8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
De Xm van Stalsie: TE KOOP
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 juli 2009 08:47 PM
  [ # 106 ]

Mijn Ex-XM,heeft geen achterstallig onderhoud,dat zou stalsie wel weten met de factuur die ik er bij gevoegd heb, waar alles opstaat wat er aan gebeurd is. Wink

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 15 juli 2009 02:56 AM
  [ # 107 ]
Blooper1963 schreef:

Mijn Ex-XM,heeft geen achterstallig onderhoud,dat zou stalsie wel weten met de factuur die ik er bij gevoegd heb, waar alles opstaat wat er aan gebeurd is. Wink

‘scuse me Surprisedops:

Ja sorry, ik had eerst de eerdere 7 pagina’s weer eens moeten herlezen…

Edit: maar toch de knuppel maar eens in het hoenderhok…...waarom heeft ie er zoveel problemen mee Smile

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 15 juli 2009 12:00 PM
  [ # 108 ]
ambijajance schreef:
Blooper1963 schreef:

Mijn Ex-XM,heeft geen achterstallig onderhoud,dat zou stalsie wel weten met de factuur die ik er bij gevoegd heb, waar alles opstaat wat er aan gebeurd is. Wink

‘scuse me Surprisedops:

Ja sorry, ik had eerst de eerdere 7 pagina’s weer eens moeten herlezen…

Edit: maar toch de knuppel maar eens in het hoenderhok…...waarom heeft ie er zoveel problemen mee Smile


Waarom gaat een echtpaar scheiden….......  Confused:

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 15 juli 2009 07:34 PM
  [ # 109 ]

sorry hoor! Surprisedops:
maar mocht ik deze problemen op voorhand gekend hebben, zou ik de XM niet aan Stalsie verkocht hebben.
Hij heeft er in gereden voor hij beslist heeft deze dame te kopen,en toen was niet alles OK! maar hij was op de hoogte van wat er scheelde,dus…
met de vering was er volgens mij GEEn probleem,maar niet ieders smaak is hetzelfde. En voor de prijs,welke hij hem heeft gekocht kan je geen wagen in nieuwstaat hebben. Confused

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 15 juli 2009 07:39 PM
  [ # 110 ]

ach, wie de kennis heeft heeft de macht, toen ik mijn huidige XM in Lyon kocht veerde ze achter niet, conclusie bollen plat. éénmaal terug in nederland de bolletjes laten vullen en ze veerde weer heerlijk, en na 2 of 3 dagen ploft er een bol. Dat zijn dingen die kan toch niemand voorzien.

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 15 juli 2009 10:17 PM
  [ # 111 ]

versta mij hier niet verkeerd..

Ik ben 100% tevreden over deze auto! De picasso is naar de mama gegaan, dus de xm is een dagdagelijkse auto waar ik nu al zo’n 3000 km mee heb gereden sinds aankoop. Als je veel rijdt, merk je problemen, en die wil ik gewoon stap voor stap aanpakken.

De airco vond ik wel jammer, maar bon tot daar.
Heb zondag de zwarte kabel van de veercomputer een hele dag los gehad, en hij veert toch beter, of dat denk ik toch.
Binnenkort heb ik malle pietje z’n kastje, en dan weet ik alles 100% zeker.

Vanmorgen deed de cruise control voor het eerst in zo’n 2 weken weer lastig boven de 120, duidelijk dat daar ergens een probleempje zit, maar het lost zichzelf met de tijd wel op.

Op dit moment staan de volgende dingen op het plan:

- Airco
- Voorbollen vullen/vervangen(mss wel comfortbollen??)
- Deurrubbers opvullen
- dashbordlampjes => brandstofverklikker en lichtje van de voorste mistlichten lichten niet meer op in het dashboard.

Verder echt dik tevreden met de auto, dus bedrogen voel ik me niet.

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 16 juli 2009 01:01 AM
  [ # 112 ]
stalsie schreef:

versta mij hier niet verkeerd..

Dat doen we ook niet hóór Very Happy

stalsie schreef:

Binnenkort heb ik malle pietje z’n kastje, en dan weet ik alles 100% zeker.

Vast en zeker Wink

stalsie schreef:

- Voorbollen vullen/vervangen(mss wel comfortbollen??)

Zou ik persoonlijk niet doen, de XM gaat dan echt deinen als een schip…..
De XM van de broer van Wes deed dat ook, 900 km in een deinende XM naar Lyon…. ik had het na 200 km wel gehad. Nee als de vering goed is dan is dat perfect passend bij de XM.

stalsie schreef:

- Deurrubbers opvullen


Easy to do, heb je overigens al geprobeert de deuren wat beter te stellen ? Ik heb bij mijn dame alle 4 de deuren 1 á 2 mm krapper gezet zodat ze verder in het slot vallen. Strakke koets en No ruis Cool

stalsie schreef:

- dashbordlampjes => brandstofverklikker en lichtje van de voorste mistlichten lichten niet meer op in het dashboard.

