2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Waterpomp DS demonteren
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 17 juni 2009 01:27 AM
  [ # 16 ]

WD40 op de schroefdraad en wat geduld kan wonderen verrichten…..

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 17 juni 2009 01:34 AM
  [ # 17 ]

Zal toch gewoon met een paar ferme tikken los moeten komen. Inderdaad met een stuk hout rondom een paar stevige jetsers. Zo vast kan dat nooit zitten. Cilinderkop en pomphuis zijn beiden aluminium. Zoek voldoende aanlegvlak, dan kan het best wel wat hebben…....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 17 juni 2009 11:42 AM
  [ # 18 ]

toch even olie in laten trekken, een dagje,, dan komt het misschien wel los. er zit waarschijnlijk pakking en ranzigheid tussen het draadeind en de waterpomp. met lompe kracht kom je dan niet ver.

.komma

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 17 juni 2009 12:49 PM
  [ # 19 ]

Re: waterpomp

slogica schreef:

4 draaideinden (M6 geloof ik) zitten los
1 draadeind (de onderste) (M8!!) zit zo vast als een huis….

is 4xM8 en 1xM9

Kan je de pomp niet naar li en re wiebelen (draaien om verticale as)
verder kruipolie en geduld…..

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 17 juni 2009 05:55 PM
  [ # 20 ]

Op een Franse site vond ik deze foto:

Tsja, dan kan het natuurlijk goed vastzitten.

Hopelijk is het bij jou minder erg.

Profiel  
 
DSuper5 73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 12-04-2007

Gepost: 17 juni 2009 06:39 PM
  [ # 21 ]

Heb je het stuurhuis er afgehaald. Er staat me zoiets bij dat je de pomp er niet helemaal af kunt schuiven als alle tapeinden er nog inzitten. misschien is het net zo handig om te kijken op welk tapeind hij blijft hangen en deze er helemaal uit te draaien, moet straks toch als je de pomp er uit wilt wurmen.

succes.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 17 juni 2009 06:56 PM
  [ # 22 ]

stuurhuis!!!?

.komma

Profiel  
 
slogica
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 07-07-2006

Gepost: 17 juni 2009 07:27 PM
  [ # 23 ]

Heren,

bij deze de foto van mijn waterpomp.

Helemaal los maar dus blijkbaar onderop toch vast op een dikkere draadeind!
Waar ga ik nou met een blok hout op slaan? want echt veel ruimte heb ik niet..

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 17 juni 2009 08:29 PM
  [ # 24 ]

misschien kunnen de heren doctoren dit eerst ontzenuwen, maar 2 moeren tegen elkaar aan vastgezet erop en naar links draaiend het tapend los proberen te krijgen….

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juni 2009 09:20 PM
  [ # 25 ]

Blokje hout tegen de poelie en meppen. Ook even de brander eropzetten wil helpen. Of idd het tapeind demonteren zoals rockefeller beschrijft!

stuurhuis hoeft er ECHT NIET uit..  Shocked

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 18 juni 2009 12:30 AM
  [ # 26 ]

Als een tapeind zo lang zo vast in een blok zit, wil dat wel eens afbreken als je het probeerd los te draaien.

Ga dus niet in 1x als een malle hengsten aan dat boutje Razz Maar draai hem stukje bij beetje, heen en weer eruit, dan geef je de rommel in de schroefdraad de mogelijkheid om eruit te komen. Verhitten en afkoelen (snel afkoelen met een geschikte spuitbus bijv) kan ook helpen om het tapeind los te laten “springen”.

Profiel  
 
slogica
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 07-07-2006

Gepost: 18 juni 2009 02:35 PM
  [ # 27 ]

Ja, maar het onderste (dikkere) draadeind zit neem ik aan door achterliggende BLOK en dus zelfs IN het motorblok?
Dus waarschijnlijk ONMOGELIJK om deze los te wrikken denk ik.

Zit nu al een dag of 4 kruipolie op (1/4 spuitbus zowat!)

Trouwens: Op de foto hierboven (van SLOGICA) zie je goed dat de Pulley niet meer recht staat! Alle kogels zijn er inmiddels uit…
Kan ik er dan nog wel met een blok hout op timmeren zonder dat de binnenkant onbruikbaar wordt? (En dus de pomp kan weggooien..)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 juni 2009 02:40 PM
  [ # 28 ]

Tip:
Koop ff een nieuwe pomp en slijp dat oude lijk eraf. Smile

Citroen!

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 18 juni 2009 02:58 PM
  [ # 29 ]

inderdaad, vergeet het recycle plan, gewoon deze weg tiefen, lekker fris ding erop. Je zult zien dat de binnenkant, de kammen, ook ingekankerd zijn en dat de werking dus niet meer 100% zal worden.

Als het aan t geld ligt, dan stuur ik je wel grts een mooie gebruikte op. pb

Als je een dun houten balkje boven ertussen kunt krijgen (echt dun idd) en je trekt de pomp dan omhoog aan het ronde deel. Dan krijg je de juist kracht.
EN kort met een brander, alu zet veel meer en sneller uit dan de draadeind.

.komma

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 18 juni 2009 05:10 PM
  [ # 30 ]
slogica schreef:

Ja, maar het onderste (dikkere) draadeind zit neem ik aan door achterliggende BLOK en dus zelfs IN het motorblok?

Dit is die ene M9 (rest is M8 ) en loopt niet door, zie fotos op vorige pagina.

draadeind heel laten, waterpomp mag stuk, toch vervangen.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook