Ree schreef:Hier koop ik alles.
Ree
Hmm, jammer dat er geen 2cv (acadiane) plaatwerk te verkrijgen is…
@ Michiel: Welke grondverf heb je je Aca precies in gezet en waar heb je deze gehaald? Die kleur bevalt me namelijk wel.
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Primer-look is dat niet iets voor op een Kever? ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik zag gisteren een BMW met die primer look.
Sorry, off topic en zeker zonder plaatje erbij. ops:
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik ben nog steeds voor Poissonerie Anglaise
Of zoals in Sarlat le Canada, Vrai Pannenkoekenhuis Les Tulipes…
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Lelijke Eend schreef:Waarom wil je je fantasie-boulangerie zo noemen ? Aan die Wiki-link heb ik helaas niets want mijn kennis van de Franse taal beperkt zich tot de woorden radiateur, carburateur, bougie, trottoir en paraplu.
Als je frans nie ken, dan is het voornamelijk heel erg flauw. Komt er op neer dat je Montcuq uitspreekt als mon cul, wat zoveel betekent als ‘mijn kont’. Bekend geworden door een toch wel grappige sketch van Daniel Prévost. Er is een heel gedoe aan de gang dat het moet worden opgenomen in het franse monopoly.
Daantje: de primer zal ik zsm opzoeken. Iets van Antiroestprimer 9092 van Nieuwenhuis verf in Delft.
Hehehehe
Bedankt voor de uitleg.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Nou, ze rijdt momenteel als de brandweer. Start goed, rijdt lekker, alleen koud wil ze nog wel eens een beetje inhouden. Al pompend gaat het dan beter (de acceleratiepomp doet het dus )
Nu nog eens verdiepen in dat overdruk/onderdruk-verhaal van de olievulpijp; ik raak wel een en ander kwijt via het luchtfilter. Er zijn zo te lezen een paar interessante oplossingen te koop.
En ik rijd nog steeds met de primerlook rond… ops:
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Daar moet je dan maar snel wat aan doen, aan die look, want anders kan je opnieuw beginnen.
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Kijk eens op de site van de Dyane vereninging. http://www.dyane.nl
Die zijn nogal actief in de olievulpijp.
Je kunt ook een keer op een zaterdag tijdens de magazijn openign langs komen
Succes !!!
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Nou, het karretje blijft maar lekker rijden.
Van de week maar eens een droge dag zien te vinden voor de rest van het verfverhaal.
Hoe zit het stuur trouwens vast? In de rechtuitstand staat m’n stuur niet recht, maar ik zie alleen een vaag M11-boutje bij het stuurhuis zitten waar ik eigenlijk niet bij kan. Er lijkt vertanding te zitten op het uitgaande asje van het stuurhuis, de stuurstang zelf is rond en ze lijken verbonden door een kraagje geklemd met dat M11-boutje. Vage constructie.
je hebt m door. en dat is de enige plek maar je m kunt stellen.
CX GTi Turbo 2 - All Black
mkatgert schreef:Ik ben trouwens op zoek naar een richtingsaanwijzerschakelaar
moet ie glimmen? als dat niet hoeft heb ik denk ik nog wel wat op zolder liggen. stuur maar even een pm bij interesse
douwe
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Zoooo. Even een uurtje aan de Aca besteed. Klepjes gesteld. Denk ik. Volgens het aloude adagium: als de inlaat van de ene cilinder begint te kantelen, moet de inlaat van de andere op 0.20 mm staan, en uitlaat net zo.
Daarbij bleek dat de voorkant (=inlaat? denk ik, niet eens gechekt ops: ) 0.00 mm speling had.
Nu start de motor warm nog veel sneller en heb ik 20 keer meer weerstand bij rondtornen. En ik lijk iets eerder bij de 100 te zijn. Alleen is het stationairtoerental een beetje van slag. Veeel te hoog. Dat kan toch niet door het stellen komen?
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
dyanemaniac schreef:mkatgert schreef:Ik ben trouwens op zoek naar een richtingsaanwijzerschakelaar
moet ie glimmen? als dat niet hoeft heb ik denk ik nog wel wat op zolder liggen. stuur maar even een pm bij interesse
douwe
Oh ja, sorry, ik heb er al een gevonden…
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Goed, ze heeft weer voor een jaar APK. Lang verwacht, stil gezwegen, niet gedacht, toch gekregen of zoiets.
Wel wat puntjes moeten verhelpen voor het zover was, stoel vastzetten, uitlaat dicht maken (de klemmen die gebruikt waren waren gewoon te groot), lampen afstellen, massaprobleempjes verhelpen. Maar nu is het dus goed.