Met een stuk of 25 lampjes en een anderhalf uurtje werk heb je alles vervangen. En als je dan toch de klokkenwinkel loshaalt smeer dan gelijk de kilometertellerkabel Wink

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 16 juli 2009 07:26 PM
  [ # 113 ]
Mark Nijenhuis schreef:
stalsie schreef:

- Voorbollen vullen/vervangen(mss wel comfortbollen??)

Zou ik persoonlijk niet doen, de XM gaat dan echt deinen als een schip…..
De XM van de broer van Wes deed dat ook, 900 km in een deinende XM naar Lyon…. ik had het na 200 km wel gehad. Nee als de vering goed is dan is dat perfect passend bij de XM.

Deze jongen gaat volgend week lekker zo’n 1200 km met goeie comfortbollen cruisen…Niks deinen..
Oh nee, niet weer die discussie….. Rolling Eyes

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 20 juli 2009 10:47 PM
  [ # 114 ]

Hier ben ik weer..

Heb eens een nieuw vraagje. Het is nu al de tweede keer dat ik het heb. We zitten met 4 volwassen personen in de auto, en dan bij optrekken af en toe de melding: “hydraulische vloeistof peil…”  bij aankomst in hoogste stand, en het grootste schijfje stond gelijk met het onderste rode randje.

Nu heb ik dat dus enkel nog maar sinds we er met z’n 4-en hebben ingezeten. Ik vind echter nergens lhm onder de auto, ook niet als ik eens gegymd heb. Er hangen wel een paar lhm druppels aan de hydractief bol vooraan, maar die pakking is bij het vullen vervangen dus de bol zelf lekt niet volgens mij?

Mijn logica is dat er meer lhm in het systeem komt bij hogere belasting, dus daarom de melding.
Zit ik met een lek, of zie ik iets over het hoofd?

Graag zou ik nog eens iets anders willen oplossen: de achterkant zakt dus binnen het uur volledig in, maar de voorkant blijft uuuuren omhoog, wat eigenlijk wel een gek zich opleverd. Men sprak hier van een interne lekkage, dus zou ik graag weten of dat kwaad kan, wat ik eventueel kan oplossen, en wat ik eventueel moet/kan nakijken.

Verder zou ik graag VIA PB eens wat meningen krijgen van mensen die vooraan comforbollen hebben zitten. Lees dat hier wel vaak dat deze vooraan worden geplaatst, dus wil de pro’s en contra’s eens afwegen zonder dat er een discussie over bestaat.

Ondertussen nog in volle verwachting naar het toverdoosje van Malle Pietje, en vermoed dat deze woensdag zal ariveren met dat het morgen (21 juli) nationale feestdag is in België.


Jullie horen het wel.. Tot de volgende!  Wink

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 21 juli 2009 02:04 AM
  [ # 115 ]
stalsie schreef:

Hier ben ik weer..

Heb eens een nieuw vraagje. Het is nu al de tweede keer dat ik het heb. We zitten met 4 volwassen personen in de auto, en dan bij optrekken af en toe de melding: “hydraulische vloeistof peil…”  bij aankomst in hoogste stand, en het grootste schijfje stond gelijk met het onderste rode randje.

Nu heb ik dat dus enkel nog maar sinds we er met z’n 4-en hebben ingezeten. Ik vind echter nergens lhm onder de auto, ook niet als ik eens gegymd heb. Er hangen wel een paar lhm druppels aan de hydractief bol vooraan, maar die pakking is bij het vullen vervangen dus de bol zelf lekt niet volgens mij?

Mijn logica is dat er meer lhm in het systeem komt bij hogere belasting, dus daarom de melding.
Zit ik met een lek, of zie ik iets over het hoofd?

Graag zou ik nog eens iets anders willen oplossen: de achterkant zakt dus binnen het uur volledig in, maar de voorkant blijft uuuuren omhoog, wat eigenlijk wel een gek zich opleverd. Men sprak hier van een interne lekkage, dus zou ik graag weten of dat kwaad kan, wat ik eventueel kan oplossen, en wat ik eventueel moet/kan nakijken.

Verder zou ik graag VIA PB eens wat meningen krijgen van mensen die vooraan comforbollen hebben zitten. Lees dat hier wel vaak dat deze vooraan worden geplaatst, dus wil de pro’s en contra’s eens afwegen zonder dat er een discussie over bestaat.

Ondertussen nog in volle verwachting naar het toverdoosje van Malle Pietje, en vermoed dat deze woensdag zal ariveren met dat het morgen (21 juli) nationale feestdag is in België.


