4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

BX cabriolet
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 20 juni 2009 12:19 AM
  [ # 46 ]

Net eindje mee gereden, dremples enzo. is wel stijf hoor.

Overigens: Hij is wel APK gekeurd, tot mei 2010. Ik ga wel zien wat er gaat gebeuren.

Test

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 20 juni 2009 12:20 AM
  [ # 47 ]

Die koker ( Mr. Green ) draagt wel bij aan de stijfheid. Misschien is het wel even stijf als orgineel, misschien ook niet. Maar als je puur en alleen naar de constructie kijkt zou een kruis er in lassen het stevigst zijn. Dan kan je er niet meer in zitten natuurlijk en wellicht gaat er dan ook een poot van het kruis door het stuurwiel. Dat beperkt de praktische mogelijkheden wel een beetje natuurlijk.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1136

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 20 juni 2009 02:15 AM
  [ # 48 ]

van dat kokertje wordt ie niet stijf. een kruis achter de voorstoelen of achter de achterbank kan wel een stuk schelen.

wel een mooi project! knap gedaan!

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 juni 2009 02:15 AM
  [ # 49 ]
Thijsvandebles schreef:

Overigens: Hij is wel APK gekeurd, tot mei 2010. Ik ga wel zien wat er gaat gebeuren.

Denk je nu echt dat die APK-keuring je nog helpt bij een eventuele aanrijding?
Wise up…. nuts

Citroen!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15825

- Ami 8 Club
Gepost: 20 juni 2009 02:47 AM
  [ # 50 ]

Uh Thijs, het lijkt me inderdaad geen slecht idee om een kruis te lassen van flinke buizen vlak achter de voorstoelen. De beenruimte van eventuele passagiers op de achterbank lijkt me de laatste zorg die je bij deze verder erg fraaie cabrio zal hebben.  Rolling Eyes

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 juni 2009 02:47 AM
  [ # 51 ]
DriverD schreef:
Thijsvandebles schreef:

Denk je nu echt dat die APK-keuring je nog helpt bij een eventuele aanrijding?
Wise up…. nuts

Nee, maar een pagia terug riep iemand iets over het niet hebben van een keuring. Of hij moest doelen op een RDW keuring.

Hoe het ook is, het mag niet, dat weet ik ook heus wel. ik doe dit soort dingen al jaren, dus ik hoef niet up the wisen.

Het is gewoon een leuk fabrikaat, laten we er van genieten zolang het kan.

Test

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 20 juni 2009 02:48 AM
  [ # 52 ]
XBXG schreef:

Uh Thijs, het lijkt me inderdaad geen slecht idee om een kruis te lassen van flinke buizen vlak achter de voorstoelen. De beenruimte van eventuele passagiers op de achterbank lijkt me de laatste zorg die je bij deze verder erg fraaie cabrio zal hebben.  Rolling Eyes

Dat kruis zit al in de kofferbak.

Test

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 20 juni 2009 02:50 AM
  [ # 53 ]
Thijsvandebles schreef:

Het is gewoon een leuk fabrikaat, laten we er van genieten zolang het kan.

Is ook.

Maar we willen je graag langer meemaken dan vandaag…. Rolling Eyes

Je weet immers maar nooit wanneer het fout kan gaan, ook al ben jij een van de beste bestuurders van het forum ( je beoefent niet voor niets je huidige baan uit).

Ik zeg alleen maar “BX GTI en een boom”, dan weet jij wel genoeg….

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 20 juni 2009 02:53 AM
  [ # 54 ]

De stevigheid twijfel ik ik niet aan met die balk achter de voorstoel, dat brandschut voor geeft stevigheid bij de voorwielen en als er idd een kruis achter de achterbank zit geeft dit stevigheid aan de achterwielen.

Ik heb het verhaal van die gele DS wel eens gelezen, RDW keuring slelt weinig voor, dus gaan met die banaan. Je doet het goed of je doet het niet zeg maar.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 20 juni 2009 03:00 AM
  [ # 55 ]
GoodOldDiesel schreef:

De stevigheid twijfel ik ik niet aan met die balk achter de voorstoel, dat brandschut voor geeft stevigheid bij de voorwielen en als er idd een kruis achter de achterbank zit geeft dit stevigheid aan de achterwielen.

Ik heb het verhaal van die gele DS wel eens gelezen, RDW keuring slelt weinig voor, dus gaan met die banaan. Je doet het goed of je doet het niet zeg maar.

Ik ga er zeker achteraan. de RDW heeft net weer allerlei regels veranderd. Een motoromkeuring voor auto’s van voor 1998 is uber simpel gemaakt.

Eens informeren of er op cabrio gebied iets veranderd is. Het is in elk geval wel mogelijk.

Ik heb dat verhaal over die DS wel meer gehoord. Iemand een idee wie dat was? En hoe ik met hem of haar in contact kom?  Altijd nuttig om info in te winnen.

Test

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 20 juni 2009 03:04 AM
  [ # 56 ]

Oja, laat ik het even zeggen: ik vind het een waanzinnig project en gun je echt allle succes met deze BX cabriolet, maar ik hoop maar dat je je ook bewust bent van eventuele risico’s.

Ik hoop van ganser harte dat het je lukt om deze BX (zo snel mogelijk) RDW gekeurd te krijgen. Dan rijd ik zeer graag eens mee voor een fijne rit over de boulevard, al zwaaiend naar de dames.  Very Happy

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 20 juni 2009 03:06 AM
  [ # 57 ]
Thijsvandebles schreef:
GoodOldDiesel schreef:

Ik ga er zeker achteraan. de RDW heeft net weer allerlei regels veranderd. Een motoromkeuring voor auto’s van voor 1998 is uber simpel gemaakt.

Eens informeren of er op cabrio gebied iets veranderd is. Het is in elk geval wel mogelijk.

Ik heb dat verhaal over die DS wel meer gehoord. Iemand een idee wie dat was? En hoe ik met hem of haar in contact kom?  Altijd nuttig om info in te winnen.

De maker van de DS 4-deurs cabrio is Egbert, hier ook actief op het DS-forum.
Zie ook deze link

Citroen!

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 20 juni 2009 03:28 AM
  [ # 58 ]

Dank voor de link.

Test

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 21 juni 2009 02:09 AM
  [ # 59 ]

Geen dank, graag gedaan. Smile

Citroen!

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 21 juni 2009 07:20 PM
  [ # 60 ]

Gisteren het debuut met de cabrio gemaakt op de Midzomernachtsrit van de BX club. Ik was er om 18 uur, en heb hem om 20 uur omgeruild voor de 21GTD. Ik woon een half uur af van de gebruikte locatie.

Wat me opviel: Je hebt bijna geen last van de wind. Zelfs met 140 op de snelweg kon ik gewoon telefoneren.

Verder een echte nekkendraaier. Alleen jammer van het slechte weer.

Test

Profiel  

4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook