20 van de 23
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
De zoektocht naar de RV-05-BN - de ex van Laurens
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 januari 2011 02:09 PM
  [ # 286 ]

startslot ?  zekeringen kast storing ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 23 januari 2011 03:45 PM
  [ # 287 ]

Zo, net bij de dame geweest. Accu doorgemeten en hier is niets mee aan de hand. Ook op de aansluiting van de polen zit netjes stroom. Radio, verlichting en dergelijke doen het ook gewoon, de accu is dus niet zo leeg dat de startmotor niet rond zou moeten draaien.

Bij het starten, althans een poging tot, krijg ik weer precies dezelfde symptomen als voordat de startmotor was gereviseerd. Een heftig tikkend relais maar geen ronddraaiende startmotor. Wanneer ik de startmotor direct met accu verbind krijg ik precies hetzelfde resultaat. Daar zit dus blijkbaar nog steeds iets niet goed..

Het vreemde hiervan vind ik dan ook nog dat toen de auto eenmaal reed de stroom ineens wegviel. Dat zou wel met het contact te maken kunnen hebben, alleen lijkt het me sterk dat het ook met de startmotor van doen zou hebben. Of zeg ik nu rare dingen?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 januari 2011 03:47 PM
  [ # 288 ]

Heb je niet gewoon gare accupolen….? dit klink namelijk wel zo. Of een gare dikke massa draad/aansluiting of een brakke pluspoolklem.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 23 januari 2011 04:04 PM
  [ # 289 ]

De massadraad en de plusdraad zijn bij aanschaf door van der Laan vervangen door een extra dikke variant, zoals Evert-Jan die zelf ook heeft. Die verdenk ik dus niet. Op de accupolen en klemmen krijg ik iets meer dan twaalf volt, ook de draden die vanaf klem komen hebben nog datzelfde voltage. Hoe kan ik verder testen of het in orde is met deze onderdelen?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 januari 2011 04:16 PM
  [ # 290 ]

Zet je een klem of stekker wel vast maar niet goed vast, dan meet je wel 12v onbelast, maar ga hem belasten dan krijg je vreemde gevolgen. Kijk dus even heel goed. En zit de boel ook goed vast op de startmotor? en op de dynamo? O ja, tip: zet de draagogen op de startmotor en dynamo zonder ringen vast. Dus: de moer koud, zonder ring, op het draadoog. Ringen geven bijzonder vaak storingen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10392
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 januari 2011 05:11 PM
  [ # 291 ]

Accupolen even vijlen, de aansluitingen van binnen opschuren kan wonderen doen. Ik heb het meermalen gedaan bij het volgende verschijnsel: alles doet het, inclusief verlichting. Bij starten niets en ook alle lampjes uit. Slecht contact van de accupolen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 25 januari 2011 02:22 PM
  [ # 292 ]

Een korte update hoe het er nu voor staat. Gisteren de accu uit de auto gehaald, de polen schoongemaakt en aan de lader gezet. Voordat die aan de lader ging gaf die iets meer dan tien volt. Na het laden was dit eerst nog ongeveer dertien volt, maar dat is nu een paar uur later weer teruggelopen tot zeven volt… Het lijkt er verdacht veel op dat het einde accu is.

Op marktplaats een goed vervanger gevonden in de vorm van een Exide Maxxima accu. Het is een gelaccu die beter zogeheten “deep cycle” belastingen zou moeten kunnen. Ook heeft deze een vrij hoog startvermogen. In principe ga ik die dan vanavond ophalen en dan weer in de dame installeren, samen met nieuwe accupolen om daar een eventueel probleem ook weer voor te zijn. Waarschijnlijk vanavond weer een verdere update dus, hopelijk een positieve.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 januari 2011 02:55 PM
  [ # 293 ]

klinkt gelukkig als een normaal probleem, en hopelijks straks de oplossing !

ik zag iets op MP. leek een beetje ronde vormen te hebben. past ie makkelijk thv de accu bak ?
en heeft ie meerder aansluit polen ? dat kan handig zijn.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 januari 2011 03:38 PM
  [ # 294 ]

wat is eigenlijk de maximale grootte voor de accu in een T2 ?
en is er een maximale capaciteit die je er in plaatst ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 25 januari 2011 04:35 PM
  [ # 295 ]

Voor zover ik het beschrijvingen van verschillende accu fabrikanten kan opmaken is er niet zoiets als een maximale capaciteit. Over het nut van een hele grote capaciteit valt te twisten natuurlijk. De accu die ik ga halen heeft niet een hele Ah waarde maar wel een hele hoge CCA waarde (uitleg in het topic van Ree). Ook zou ie dus een stuk beter tegen flinke ontlading kunnen. De accu heeft voor zover ik kon ontdekken nagenoeg dezelfde afmetingen als degene die nu uit de auto komt, dus dat zou wel moeten passen. Ook heeft de nieuwe meerdere aansluitpolen. Hier een linkje naar de advertentie.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 januari 2011 04:45 PM
  [ # 296 ]

op deze advertentie staat ie ook denk ik, met als extra een soort vleugelmoer aansluitpunten. heeft die van jou dat ook ?

wel handig voor extra bedrading, relais ed.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 25 januari 2011 05:36 PM
  [ # 297 ]

Voor zover ik weet wel ja.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10392
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 januari 2011 07:21 PM
  [ # 298 ]

7 Volt, dan lijkt me de conclusie wel duidelijk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 januari 2011 08:20 PM
  [ # 299 ]

Hoeveel AH hoort een CX T2 normaal te hebben?

Ik heb eigenlijk geen idee wat er bij mij in zit…

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 26 januari 2011 01:14 AM
  [ # 300 ]

Is er dan een verschil tussen normale S2 CX’n en T2 versies, qua accu? Die van mij staat aan een CTEK-druppellader.

Profiel  
 
 
20 van de 23
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook