Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
3. Ongeladen kan die bevriezen.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
4:
Open maken en heel voorzichtig de contactjes schuren.
De aansluit punten buiten het doosje schoon schuren en invetten
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
geweldig forum…
: 4. Contactpunten schuren, met schuurpapier 1000? of met staalborsteltje.? contactpray gebruiken?
: 4. Contactpunten invetten…. met wat? Waarom zou ik contactpunten invetten?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wie goed leest is in het voordeel…...
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
slogica schreef:geweldig forum…
: 4. Contactpunten schuren, met schuurpapier 1000? of met staalborsteltje.? contactpray gebruiken?
wat nodig is om blank koper te krijgen; schuurpapier voor oxidatie(groen), borstel voor vuiligheid en spray voor op blank koper. Daarna vaseline:
: 4. Contactpunten invetten…. met wat? Waarom zou ik contactpunten invetten?
vaseline, is in spuitbus te krijgen, ideaal!
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
NEEEEEE!!!!
Contactpunten schuren: PRIMA
Daarna niet DIE contactpunten invetten natuurlijk, maar de contacten aan de BUITENKANT van de regelaar!!!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bogaard77 schreef:4:
De aansluit punten buiten het doosje schoon schuren en invetten
BUITEN HET DOOSJE!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
okee, duidelijk!
Lekstroom gemeten 0,00A klinkt natuurlijk ongelovelijk, maar er lekt echt niets (klokje is namelijk ook niet aangesloten)
Voltage motor uit +/- 12,05 Volt
Voltage motor stationair +.- 12,5 volt
voltage motor 2000 toeren 13 volt
voltage motor 3000 toeren 13,9 volt
Motor loopt netjes door als je de accu losmaakt, voltage zelfs iets meer dan 14 volt.
: 1. Is dit voldoende om te laden?? Lijkt mij wel. is het dan echt een kwestie van retourtje Brussel om op te laden?
Pomp lekt eigenlijk WEER!!! (2e hands pomp, wat wil je..) uit de voorkant van de pomp. Elke seconde 1 druppel als de motor stationair loopt… maar dit lijkt op te houden met een warme motor!
: 2. Klopt het dat een klep dan opengaat, de koelvloeistof beter gaat stromen, en dus niet meer uit de pomp-voorkant wordt geperst?
: 3. Belangrijker: kan dit kwaad? of moet ik WEER een nieuwe pomp (nieuw) installeren?
Mijn eeuwige dank..
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Laadstroom lijkt me goed, accu kan versleten zijn.
Lekkage van waterpomp: denk dat je toch aan een nieuwe moet, V-snaren niet te strak zetten.
Je zou ook dikker water kunnen nemen :
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ehm, je bedoelt de thermostaat die opent bij zo’n 70 a 80 graden ?
Onder die temperatuur zal de waterpomp het water direct weer door het blok jagen, zonder dat de radiateur (veel) water krijgt.
En puntje 3 (lege accu) heb ik ook meegemaakt na 1,5 maanden stilstand, geen vorst en die accu heb ik vrij snel daarna moeten vervangen omdat het niet meer goed kwam. Accu was dacht ik toen 2 jaar oud.
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
2de hands waterpomp…... verkeerde zuinigheid..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
” 2de hands waterpomp…... verkeerde zuinigheid..”
jajaja ik kan ook meteen alles nieuw kopen, maar dat is natuurlijk ook geen lol aan.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat klopt. Nu mag je het nog eens doen. Er is in dit forum zo’n sloot aan ervaring. Als je gevraagd had, is het slim een 2de hands waterpomp te monteren had je duidelijk antwoord gekregen.
Ik heb er ook een liggen, voor noodgevallen, die strak voelt. Die durf ik wel in te bouwen. Loopt ie makkelijk, is ie nie ok…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok! bedankt voor alle tips! Net naar het strand geweest en weer terug!
Klaar voor een nieuw rondje waterpompwissel ops:
Dit onderwerp mag nu wel gesloten worden dank en denk ik!
Egbert schreef:slogica schreef:De waterpomp kan ik niet eraf halen omdat het nu tegen de grote PULLEY van het motorblok aan komt.
Moer van de pulley er af en de pulley 10 mm naar voren schuiven
De moer van de pulley heb ik eraf, maar ik kan de pulley niet naar voren schuiven want die zit vast. Hoe krijg ik die pulley los? Of zou ik de tapeinden voorzichtig los moeten maken om de waterpomp te demonteren? Kun je de tapeinden eruit draaien of eruit tikken?
Groet Bert.