













































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han, als lpg te rijk staat gaat ie niet roeten Dat doet ie alleen op benzine.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Are you sure? Mijn J…engelse auto stond veel te arm, hield ook in en de uitlaat was van binnen bijna wit. De boel veranderd en veel te rijk, 1 op 2.7 en de uitlaat van binnen zwart. Nu er tussenin en hij is droog maar nog altijd wel donker en loopt 1 op 4.
Met de 2.8 motor liep hij 1 op 7, de 4.2 is een stuk dorstiger.
Hij rijdt nu niet op benzine (en de afgelopen 5 jaar ook niet), pas tank, brandstofslang en benzinepomp vervangen, carburateur is de laatste in de schakel, want ik wil ook op benzine kunnen rijden. (en de uitlaat is pas vernieuwd dus die is schoon ).
Nee ik snap ook wel dat de carburateur dit niet gaat oplossen maar ik kan me voorstellen dat de carburateur in huidige staat het afstellen er niet eenvoudiger op maakt. Zo is het stationair toerental na warmdraaien veel te hoog. Wat moet dat toerental zijn?
DS!














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
800 toeren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Maar ook dat stel je bij het rijden op gas niet af met de carburateur…














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Deels wel. De aanslag van de 2e trap bepaald het basis toerental, de rest doe je op lpg met de instellingen op de verdamper.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ah, on progresse! Ik neem aan dat de wijze van afstellen al uit en te na is besproken op dit forum. Waar kan ik een goede systematische beschrijving van het afstellen van LPG op dit forum vinden?
DS!
Heb je dit wel eens afgesteld? En is dat ooit op een DS aangetroffen? Werkt perfect.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vreemde DS!
Da’s niet afstellen, maar storten!
Citroen!
Tussen de voet van de carburateur zit een plaat van een kleine centimeter dik welke doorboord is en daar tegenaan zit een ventiel met een rol er in welke een V naad heeft en aan de smoorklep zit gekoppeld. Ik heb dat al meer dan 30 jaar en dat zou denk ik op een DS ook perfect werken. Is ook heel goed af te stellen en backfire is practisch uitgesloten.
Mon Dieu!! Wat is dat, SM?
DS!














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het afstellen van lpg heeft alleen zin als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
- klepspeling moet écht goed zijn
- ontsteking moet ok zijn en op het juiste tijdstip staan
- luchtfilter moet schoon zijn
- goede bougies.
Daarna kan je gaan afstellen.
1. Draai de motor warm op benzine en controleer de juiste benzine afstelling..
2. Laat de motor onbelast 3000 toeren draaien en stel de hoofd afstelschroef in de drooggasslang in op lpg ca. 0,5%CO.
3. Stel de stationaire mengselschroef in op lpg op ca.. 0,5%CO
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Helaas een erg kleine foto, maar hier heb je er nog een:
Wat mij betreft een perfect systeem van meer dan 30 jaar geleden, Necam.
mario123 schreef:Mon Dieu!! Wat is dat, SM?
Nee hoor, dat is mijn Jaguar spruitstuk met SU carburateurs en Necam gasmengventielen.
Thnx, volgens mij voldoe ik aan de randvoorwaarden, elektronische ontsteking, kleppen pas gesteld (wel zelf gadaan dus of dat perfect is…), behalve het op benzine rijden…. Dat eerst dus nog regelen. Weten jullie of clubmagazijn gereviseerde carburateurs heeft?
DS!