Hm, ik begin nu enorm te twijfelen. Onlangs heb ik de daklijsten van de CX-club gekocht voor €45,- maar nog niet gemonteerd. nu zie ik de lijsten van CX-basis en begin ik me af te vragen: “zal ik dan toch die maar bestellen?”
Ik weet het niet, ik weet het niet. Moeilijk, moeilijk, moeilijk…

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Zo is het ook, het aanbod bepaalt de prijs. Ik zou ze ook kopen als ik ze nodig had.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 20
- Berlingo 2.0HDI 600
- CX 22 TRS
Lang naar op zoek geweest, dus gelijk besteld.
Zijn ze makkelijk te monteren, heeft iemand tips?
bij voorbaat tanx

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
22TRS schreef:Lang naar op zoek geweest, dus gelijk besteld.
bij voorbaat tanx
ik heb alleen ervaring met mijn eigen (zwarte)
eraf ging prima - eraf “rollen” met de ronding van de opstaande dakgoot mee, en ben aan het uiteinde begonnen.
erop ging eigenlijk ook prima. ik heb wel dakgoot en plastic profiel (van binnen) ruim in de vaseline gezet - glijdt zo lekker
en ik zou het doen als het wat warmer is, dan zal de lijst wat soepeler zijn.
heeft iemand ze al in huis uit Duitsland ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 20
- Berlingo 2.0HDI 600
- CX 22 TRS
cx25gtit2 schreef:22TRS schreef:Lang naar op zoek geweest, dus gelijk besteld.
bij voorbaat tanxik heb alleen ervaring met mijn eigen (zwarte)
eraf ging prima - eraf “rollen” met de ronding van de opstaande dakgoot mee, en ben aan het uiteinde begonnen.erop ging eigenlijk ook prima. ik heb wel dakgoot en plastic profiel (van binnen) ruim in de vaseline gezet - glijdt zo lekker
![]()
en ik zou het doen als het wat warmer is, dan zal de lijst wat soepeler zijn.heeft iemand ze al in huis uit Duitsland ??
Volgens de mail van cx basis zijn ze binnen 5 werkdagen binnen

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik zag ze gisteren toevallig op de site van CX Basis, had dit topic nog niet gezien. Erg fijn, dit ontbrak nog aan mijn CX. Even sparen, het geld is ondertussen een beetje op (verbouwen, das pas duur). Maar erg fijn dat ze er zijn, kan ik d’r weer een beetje mooier maken.
Ik las meen ik ooit iets over het verwarmen van de lijstjes ter plaatse van de knik naar de A-stijl. En dat ze dus van achteraf over de regengoot geschoven dienden te worden. Klopt dat? Of kun je ze er inderdaad ook gewoon van opzij opschuiven?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Mulder schreef:Ik zag ze gisteren toevallig op de site van CX Basis, had dit topic nog niet gezien. Erg fijn, dit ontbrak nog aan mijn CX. Even sparen, het geld is ondertussen een beetje op (verbouwen, das pas duur). Maar erg fijn dat ze er zijn, kan ik d’r weer een beetje mooier maken.
Ik las meen ik ooit iets over het verwarmen van de lijstjes ter plaatse van de knik naar de A-stijl. En dat ze dus van achteraf over de regengoot geschoven dienden te worden. Klopt dat? Of kun je ze er inderdaad ook gewoon van opzij opschuiven?
ik heb ze er niet in de lengte richting op geschoven, maar gewoon vanaf opzij. als iemand ze bestelt, vraag dat dan ook even aan de de CX basis / Jochen Heusel, wat hij adviseert !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Bij mijn GTiT, die natuurlijk andere lijsten heeft, heb ik ze er ooit zijwaarts afgetrokken en ook van opzij weer opgedrukt. Geen probleem.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ah, OK. Is de ‘bocht’ tussen A-stijl en dak dan een beetje te maken? Kan de lijst gewoon meegebogen worden of moet je hem warm maken om hem wat soepeler te krijgen?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mulder schreef:Ah, OK. Is de ‘bocht’ tussen A-stijl en dak dan een beetje te maken? Kan de lijst gewoon meegebogen worden of moet je hem warm maken om hem wat soepeler te krijgen?
De nieuwe lijst is recht, dus met een fohn even warm maken en dan erover buigen. Een reeds ‘gemonteerde maar weer verwijderde’ lijst is al krom bij de a-stijl dus die hoef je niet meer te verwarmen
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!