6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

BX cabriolet
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 21 juni 2009 09:34 PM
  [ # 76 ]

Het enige gevaar zit hem voornamelijk in als de wagen over de kop zal slaan. Ik weet zeker dat de wagen rondom sterker is dan elke andere BX. Enne, doe eens over de kop slaan met een eend… Das krantenpapier met een stukje stof erover heen. Enige verschil is dat daar wel een typekeur op zit.

Ik ben mijzelf heus bewust van de gevaren en aansprakelijkheids risico’s. ik ben blij dat jullie zo bezorgd zijn, maar uiteindelijk ben ik degene die erin rijdt.
Als het ding echt een gevaar voor een andere weggebruiker is, dan was het zeker een ander verhaal.

Ik stel voor dat mensen die hun bezorgdheid nog verder willen uitten, mij per PB te contacteren. Kunnen we hier verder ouwehoeren wat voor een apart ding het is.

Test

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 21 juni 2009 09:36 PM
  [ # 77 ]
Lelijke Eend schreef:

De enige die bij een ongeluk erger het haasje kan zijn dan de rest is Thijs zelf. Die zit er namelijk in en wordt -als die BX echt zo slap is als veel mensen hier denken- derhalve ook zelf gepureerd. Voor de andere auto’s is het alleen een extra kreukelzone.

Dat zie je verkeerd. Je hoeft niet per se een andere auto rammen.

Wat te denken van een fietser of voetganger die je invalide rijd ?

En als je er nou rustig op binnen door weggetjes mee gaat rijden is even wat anders da 140 op de 4 baans weg.

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 juni 2009 09:47 PM
  [ # 78 ]
citro-power schreef:
Lelijke Eend schreef:

De enige die bij een ongeluk erger het haasje kan zijn dan de rest is Thijs zelf. Die zit er namelijk in en wordt -als die BX echt zo slap is als veel mensen hier denken- derhalve ook zelf gepureerd. Voor de andere auto’s is het alleen een extra kreukelzone.

Dat zie je verkeerd. Je hoeft niet per se een andere auto rammen.

Wat te denken van een fietser of voetganger die je invalide rijd ?

En als je er nou rustig op binnen door weggetjes mee gaat rijden is even wat anders da 140 op de 4 baans weg.

Dan hebben we het puur over wettelijke aansprakelijkheid. Dat heeft dan weer niets met de constructie van de auto te maken. Al zal de verzekering niet uitkeren omdat de typegoedkeur niet klopt.

Overigens fietsers en voetgangers op de snelweg moet ik nog tegen komen.
De binnendoorwegen heb ik zeer rustig bereden.

Vanaf nu ga ik niet meer in op ‘gezeur’, ik wil het graag weer hebben over de auto zelf.

Test

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 21 juni 2009 09:50 PM
  [ # 79 ]
Thijsvandebles schreef:
citro-power schreef:

[
Overigens fietsers en voetgangers op de snelweg moet ik nog tegen komen.
De binnendoorwegen heb ik zeer rustig bereden.

.

Je snapt wel wat ik bedoel denk ik Wink

Voor de rest een erg leuk project wat er leuk uitziet.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 21 juni 2009 09:50 PM
  [ # 80 ]

De auto is niet minder veilig voor het overige verkeer dan een andere BX. Het zou een heel ander verhaal zijnals de auto niet verstevigd was, dan zou het wél gevaarlijk zijn. Nu is de auto echt stevig, alleen niet gekeurd. Het gaat dus om papierwerk, en om de veiligheid van de inzittenden.

En mocht Thijs tegen iemand aanrijden met de cabrio - die kans is overigens niet groter of kleiner dan wanneer hij in één van zijn andere auto’s rijdt - dan is Thijs de sjaak, maar dat is een consequentie die hij zelf moet aanvaarden.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

timelezz
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 148

Gepost: 21 juni 2009 09:59 PM
  [ # 81 ]

Denk dat je als je als motorrijder ten val komt/over de kop slaat bij 140 er ook niet veel van je over is Wink

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 juni 2009 10:04 PM
  [ # 82 ]
Thijsvandebles schreef:

Vanaf nu ga ik niet meer in op ‘gezeur’, ik wil het graag weer hebben over de auto zelf.

