de xantia staat ondertussen volledig in orde maar ik zit nog met een vraagje
de motor maakt een snerpend/zingend geluid, vooral tussen de 2000 en de 3500tr en bij het optrekken.
iemand zei me dat ze dit meer hebben en dat het de nokkenaslagering zou zijn.
zijn er mensen die dit kunnen beamen of weten waar het anders aan ligt en eventueel wat ik eraan kan doen?
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Bij mij zong hij wel een beetje maar snerpen lijkt me niet okay. Staat je distributieriem niet te strak?
Gr Jaap
distributie staat niet te strak en waterpomp en spanrol zijn vervangen (riem is ook nieuw)
ik vind het bij deze al net iets meer dan zingen eigenlijk.
eens ik op de autostrade zit en constant toerental aanhoud gaat het wel weg.
misschien de krukaspoelie, kijk eens hier: http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?t=11225
misschien heb je er wat aan.
Groeten Theo
Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Misschien niet de distributieriem maar de multi-v-riem die de dynamo, airco en hogedrukpomp aandrijft. Misschien is je pomp lek en komt er wat olie op deze riem. Daar gaat hij van snerpen en ook als de riem te slap staat.
Als het riemwiel van je pomp vettig is, kan er wat lekkage zijn. Hoef je niet van in paniek te raken. Een nieuwe pomp kost ongeveer 600 euro, maar die van mij lekt al 5 jaar lang. Kost 1 litertje LHM per jaar en een klein beetje ergernis door die gillende snaar af en toe….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
de riem is het ook niet, daar had ik al naar gezien en de pomp lekt niet ook niet.
de poelie betwijfel ik, kun je dat vlot zien dat ie kapot is?
de rubber lijkt proper en intact dus nam ik aan dat ie ok was.
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Hebben wij ook met onze Xantia, volgens mij is het een of andere resonantie. Op het Xantiaforum heb ik er wel eens over gelezen. Een hitteschildje ofzo.
My other car is a broomstick.