Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Strop op stabilisatorstang achter lossen (op de brug, NOOIT eronder liggend, dan ben je dood), verdraaien, vastzetten.
Citroen!
En wat is dan een goed ijkpunt voor de juiste hoogte?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Midden van wiel(dop)=onderkant spatbord.
Citroen!
Dat dacht ik al.
Is dat verstellen makkelijk om zo even te doen op straat?
Nee dus… op de brug!
achter de achterbank het deksel verwijderen en de torsiestang naar de hoogteregelaar op de stabilisatotstang licht verstellen.
Dan door het gat in de kofferbodem de hoogte meten de maat heb ik niet bij de hand maar staat in het wph
Hydraulisch rijd beter
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En NOOIT eronder gaan liggen, zeker niet bij deze handeling!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Bij Citroënspecialist Jan v.d. Hengel in Maarn stond deze prachtige blauwe ID 20 Break:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik zeg het graag nog een keer: ga nooit onder een auto aan het werk als je niet 100% zeker weet dat hij/zij niet op je kan neerdalen.
Een goede maand geleden weer een man van in de vijftig overleden met zijn auto bovenop zich en dat is de zoveelste keer dat ik het lees of hoor.
Is bij deze handelingen ook niet nodig. Alles kan vanuit de kofferbak en langs de auto,
maar dat weten jullie ook wel.Waarschuwen kan men nooit genoeg, even vlug vlug en het gebeurd.
De voorkant is een ander geval dan moet je er wel onder dan het liefste op de brug.
Hydraulisch rijd beter
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Bij Carhouse Verweij in Barneveld staat deze DS 20 uit ‘73 in de showroom.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Ziet er niet echt heel netjes uit. Deur rechtsachter wijkt tov spatbord ( of andersom ).
Interieur is ook niet meer helemaal top. Leer is niet best meer, hoes om het stuur en niet origineel tapijt. Ik zie een handbak, die hoort niet in een DS20. Dit kan betekenen dat het geen DS is maar een ID. Of wellicht is er later eenn handbak ingebouwd.
Erict schreef:Ziet er niet echt heel netjes uit. Deur rechtsachter wijkt tov spatbord ( of andersom ).
Interieur is ook niet meer helemaal top. Leer is niet best meer, hoes om het stuur en niet origineel tapijt. Ik zie een handbak, die hoort niet in een DS20. Dit kan betekenen dat het geen DS is maar een ID. Of wellicht is er later eenn handbak ingebouwd.
Ik zie een gewoon rempedaal. Geen paddestoel.
Het is dus een ID
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Nog maar eens mijn eigen auto gespot…
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Cire schreef:Nog maar eens mijn eigen auto gespot…
Wat een slagschip zeg!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX