Hoi allemaal,
ben nieuw op het Citroën forum.
Ik rij op dit moment een Peugeot 405 SR 1.8 met een aantal MI16 extra’s.
Echter ben al geruime tijd helemaal verliefd op de C4 Coupé.
Heb mij derhalve ook voorgenomen om in Juli een proefrit te gaan maken.
En als de auto mij bevalt te gaan kijken of ik het financieel rond kan krijgen om een C4 Coupé by Loeb edition te kopen.
De rode variant met de THP motor.
Ik ben nu alleen nog op zoek naar ervaringen met de C4.
Wat zijn de + en de - punten van een C4 Coupé?
The best day of the week was yesterday.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Comfort is zonder twijfel ook een pluspunt, maar ik heb onvoldoende met een C4 gereden om er echt een goed beeld te kunnen van vormen qua + en - punten.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Fijne auto. Ik heb ook zo’n rode coupé, maar geen Loeb uitvoering. Erg mooi vind ik. Nog steeds de meest aantrekkelijke auto op de markt.
De mijne is een 1400 op LPG en dat bevalt prima. Vlot genoeg, maar wel mooi zuinig.
Hiervoor had ik een C5 en daarvoor een 406, maar de C4 rijdt echt een klasse beter dan z’n voorgangers. Vooral de wegligging is geweldig, je trekt hem met elke snelheid zonder piepen door de bocht. Perfect, maar toch ook heel comfortabel.
Het grootste nadeel vind ik dat je de informatie op het dashboard van vier verschillende displays moet aflezen. Dat is rommelig en went niet echt, je zoekt toch regelmatig waar iets staat.
Voor de rest een perfecte auto. Er staan nu 40.000 volstrekt probleemloze kilometers op.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2815.jpg)
Totaal aantal Berichten: 128
- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Draz schreef:
- punten
Achterin geraken vereist wat lenigheid, stoel terugzetten gaat niet goed vanzelf -_-
Als je hem niet gewoon bent, vooral voor de passagiers dan, kan je je hoofd stoten bij het uitstappen.
Veiligheidsgordel zit vér naar achteren(ik leg hem nu gewoon op mijn stoel, probleem opgelost)
Er is plaats voor 2 mensen vanachter, 3 is echt krap
Voor het achterin stappen moet je wel de hendel gebruiken die op de rugleuning zelf zit. Anders moet je wel heel erg recht overeind zitten. Dus gewoon de goede hendel gebruiken.
Voor de gordel is een beugel gemaakt in de rugleuning. Dus ver naar achter graaien voor de gordel hoeft helemaal niet. Zit naast je als je instapt op een beugel.
(dit staat trouwens allemaal in het instructieboekje)
Ervaringen met een C4
Hee,
ik rijd nu sinds een jaar een C4 coupe 2.0 VTS 180pk, full options, behalve panaramadak.
Mijn ervaringen met deze auto zijn overwegend goed. De auto rijd heel lekker, schakelen, sturen gaat allemaal goed. Enige problemen zijn dat, en dat valt met een nieuwe hopelijk mee, dat hij nogal wat last heeft van elektronische problemen. Zo heb ik allemaal al gehad; cruisecontrol, airco, regelmatig moeten resetten van de elect. ramen, en diverse storingen in m’n boordcomputer terwijl ze een uur daarna weer verdwenen waren.
Afgezien van bovenstaande ervaringen ben ik zeer tevreden over de C4, zoals hier al vaker gezegd, is het een appart ontwerp, maar soms als ik uit het raam kijk naar m’n auto blijf ik me nog steeds verbazen hoe mooi ik ‘m vind. Ook onderweg krijg ik bekijks, en mi’n collega’s en vrienden vinden hem ook allemaal mooi.
Maar het blijft ook allemaal persoonlijk. Wel is en blijft het een apparte verschijning, en zoveel rijden er nou ook weer niet, en zeker niet in Loeb uitvoering, maar 300 besteld voor Nederland namelijk.
In ieder geval succes ermee, en bij aanschaf, veel rijplezier, maar dat zit wel goed. En mochten er nog vragen zijn, dan kun je me mailen naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Groetjes Rick
c4 als in het explosief