Top!

Het is een leuk project met een aantal serieuze kanttekeningen en we moeten zoiets dan ook zeker niet aanmoedigen. Ik denk dat er een goed signaal wordt afgegeven als we de eventuele gevolgen van deze ludieke actie de revue laten passeren.
Dit is nu gedaan en alles is bij iedereen helder, waarmee dit onderwerp gesloten kan worden.

Thijs, heb je ook foto’s van je aangebrachte verstevigingen?

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 21 juni 2009 10:09 PM
  [ # 83 ]
Thijsvandebles schreef:

Enne, doe eens over de kop slaan met een eend…

Check. Viel best wel mee eigenlijk.. Hij was een beetje gedeukt rondom, maar bleef wel zijn vorm houden…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 21 juni 2009 10:23 PM
  [ # 84 ]

Het is idd een top auto. Overigens heeft 205 voor de stevigheid omtrent het voorraam een vast 3hoek raampje voor, zou zoiets niet mogelijk zijn bij die van jou? Of staat dat maf?

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 21 juni 2009 10:50 PM
  [ # 85 ]

dat lijkt me moeilijk om te maken. bij een ax heb je het wel. lijkt me ook niet heel er stevig, wel beter tijdens gebruik maar met een koprol heeft het geen nut.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15825

- Ami 8 Club
Gepost: 21 juni 2009 11:39 PM
  [ # 86 ]
Thijsvandebles schreef:

Ik ben mijzelf heus bewust van de gevaren en aansprakelijkheids risico’s. ik ben blij dat jullie zo bezorgd zijn, maar uiteindelijk ben ik degene die erin rijdt.
Als het ding echt een gevaar voor een andere weggebruiker is, dan was het zeker een ander verhaal.

Ik begrijp heel goed dat sommigen (waaronder ik) eerder in dit topic hebben geuit dat het misschien niet verstandig is om reeds met deze BX te rijden, maar gezien alle foto’s van het project, de kundigheid van Thijs en de volwassenheid van Thijs (hij is niet voor niets beroepschauffeur!!) kan ik alleen maar mijn waardering uitspreken voor dit hele project!

Ricolt, toffe filmpjes!  Very Happy

Thijsvandebles schreef:

Wat me opviel: Je hebt bijna geen last van de wind. Zelfs met 140 op de snelweg kon ik gewoon telefoneren.

Haha, dat zal ik zijn geweest.  haha

Tenninste, ik belde je gisteren en ik hoorde een beetje windruis….  Laughing

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 22 juni 2009 12:23 AM
  [ # 87 ]

Ja klopt, dat was jij Wouter. Nog gelukt met de startmotor? Ik heb vandaag mijn grasmaaier voorzien van een BX diesel startmotor.

Test

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
Totaal aantal Berichten: 15825

- Ami 8 Club
Gepost: 22 juni 2009 12:27 AM
  [ # 88 ]

Haha, ik zeg: BX-onderdelen in elk gemotoriseerd voortuig.  Twisted Evil

Ja hoor, het is gelukt, zie mijn eigen topic .

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 22 juni 2009 12:34 AM
  [ # 89 ]
XBXG schreef:

Haha, ik zeg: BX-onderdelen in elk gemotoriseerd voortuig.  Twisted Evil

Vorig jaar voor mijn APK meester een Golf I cabrio diesel gebouwd. Daar zit ook een shit load aan BX onderdelen in.

Test

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 22 juni 2009 12:45 AM
  [ # 90 ]

Mannen, zeggen jullie nu dat een bx een grasmaaier is?
Wink

Laten we het lekker over de cabrio hebben.

Ik vind hem iig super! 
Zelfs al zou dat ding nooit legaal op de weg komen, hij is er wel. Je moet het maar allemaal durven Wink

Respect Exclamation

Profiel  

6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook