Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Dsuper croquante
René Jongejan schreef:
Wat vreselijk sneu!
Ik ben benieuwd wat er nu met de DS gaat gebeuren. Zou zoiets nog te redden zijn?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Als je de D Supercroquante en de verdronken DS samenvoegd is er op termijn wellicht nog wat te redden maar mijn medeleven gaat uit naar de eigenaar van de verdronken wagen. Wat erg als je je auto ziet verdrinken en zo weer boven water ziet komen.
Als een auto eenmaal kopje onder is geweest is die meestal niet meer te redden zonder een totale restauratie. Na een paar maanden ontstaat er overal roest. En alles waar water in gezeten heeft gaat stinken of haperen. Een kennis van me is ooit met zijn GS door het ijs gezakt op een bevroren ven. Die auto heeft dagenlang erna onder de luchtheater gestaan maar uiteindelijk kwam het nog niet goed. Iemand anders zijn Mercedes 300D ging half kopje onder tijdens het lossen van een speedboot aan de Cote d’Azure. Met zout zeewater is de schade nog vele malen erger dan met zoet water. Het maakt in dat geval ook echt niet meer uit van welk merk je auto is.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een DS met waterschade, in deze mate, dat gaat wel een dingetje worden…. ik heb wel auto’s hersteld die met de neus of tot aan de sierlijsten in het water hadden gestaan,maar zo’n schade is te overzien. Heaters, kachels: zinloos. De auto moet in een droogkamer gedurende langere tijd. Ook een spuitcabine kan uitkomst brenge: nadat ik onze eigen rally ds in ‘99 in een vijver had geparkeerd heeft dat de auto gered. Wat ook wel scheelde was die die auto binnen 40 minuten op het droge stond en slechts in 80 cm water had gestaan. Wat niet hielp was dat het een half-automaat was: we hebben echt ALLE hydraulische meuk uit elkaar moeten halen en moeten opknappen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een ID Break uit 1970, laatst gespot in Wormer.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Twee ID 19 Familiales uit 1968 binnen 24 uur, beide gespot in Amsterdam.
De eerste bij het Museumplein en de tweede bij de trainingsvelden van Ajax.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Als ik die eerste zo zie, denk ik terug aan die Familiale van mij: een eind ‘66-er tweede neus, donker groen, groen systeem, met een Coenen schuifdak.
Toen vond ik een derde neus mooier en heb ‘m ingeruild voor een ‘69-er ID20 Berline.
Dat zou ik nu nooit meer doen…...
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Eerste Kerstdag in Hilversum: een schitterende DS 21 Pallas uit 1973.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Afgelopen zaterdag (5 februari) nog een rondje gereden richting Deventer, zag ik bij het oprijden van de A28 bij Zwolle Zuid al een snoekske in mijn spiegel. Een witte met aanhanger. Even zwaaien naar elkaar en weg was die alweer want hij had er aardig de sokken in. Daarna op de A1 tussen Apeldoorn en Deventer een snoek aan de overzijde op een aanhanger. Ik dacht een Vert Argente te zien.
Er zijn periodes in de zomer dat ik minder snoeken zie.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Een DS 20 uit 1973, afgelopen zaterdag gespot in Amsterdam.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ziet er op afstand best aardig uit.
Maar hoe krijgt iemand het voor elkaar om die stootstrips er zó scheef en niet uitgelijnd op te zetten
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Al het plaatwerk is ooit vervangen, waarbij blijkbaar niet alles goed is uitgelijnd.
Dit was ‘m in 2015:
ZD-38-FG by Erik van den Eijnden
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Het heeft zo ook wel iets……
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Een ID, afgelopen donderdag gespot in Muiden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Een DS 23 Pallas uit 1973, gisteren gespot in Amsterdam.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX