 

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 04 juni 2009 01:26 PM
  [ # 12 ]

Tot nu toe al bedankt voor de reacties!
Vertel gerust meer!
Ik heb nu even geen tijd om alles goed door te lezen, dat komt
vanavond wel…
Om antwoord te geven op de vraag waarom een V6 uit 2001 als je een goed uit 2003 hebt?
1. Het is een V6, dat snap je toch wel? Deze zomer op vakantie in de bergen en dan met zoveel paarden onder de motorkap Cool .
2. Deze V6 heeft nog maar een halve ton gelopen, de 2.0 16V van ons 138.000.
3. Het leer spreekt ons ook erug aan!

Tis trouwens de C5 die in Assen staat.
 

Ondanks het feit dat ie al 3,5 jaar geen apk heeft..
Het schijnt dat ie ooit door de eerste eigenaar is ingeruild en sinds dien in de handel rondzwerft. Eerst stond deze bij een autobedrijf in Norg te koop vaar 12.000 eurotjes!
Maar we krijgen em met nieuwe APK en distributie.

Groetjes Martijn.

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
den willem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 12-07-2008

- ZX 1.4i Reflex
Gepost: 04 juni 2009 01:41 PM
  [ # 13 ]

Bij mijn vader zijn er al problemen geweest met de automaat, de bobijnen en nokkenasverstelling. Het ging hier wel om een C5 Ph2 uit 2005 maar toch. Blijft dezelfde V6. De wagen is na 200.000km de deur uitgegaan (einde lease). Hij is blij dat hij ervan af is. Zijn XM V6 was in veel opzichten een betere wagen.

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 04 juni 2009 04:59 PM
  [ # 14 ]

Ik heb een C5 HPI uit 2002 ingeruild voor een C5 V6 uit 2002 die achteraf uit 2000 bleek te zijn. Een van de allereerste exemplaren dus.

Electronica probeemen komen me onbekend voor.
Er is wel het nodige aan de wagen vervangen:
bobines
pre katalysatoren (vervolgschade? Toen ze voor de 2e maal dreigden te gaan bleek het de motorthermostaat die onvoldoende heet werd. Citroen kent maar een remedie : vervangen a 1500 euro)
achterdemper (krokant inderdaad)
radiator, is ook vaker voorgekomen bij V6en. Later gemodificeerd.

En verder algemeen niet specifiek V6:
stuurhuis vanwege speling
krukaskeerring bleek bij distributie vervanging
stabilisatorstang voor vastgezet
remmen achter revisie ivm piepen
slecht stuurwiel

Heb ik er spijt van? nee, want alles is onder garantie vervangen. Voor de rest een enorm fijne wagen vanwege de motor , automaat leer etc.

Bij een oude C5 is het wel zaak al dit soort zaken op het forum bij langs te lopen en te kijken of jouw auto er ook last van heeft. Dan kun je het door de dealer laten fixen. Check ook de modificatie historie.  En je zou kunne kijken of de melding “veroudering pre katalysatoren” als waarschuwing in het systeem staat (kan de dealer zien.) Al wil dat nog niet zeggen dat je er ook echt problemen mee gaat krijgen.

Ik zou het zo weer doen. Rij nu echter in een Ph2 V6 en dat is toch wel weer een stukkie beter. Alleen die gvd gvd bobines. Pas nu zitten er goede types in.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 04 juni 2009 05:41 PM
  [ # 15 ]

Oow… Mooie Type 2!
Is het veel lekkerder zo’n 6bak?

Ik zat trouwens te denken…
Mn oom had ook een C5 uit 2001, HPI, Nooit problemen!
Ding kon alleen niet lekker 80 km/h rijden.
Je weet simpelweg niet de goede versnelling.
120 km/h reed geweldig.

Groetjes Martijn.

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook