Hallo,
Een tijdje geleden hebben we een Xsara Picasso 1.8 16v uit ‘99 gekocht. Helaas bleek later dat de boekjes niet meer bij de auto zitten. Het juiste instructieboekje heb ik al gevonden via dit forum, maar ik blijf toch nog met een paar vraagjes zitten m.b.t. het onderhoud wat eraan zit te komen.
Zit er op de distributieriem behalve 120.000 km nog een verjaringstermijn? dus b.v. 120.000 km of 5 jaar?
Als ik het goed begrepen heb dient de auto elke 20.000 km een beurt te krijgen. Kan iemand dit bevestigen?
Kan iemand mij vertellen of de kleppen van dit type motor (1.8 16v uit ‘99) hydraulisch zijn, of met de hand gesteld moeten worden? (i.v.m. LPG installatie)
Ik zou heel graag van iemand het onderhoudsschema krijgen voor deze motor, wat aangeeft welke werkzaamheden bij welke km-stand uitgevoerd moeten worden.
Zijn er nog bekende punten van onderhoud waar extra aandacht aan besteed moet worden omdet er een LPG installatie inzit.
Alvast dank voor de moeite.
Totaal aantal Berichten: 333
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Het enige waar ik denk antwoord op te kunnen geven is dat de auto ieder jaar of na 20.000 km een beurt dient te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 7807
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dit blok heeft hydraulische klepstoters, in tegenstelling tot het achtkleppenblok.
Uit mijn hoofd: de distributie moet om de 120.000 of zes jaar. De onderhoudsinterval is zoals gezegd twintigduizend. Het verschilt wel per beurt wat er dient te gebeuren. Online is er wel wat te vinden:
http://www.carparts-cat.com/nl/kuehne - dan rechtsboven op ‘onderhoudsgegevens’ klikken, vervolgens merk, model en motortype kiezen. Klik dan op ‘alle modellen’ onder ‘Inspektieaanwijzingen’. Hier staat vervolgens aangegeven wat er elke 20, 40, 60 en 120 duizend kilometer uitgevoerd dient te worden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!