15 van de 23
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
De zoektocht naar de RV-05-BN - de ex van Laurens
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 maart 2010 03:55 PM
  [ # 211 ]

Om het hele tellerhuis te demonteren zal je moeten beginnen met de demontage van de onderkant van het dashboard. Hoe dat precies zit bij een serie 2 weet ik niet, maar dat weet iemand anders vast wel.
Wat ik wel weet, is dat er ook in het motorcompartiment wat moertjes los te draaien zijn.

Hier in ieder geval wat foto’s van de achterkant van je tellers.


Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 16 maart 2010 03:59 PM
  [ # 212 ]

Dank! De onderkant moet geen probleem vormen, die er al een keer vanaf geweest. Dank voor de foto’s!

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 16 maart 2010 10:45 PM
  [ # 213 ]

Het is echt heel gemakkelijk. Wat ik me ervan herinner: het ‘deksel’ van de bovenkant van het dashboard zit met 2 schroefjes vast, de linker en rechter schakelaars met 3, trek je zo los. Als je het deksel er af hebt zit de tellerunit aan de bovenkant met 2 schroefjes vast. Maak de snelheidskabel los. Zelf vond ik de optie om dit onder de motorkap te doen en aan het stuk tellerkabel een touwtje/draadje te doen zodat je hem later weer gemakkelijk door het schutboard kan trekken het makkelijkste. Hier is laatste nog op dit forum over van gedachten gewisseld.

Maak de stekkers los en trek de unit los. Lampjes vervangen en voordat je alles weer vast monteert, even alle lampjes checken of ze werken.

Succes

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 30 april 2010 07:12 PM
  [ # 214 ]

Zo, maar weer eens een kleine update. In de laatste post gaat het over de dashboard lampjes, die zijn dus vervangen en met goed resultaat. Dan de andere dingetjes die gebeurd zijn of dienen te gebeuren. Zo is de hydraulische olie ververst en is er een lekje bij de veerbol rechtsachter verholpen. Ook de APK stond gelijk op de planning, maar daarbij had ik er even niet aan gedacht dat je dan geen lekke uitlaat mag hebben. Daar kom ik zo op terug. Andere puntjes waren een handrem kabel die vervangen moet worden en een gordel die een gaatje heeft. Dan het verhaal van de uitlaat, deze bleek over de gehele lengte veel werk nodig te hebben, zo veel dat er net zo goed een nieuwe onder kan. Dat zette mij aan het denken en kwam tot de conclusie dat een rvs systeem op maat ook niet eens zo´n slechte optie zou zijn. Dus een belletje naar EPS om te weten te komen wat dat nu zou kosten (ze hebben al eens een CX gedaan). Toch wel iets duurder dan de standaard uitlaat, maar het gaat dan ook aanzienlijk langer mee. Daar komt bij dat er een kleine vermogenswinst in zit en je, als je dat wilt, ook een ander design en geluid kan kiezen. Ook als ik het een keer zou doen is dit een ideaal moment aangezien de hele uitlaat er toch onderuit moet. De keuze was dus gemaakt met als gevolg een tweede belletje naar EPS, ditmaal voor een afspraak. Vrijdag 7 mei wordt dat dan zeiden ze, en zo zal het dus zijn. Nu maar eens nadenken wat ik met het design en geluid wil gaan doen Smile .

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 30 april 2010 07:19 PM
  [ # 215 ]

Had CCCN geen rvs systeem laten maken?

