10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10
   
Carburateur afstellen
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25519
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 maart 2012 02:44 PM
  [ # 136 ]

ik ga kijken!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 23 maart 2012 03:06 PM
  [ # 137 ]

Beste Ree,

ik vergeet je helemaal te bedanken. Mocht Bogaard het niet hebben, bel ik fa. Dijkman op.

Bye

salut

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 08 april 2012 11:48 PM
  [ # 138 ]

De Weber DLEA2 kwam er zo uit:

Voorlopig de solex gemonteerd. Heb het alleen nog niet kunnen testen vanwege ruzie met klepdeksel i.c.m. slangen. Geduld was op, morgen verder.

salut

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 09 april 2012 12:28 AM
  [ # 139 ]

De aanhouder wint Smile

Succes

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 22 juni 2012 04:58 PM
  [ # 140 ]

Inmiddels rij ik alweer een tijdje rond met, eerst met een schoongemaakte en opgeknapte solex carburateur. Daarna heb ik die weer gewisseld voor de opgeknapte Weber. Bij beide was de voet echt krom. Nieuwe pakkingen en de boel goed schoongemaakt doet echt wonderen. Ik heb de Weber, die er nu weer in zit, op het gevoel/gehoor afgesteld. Nu moest de auto ook voor de APK en heb gevraagd of zij met hun meetapparatuur de carburateur beter konden afstellen (BTW APK was gen probleem Na keuring werd mij verteld dat de meetwaarden goed waren en er verder niets gedaan is. Toch is er een klein probleempje…de choke werkt niet. Als ik de choke gebruik slaat de motor af. Moet de afstelling dan nog zuiniger komen te staan?

Groeten,

Jeroen

salut

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 05 januari 2015 11:05 PM
  [ # 141 ]
waterman schreef:

Die solex is een rampenplan. Gooi dat ding maar in je onderdelenmagazijn en knap lekker een weber op. Die solex hebben ze bij Citroën namelijk niet voor niets snel weer ingeruild voor een echte weber…

Ben voor mijn ID19B uit begin ‘68 (met DV motor en Solex 34 carb) aan het kijken of ik de brandstof lekkage binnen normale perken kan brengen met de “revisie setjes” met nieuwe pakkingen/ringen etc.. Ben me ter voorbereiding dus even aan het in lezen op het forum en zie bovenstaande bericht.

Ik heb een volledige motor/gearbox met weber carb liggen afkomstig van een DSuper5 maar deze carb heeft 4 gaten en zit op een ander manifold:

1- Bestaat er ook een type met 2 gaten wat op mijn bestaande inlaat manifold past of moet ik ook het inlaat manifold over zetten?

2- Ik neem aan dat de kop geschikt is voor het plaatsen van een manifold van de DSuper 5 en dat er dus achter de afdekplaatjes op mijn kop de benodigde openingen zitten:

(excuses voor het stelen van het plaatje)

3- Is het spruitstuk met Weber carb de enige echte verandering tussen een DV3 motor en een DV motor of is ook de nokkenas anders en krijg ik dus niet zomaar ineens 98 SAE PK ipv de huidige (opgegeven) 84 SAE PK?

4- Waar kan ik het beste een “revisie setje” halen, inclusief nieuwe dikke voetpakking?

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43221
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 januari 2015 11:12 PM
  [ # 142 ]

Vraag 1: nee
Vraag 2: nee
Vraag 3: ook nee.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 05 januari 2015 11:33 PM
  [ # 143 ]

OK dus proberen de solex te dichten met nieuwe pakkingen….ben nog even niet van plan om de hele motor bak etc. te verwisselen. Daar moet ik wat meer tijd voor hebben. Pakkingen bij het bekende adres in Almere? Heb op hun pagina gekeken maar kan het daar niet vinden?

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5374
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 januari 2015 11:39 PM
  [ # 144 ]

Ja, onze Waterman geeft wel een erg gedetailleerd antwoord dit keer! Laughing
Ik dacht eigenlijk dat er wel een uitwendig manifold op de kop past als je de plaatjes weghaalt, maar kennelijk heb ik dat mis…
Er zijn trouwens 2 uitvoeringen DV3, compressie verhouding 8/1 en vanaf okt 71 8,75/1.
De uitvoering met hogere compressie en dubbel uitgevoerd uitlaatspruitstuk heeft de dikste spierballen.
Op mijn DV3 zat een enkelpoortscarburateur met uitwendig spruitstuk, die heb ik vervangen door een dubbelpoorts met bijpassend spruitstuk.
Merk niet echt een vermogenstoename, maar misschien komt dat er wel uit als je hem op de testbank zet.

O ja, ik herinner mij nog een “wedstrijdje” met mijn broer met een ID19B uit ‘67 oude neus, die kon ik niet bijhouden…
Nou hadden we die wel helemaal schoongemaakt (kleppen gepolijst en zuigers ontkoold).
Een ID19B is ook wat lichter.
Maar ik voelde me wel gefrustreerd door het feit dat mijn DSpecial op papier meer vermogen had, maar dat kwam er in de praktijk dus niet uit…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 05 januari 2015 11:45 PM
  [ # 145 ]

Volgens mij ligt de carburateur van je foto in mijn garage (zonder ID er aan vast).
Interesse (via pb)?

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43221
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 januari 2015 09:39 AM
  [ # 146 ]
H@ns schreef:

Ja, onze Waterman geeft wel een erg gedetailleerd antwoord dit keer! Laughing
...

Ja, was beetje druk.

Op een kop met inwendig spruitstuk past geen extern spruitstuk. Als je op deze kop een dubbele weber wil zetten heb je het grotere spruitstuk en de carburateur van een DS19a nodig van de bouwjaren 09-1965 tot 08-1968. Ook zal de ontsteking van die motor dan moeten monteren.

Het monteren van een carbu van een Dsuper5 werkt sowieso niet optimaal, ook al zou ie passen, omdat de venturi’s en sproeierbezettingen niet bij een 1985cc motor maar bij een 2175cc motor horen.

Dan de compressieverhouding: van de Id’s met de Dv en Dv2 motor is die idd lager tot een bepaald bouwjaar. De DS motoren hebben een iets hogere compressieverhouding.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 09 januari 2015 12:27 AM
  [ # 147 ]

OK revisie set besteld bij AA (snel aangekomen) bij het club magazijn waren de NoS setjes niet volledig en was het membraam missend.

Vanavond boel uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Gasklep as heeft behoorlijk wat speling:
- Asje is behoorlijk ingelopen op de afdichtingsringen aan de uiteinden;
- Asje is ligt ingelopen op de onderzijde;
- Gaten in de carburateur lijken een heel klein beetje ovaal;

Ik wil de gaten in de carburateur opruimen en verbussen en of een nieuwe gasklep as maken, of de as afdraaien. Weet iemand wat de oorspronkelijke speling is? Ik heb nu ongeveer 0.2mm. As was ooit 8mm en de gaten in de carburateur zijn (nu?) 8.2~8.25.

Carburateur voet was enorm rond, had een opening van een 1mm, gevlakt met een brede platte vijl, verklaard denk ik het onregelmatige gedrag bij remmen op de motor.

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
 
10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook