pascalvm schreef:
Niet huilen, uiteindelijk is het allemaal oud ijzer
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Zonde zonde zonde, maar kan me voorstellen dat je ‘t een keer zat bent, bandenschoppers en zeurders en als je er dan echt niet vanaf komt… Als je er nog meer gaat opruimen: forummers: iemand geen belang “samen” zo’n wagen te kopen, te slopen en in onderdelen te verkopen/te bewaren/toe te voegen aan het clubmagazijn… zijn dit geen opties!?
Heb je voor dit bedrag niet nog een rijdende DS die ik als winterbak kan rijden en daarna uit elkaar kan halen!?
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Onbegrijpelijk dat er hier nu mensen zijn die niet wisten dat het ding te koop stond, want dat was echt wel duidelijk genoeg. Wat nog duidelijker is, is dat dit een ‘gespot en gepost’-topic is, dus terug ontopic!!!
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Ik begrijp dat dit een gespot en gepost topic is, en denk dat ik ook redelijk wat plaats alhier. Maar toch heb ik nog één vraag over de vorige auto.
Kan benjamin aangeven naar welke sloperij deze dame gegaan is zodat geïnteresseerden daar nog kunnen gaan kijken of er iets van hun gading aan zit?
Binnenkort weer foto’s van mij.
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Lijkt me nogal een ongepaste vraag…...ofwel…alle die te beroerd waren of € 300,- te betalen voor de complete auto, of met een redelijk bod te komen voor een onderdeel van de auto, zou Benjamin nu gaan helpen door te zeggen waar de auto gebleven is, om voor een habbekrats of gratis nog spullen van de auto te verkrijgen?
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Moeilijk he?
Cire schreef:Ik begrijp dat dit een gespot en gepost topic is, en denk dat ik ook redelijk wat plaats alhier. Maar toch heb ik nog één vraag over de vorige auto.
Kan benjamin aangeven naar welke sloperij deze dame gegaan is zodat geïnteresseerden daar nog kunnen gaan kijken of er iets van hun gading aan zit?Binnenkort weer foto’s van mij.
Ik zal daar één keer een duidelijk antwoord op geven voordat Graddus mij op mijn donder geeft
De DS heb ik door een vernietigingsbedrijf op laten halen, en erbij verteld dat er geen onderdeel van verkocht wordt, het ding heb ik laten opknijpen en als het goed is dan is het nu een grote bak vol met kleine metaalsnippers, iedereen heeft de kans gehad het ding te kopen voor een paar centen, was ook gunnen van mij aan de forumleden, helaas werd dat op een wat aparte manier opgepakt, en nu ben ik er klaar mee en nu weer ontopic
@Graddus, het gaat hier feitelijk om een DS die ik gespot heb, weliswaar mijn eigen DS en bij mij voor de deur, maar toch
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Jammer dat je er zo over denkt. Je advertentie is aan mijn aandacht ontsnapt (ik ben immers niet op zoek naar een auto). Ik had graag wat onderdelen, tegen normale prijzen, van je overgenomen.
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
En om weer on topic te gaan:
onlangs gespot in Delft
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
waterman schreef:trossie6 schreef:Een “Blikwerk-auto’ is gemaakt met de originele Chapron mallen en vaak van betere kwaliteit dan de ‘originele’ Chapron ombouw. Geef eerst je definitie van ‘Origineel’ voor je de gemakkelijke afzijkweg bewandelt..
1) blikwerk bestaat niet meer
2) blikwerk had aléén de mallen waarmee de diverse chaprondelen aan elkaar werden gezet, de eigenlijke plaatwerkmallen hadden zij NIET. De plaatdelen lieten zijn in Duitsland maken en geloof me, hoe netjes die ook waren: de vorm was écht anders dan de vorm van de plaatdelen zoals chapron die maakte. En nou niet geen piepen over vooroordelen en jaloers en het verschil tussen blikwerk en origineel niet weten: Ik heb 2 originele chapron cabriolets usine gehad en vanaf wrak tot nieuwstaat opgebouwd dus ik weet waar ik het over heb. Een blikwerk auto, hoe goed en mooi ook, herken ik op 100 meter van een chapronauto.
Beste Waterman,
Ik heb ook verscheidene originele Chaprons gehad en ken deze wagens door en door. Mag jij mij gaan vertellen hoe je een Blikwerkauto van een originele auto spot op 100 meter afstand. Praat dan niet over dubbele kriksteunen, sierplaatjes, 10 cm langere deuren en andere achterbumpers want dat ziet iedereen, alhoewel???. Ik zeg niet dat het niet belangrijk is een ‘Blikwerkauto’ van een originele te kunnen onderscheiden maar dit geldt eigenlijk alleen wanneer je een auto wordt aangeboden voor 125.000 euro.
Omdat mijn reactie wat later komt wil ik ook reageren op de vernietiging van Benjamin’s auto. Altijd zonde wanneer er een DS voorgoed verdwijnt maar erger is de reactie van de ‘liefhebbers’ die ineens schrokken van deze actie en helemaal vreselijk was de reactie van de krenten die het lijk nog wilden gaan pikken. Shame on you. Een DS rijden is niet goedkoop, een DS restaureren kan niet voor een paar duizend euro, goedkope banden ploffen na 100 km, Chyparse/Citronpiece lekzakken voor weinig zijn inderdaad lek etc., zo kan ik nog door gaan maar langzamerhand ben ik een beetje klaar met de Nederlandse/DS krenterigheid. Originele kwaliteit heeft een prijs. Toen ik in een oud draadje vertelde dat mijn DS restauratie ongeveer 14.500 euro had gekost werd ik uitgelachen, later bleek in andere draadjes dat je onder de 15.000 euro eigenlijk geen goede of goed gerestaureerde DS kon kopen. Ik wil niet coute que coute mijn gelijk halen maar ook niet uitgelachen worden door ‘echte liefhebbers’, die €300 te veel vinden voor een redelijk complete DS (en die trouwens erg vaak moeite hebben met de Nederlandse spellingsregels)
Oké, er is gezegd wat er gezegd moet worden. Elk offtopic bericht gaan we wissen…
Vanaf NU!
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
trossie6 schreef:Mag jij mij gaan vertellen hoe je een Blikwerkauto van een originele auto spot op 100 meter afstand.
Nou, vooruit Ferry, omdat je zo aandringt zal ik nog één keer off-topic gaan omdat iedereen wat aan deze info heeft.
- vorm achterschermen klopt niet, zo lopen te bol af boven de wielen.
- hoogte achterscherm thv tankklep klopt niet
- sierlijst om voorruit bovenzijde klopt niet
- aanslagrubbers achterdraagarmen kloppen vaak niet
- bolling achterkant net even anders.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vanavond gespot in Haarlem: een leuke D Spécial uit 12970.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Afgelopen dinsdag op de A28 bij afslag Zeist/Den Dolder:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Vanmorgen op de A2 in tegenovergestelde richting een mooie donkergrijze DS Break tweede neus zien rijden, met in haar gevolg een wilde eend. Ofwel een 2cv met alle denkbare kleuren…
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971