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 april 2010 07:21 PM
  [ # 216 ]

goed / leuk idee, reeds anderen zijn je voorgegaan in RVS.
wat wil je, optisch aan de achterkant zelfde look met een dubbele pijp (met een omgekruld einde), of 1 grote / dikke pijp die een imposant geluid brult .......  ?? 
wat er onder de auto zit (het niet zichtbare deel) maakt niet uit.
ben benieuwd wat zij zeggen over de mogelijkheden en (iets) vermogen winst

mijne maakt ook wat te veel geluid, met wat laswerk ws. nog even te redden…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 30 april 2010 07:30 PM
  [ # 217 ]

Er zijn (of waren) volgens mij inderdaad rvs systemen van CCCN. Alleen die zijn ook duurder (dacht ik) dan het standaard systeem en komen dicht in de buurt wat EPS opgeeft als prijs. Het deel onder de auto maakt zeker uit voor het geluid en ook voor het maximale vermogen wat je kwijt kan. Een enkele grotere pijp zal meer geluid maken twee kleinere pijpen. Ik denk dat ik voor onder de auto voor één pijp ga met een wat grotere diameter en na de einddemper een dubbele uitgang wil. Die dan weer in ieder geval niet omgekruld maar hoe anders weet ik nog niet precies. En wat het geluid btereft, je kan kiezen uit verschillend demper types en uitlaat einden. Het is zeker niet de bedoeling dat een brulpijp wordt van heb ik jou daar, maar het mag bij volgas wel iets sportiever klinken dan dat het nu doet. Zal zo eens kijken of ik een fotosoepje kan maken van een ideetje wat ik heb…

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 08 mei 2010 11:26 PM
  [ # 218 ]

Een weekje verder en er zit een nieuwe uitlaat onder. Vanaf de downpipe is dat dan. Gisterochtend om half vijf sleep opgestaan. Ik werd immers om acht uur die ochtend bij EPS verwacht. Om half zes vanuit Delft vertrokken en over een heerlijk rustige snelweg kunnen rijden. Daar om kwart voor acht aangekomen. Om half negen ging de dame de brug op en kon het werk beginnen. Daar zijn wat foto’s van gemaakt, en dan komt een mooi spreekwoord weer aan de orde; één foto zegt meer dan duizend woorden. Uiteindelijk daar om drie uur ‘s middags weer vertrokken en de beste mannen hartelijk bedankt. Om op de terugreis gezellig heerlijk in de file kunnen staan… En in de tijd dat ik dat niet aan het doen was gelukkig nog wel gespot door oom agent. Volgens radio en dergelijke stond hij er nog niet, bij het nieuws een half uur later wel, maar ja, moet je maar niet te hard rijden. Over het resultaat van het werk ben ik verder erg enthousiast, het ziet er erg goed. Ook het geluid is top; bij rustig rijden net zo stil als het origineel (wanneer deze helemaal heel is) en bij flink accelereren een mooi beschaafd diep geluid waar het eerst een stuk rouwer klonk. En oh ja, de foto’s.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 mei 2010 11:39 PM
  [ # 219 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 mei 2010 11:44 PM
  [ # 220 ]

Dat is een erg mooi pijpje zeg!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 mei 2010 11:48 PM
  [ # 221 ]

Mooi hoor. Ik hoor hem vast nog wel eens door de stad gassen.

Wat doet deze ophanging? Ik zou zeggen: helemaal niks Laughing

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 08 mei 2010 11:51 PM
  [ # 222 ]

Ziet er goed uit Laurens! very good

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 09 mei 2010 11:22 AM
  [ # 224 ]

Die ophanging is de achterste steun (zoals je ziet) en zit daar omdat het eindstuk en de demper relatief zwaar zijn. De steun die daarvoor zit voor de demper en zou in z’n eentje daar veel kracht moeten opvangen. Ook zou met alleen die steun aan het einde de uitlaat weer meer ruimte krijgen om te bewegen.

EPS schatte dat het gewicht van het nieuwe uitlaatsysteem ten opzichte van het oude met ongeveer 50 tot 70 procent is teruggebracht, ook geen verkeerde bijkomstigheid.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 mei 2010 11:29 AM
  [ # 225 ]

Altijd mooi meegenomen Wink

En natuurlijk niet geheel onbelangrijk, wat kost dat ongeveer? Wink

Profiel  
 
 
15 van de 23
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook