Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Sloopautozoeker brengt kopers en verkopers van auto-onderdelen bij elkaar
vrijdag 05 juni 2009
Stel u zoekt een linker koplamp voor een oude Mondeo. Nieuw bestellen? Kan, maar dan verdubbelt u de waarde van de auto. Gebruikt dan? Kan ook, maar dan bent u een halve dag autodemontagebedrijven aan het bellen. Is er nóg een alternatief? Jazeker, de sloopautozoeker…
In Nederland worden elke dag circa 800 auto’s voor sloop afgemeld. Sloopautozoeker maakt het aanbod op merk en type zichtbaar. Grote kans dat bij een van de autodemontagebedrijven ook het gezochte onderdeel aanwezig is.Op zoek naar een auto-onderdeel? SPAN, de Stichting Producthergebruik Auto-onderdelen Nederland schiet te hulp met zoekmachine sloopautoZoeker.nl .
Geen auto, maar een onderdeel
Maar wacht even, we zoeken geen sloopauto, we zoeken een onderdeel! “En waar vind je dat onderdeel?”, vraagt SPAN-voorzitter Henk de Wildt. “Juist, bij die autodemontagebedrijven die niet al te lang geleden een sloopauto van dat type bij de RDW hebben afgemeld.”Even proberen
Oké, we proberen het uit. We typen kenteken en postcode in en voilà, daar is een lijst met autodemontagebedrijven die recentelijk zo’n sloop-Mondeo van dat model en die bouwperiode hebben afgemeld.
Welke autodemontagebedrijven in de buurt hebben zo’n Mondeo afgemeld? Aanklikken en naar tien tegelijk mailen. Binnen 24 uur weten we waar we het best terecht kunnen voor een linker koplamp.Aantal uitvoeringen
Het bovenste bedrijf zit hier net om de hoek. Het bedrijf daaronder is 10 km rijden. Maar hé, daar hebben ze drie uitvoeringen staan, hier om de hoek maar één. “Let op, dat zijn uitvoeringen. Dat bedrijf om de hoek kan er van die ene uitvoering wel 10 hebben.”Tien tegelijk mailen
Oké, de auto staat er, maar is het onderdeel er ook? Moeten we nu de hele lijst af gaan bellen? “Nee, zeker niet. Klik maximaal 10 bedrijven aan waar je de koplamp zou willen kopen en stuur ze allemaal tegelijk een mailtje. Binnen 24 uur weet je precies, waar je de koplamp kunt kopen en tegen welke prijs.”Nog sneller via VWE
Voor bedrijven die zaken doen met RDW-provider VWE is het nog gemakkelijker: “Hun naam- en adresgegevens staan al automatisch in het mailtje. Al wat ze hoeven intypen is: ‘linker koplamp’”.Wat kost dat?
Klinkt goed, maar toch nog één vraagje: wat kost de bemiddeling van www.sloopautoZoeker.nl. “Voor onderdelenzoekers helemaal niets. Voor autodemontagebedrijven is het de komende maanden ook gratis. In die tijd kunnen ze rustig bekijken wat het oplevert. Daarna betalen ze een laag tarief. Met één koplamp hebben ze het al terugverdiend.”Erwin den Hoed (Redactie Auto & Motor TECHNIEK)
Ik ben benieuwd hoe actueel het overzicht is!
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Heftig, volgens het overzicht zouden er in een straal van 50km van Enschede 12 CXen (al dan niet in onderdelen) moeten staan…. Idd benieuwd hoe actueel dat zou moeten zijn/is!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Dit zou wel eens een gruwelijk handig linkje kunnen zijn.
Schijt aan originaliteit.
Fantastisch. Wat een XMs in de buurt hier.
ziet er netjes uit, van een bx basis zijn er ook veel maar het meerendeel staat er helemaal niet.
lijkt me verder wel een handige link
Een sloop in Ingen waar ik weleens geweest ben, zou nu 15 XMs hebben staan. Dat lijkt me ook twijfelachtig.
Net deze gebeld, hij heeft ‘maar’ 4 XMs staan nu, hij weet niet hoe die site erbij komt dat hij er 15 zou hebben.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Tja helemaal LOL, als ik het kenteken van mijn 305 Break invoer zou het hier in Friesland en Groningen een walhalla moeten zijn van 305-en.
Veel sloperijen ken ik wel, maar een 305 heb of mede forummers de laatste tijd nooit zien staan.
Is dit systeem gebasseerd op RDW gegevens? Alle auto’s die een sloop ooit ingenomen heeft ofzo?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Het is verlakkerij.
Ik heb er inmiddels een aantal gebeld, allemaal sloperijen die zogenaamd rond de 10 XMs zouden hebben.
Een aantal van die sloperijen had gewoon helemaal géén XMs.
Het lijkt gewoon weer de zoveelste semi-clandestiene site die ‘leads’ verkoopt en klanten (de sloperijen) laat betalen voor kliks en andere waardeloze troep. Trouwens, geen van de sloperijen die ik sprak kende deze site uberhaupt.
Het zal wel om alle ooit ingenomen voertuigen gaan per sloperij. Heb je dus geen reet aan. Als je iets zoekt van een BX, zie je daar auto’s tussen staan die pakweg tussen 1982 en 2009 kunnen zijn ingenomen.
ahh oke!
Ik zat al te kijken.
Als het klopte, dan lagen er minimaal 10 BX 16v’s op de sloop… zelfs een 4x4
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.