Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Bij de weg, je werd gespot op de A20, afgelopen zondagmiddag.
C’est une tres tres belle voiture!
(Misschien was je de groene Xsara met zwarte grill nog opgevallen, ergens voor de afslag richting A13 )
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Ik geloof dat ik die wel heb gezien . Nu ze weer loopt heb ik er inmiddels al weer 1000 km in gereden, wat rijdt het toch fijn. Na de zomervakantie (dus ergens in de herfst) heeft ze wel weer wat onderhoud nodig in de vorm van het lassen van wat roest op het linker achterscherm. Voor daarna staat, als er weer wat geld is, staan wat motorische upgrades gepland.
p.s. Wendela, de V-bak kit bevalt nog steeds erg goed, ik ben een blij man .
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Lekker hè? Ik heb ook zo’n setje.
Zo, weer tijd voor een kleine update. Er zijn weer wat kilometers gemaakt en er dus weer wat dingen aan het licht gekomen. Het kleine roest plekje op mijn motorkap is niet meer zo klein inmiddels en deze gaat dus nu ook even onder behandeling, foto´s als dat straks klaar is. Wat andere roest die al bekent was was die bij het rechter achterscherm wordt in ieder geval ook op korte termijn opgelost net zoals de pas ontdekte roest achter de wielkasten achter in de kofferbak. Verder maakt de dame een soort kloeink geluid als ik naar rechts instuur en dat zal eveneens binnenkort worden verholpen, daarvoor zal er een tripje naar van der Laan worden gemaakt om daar goed naar te kunnen kijken. Dan gaat als het goed is er ook gelijk een nieuwe midden display (die met alle temperaturen en de tijd) er in en wordt er eventueel al wat van het laswerk gedaan. Als alles dan weer op tijd in orde is dan staat er weer een goede rit in de planning voor de 14e, naar de Eurocitro in le Mans. Als laatste is er een positieve ontwikkeling in het verbruik te zien, de laatste tank een gemiddelde van 1 op 9,7, toch vrij netjes aangezien ik me niet altijd kan inhouden om van het vermogen gebruik te maken .

- BX 1.9 TURD, de Euro
Als alles straks weer strak is, zorg er dan voor dat je echt, echt, ECHT, regelmatig die bakken van de achterwielen schoonmaakt. Er blijft daar altijd erg veel vuil in hangen. Gewoon het wiel eraf en poetsen maar. Echt waar.

Totaal aantal Berichten: 27958
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
garagestmarien schreef:Als alles straks weer strak is, zorg er dan voor dat je echt, echt, ECHT, regelmatig die bakken van de achterwielen schoonmaakt. Er blijft daar altijd erg veel vuil in hangen. Gewoon het wiel eraf en poetsen maar. Echt waar.
Is een dikke antiroest behandeling niet een beter idee?
Volgens mij zit daar bij mij een laag stroep op, ik vermoed Waxoil want daar zit ook een sticker van in de deur.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Als er niets op zit, zal er gepoetst moeten worden. Als alles helemaal schoon is, zou je middeltjes kunnen overwegen. Zeker in NL waar ze graag met zout strooien.

- CX 25 GTi Turbo 2
garagestmarien schreef:Als er niets op zit, zal er gepoetst moeten worden. Als alles helemaal schoon is, zou je middeltjes kunnen overwegen. Zeker in NL waar ze graag met zout strooien.
Met poetsen bedoel je waxlaag?
Want dat was ik ook al van plan met mijn dorpels als ik straks klaar ben

- BX 1.9 TURD, de Euro
Met poetsen bedoel ik gewoon alle vuil wegkrijgen. Ik vergeet altijd dat jullie in zo’n land zitten waar zout gebruikt wordt.
Eerst alle vuil weg. Dan pas middeltjes gebruiken.

- CX 25 GTi Turbo 2
Inmiddels al redelijk schoon, maar daar heb ik wel zo mijn spulletjes voor om lak netjes schoon te krijgen

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Arjan Verkade schreef:garagestmarien schreef:Als alles straks weer strak is, zorg er dan voor dat je echt, echt, ECHT, regelmatig die bakken van de achterwielen schoonmaakt. Er blijft daar altijd erg veel vuil in hangen. Gewoon het wiel eraf en poetsen maar. Echt waar.
Is een dikke antiroest behandeling niet een beter idee?
Volgens mij zit daar bij mij een laag stroep op, ik vermoed Waxoil want daar zit ook een sticker van in de deur.
Wat volgens mij het grootste probleem is. Is dat in de achterkasten er 2 of 3 platen aan elkaar gelast zij en da is natuurlijk op zo’n plaats om problemen vragen. Ik denk dat mijn wagen ook nog niet behandeld is.
Ook preventief in het oog houden is belangrijk denk ik.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

- BX 1.9 TURD, de Euro
En al het vuil blijft daar lekker in hangen. Schoonmaken, behandelen en dan toch ook schoonhouden is het meest raadzaam.
Het is ooit allemaal een keer schoongemaakt en behandeld maar ik weet niet hoe lang geleden die behandeling is geweest. Deze is, zo ik begreep, wel goed en uitgebreid gedaan. Het schoonmaken verder spreek voor zichzelf, het enige probleem er mee is is dat de eigenaar daar soms wat te laks in is .

Totaal aantal Berichten: 2511
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Jij was dat dus vanmiddag bij van der Laan
Leuke auto heb je… wat was nu de oorzaak van het kloeink-geluid?
Een stabilisator stang, dat is nu allemaal weer opgelost en ze rijdt weer goed nu. Voor morgen staat de trip naar le Mans gepland dus dan kan er uitvoerig getest worden . Hoe is het trouwens nu met Xantia?