Jullie horen het wel.. Tot de volgende!  Wink

Als je schijfje in hoogste stand inderdaad op het onderste rondje uitkomt is je LHM peil inderdaad wat kritisch. Gewoon bijvullen tot (bijna) het bovenste rondje, en je pas weer zorgen gaan maken als binnen de kortste keren weer zo’n melding komt. Niet eerder.
Achterkant eerder inzakken is aardig standaard, doet de mijne ook. Achterremmerij zorgt nogal eens voor interne lekkage waardoor de achterkant eerder wegzakt dan de voorkant.
Met de neus in de lucht staande grote Citroens zijn al aardig standaard sinds 1955.

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 25 juli 2009 11:16 PM
  [ # 116 ]

dag iedereen!

gisteren even gekeken waar het lekje vandaan zou komen. We wisten al dat er aan de hydractiefbol vooraan altijd wat lhm hing.
Auto opgekrikt en in laagste stand, motor aan => drup drup drup ... er ontstond een aardig plasje onder de bol.

Auto in rijstand => drupje….........................................drupje…........ hier dus slechts weinig verlies.
Toen overlaatst de hydractiefbol werd gevuld is er een nieuwe pakking op gestoken, dus ik denk niet dat de bol zelf lekt, maar wel een of andere leiding.
Wijst dit erop dat er een retourleiding kapot is?


Alle tips zijn welkom en ik hoor het wel.
Gr.

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 03 augustus 2009 11:38 PM
  [ # 117 ]

hier zijn we weer..

De xm een weekje kwijt geweest om de xm te laten maken: systeem zat helemaal vervuild en is dus gekuist en daarnaast is ook de droger en het expansieventiel vervangen. R413 erin en koelen maar Laughing,wat een luxe!!

Was vanmiddag eens het hydrauliekforum aan het lezen om een gedacht te krijgen van het lhm lekje en kwam in een topic dat gelijkaardig was aan mijn lhm lek:

druppels aan de hydractiefbol en olie dat van verder bovenaf komt. In die topic bleek het een lekkage aan het stuurhuis te zijn. Nu merkte ik wel dat in stilstand m’n diravi wel heel hard stuurt, maar tijdens het rijden stuurt die wel soepel. Harm gaf de tip om een flesje leaklock te proberen en heb dit dus even erin gedaan. Hoop dat het hiermee opgelost is, of een andere retourslang is die lek zou zijn, want anders zijn we minder gelukkig..

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 augustus 2009 02:38 AM
  [ # 118 ]

heb je nav je vraag een lap tekst gestuurd… veel leesplezier ermee Laughing

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 08 augustus 2009 08:01 PM
  [ # 119 ]

opnieuw eens updaten..

De Xm is gisteren de 100 000 km gepasseerd en hoop dat er nog vele mogen volgen.
Helaas zit er absoluut nog een lek in het aircosysteem want echt koelen doet die toch niet meer en ik hoor hem sissen bij het aanzetten van het systeem. Maandag eens langs de aircospecialist om te kijken of we ergens kleurstof zien zweven. Is wel een enorme domper op de feestvreugde Crying or Very sad

Maandag gaat de auto ook naar de dealer voor het bijvullen van de voorste veerbollen en ik heb ook gevraagd om eens naar de voorste hoogteregelaar te kijken en de rijhoogte na te meten.

Verder is er voor zover ik kan zien geen lekkage meer van lhm, dus waarschijnlijk zal de leacklock zijn werk wel gedaan hebben. Over het algemeen stuurt de diravi wel soepel bij stilstand, maar soms is het toch wel echt hard sturen, voornamelijk als ik de rem intrap. Tijdens het rijden geen enkel probleem. Iemand enig ideetje of dit normaal is?

Mijn record van actieradius op LPG staat op 710 km met +/- 91 à 93 liter LPG, waar ik zeer tevreden over ben. Heb donderdag en vrijdag heel de dag op benzine gereden en daar voelt die toch nog net dat tikkeltje agressiever aan, maar ook dat is volgens mij niet abnormaal.

Ook de cruise control heeft af en toe z’n kuren, maar daarover heb ik een appart topic.
Zo,jullie zijn weer mee met de hedendaagse avonturen van m’n xm.


Tot de volgende   Wink

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 19 augustus 2009 10:47 PM
  [ # 120 ]

steekt een mens z’n auto eens in de carwash bij de Q8, breekt de antenne af.. Had ze nochtans plat gelegd, maar waarschijnlijk blijven haperen achter een terugkerende borstel of droger.

Natuurlijk merk je dat pas als je thuis bent en ben ik dus helemaal teruggereden en jawel,daar lag de antenne op de grond. Heb hem voorlopig met Tec7 weer vastgelijmd, maar ga toch eens een vervangexemplaar proberen te scoren.

Zijn er trouwens alternatieven voor die (echt wel) lange antennes uit die tijd?


Ook weer een nieuw record qua actieradius op LPG: 726 km met 93 liter gas, het gaat er op vooruit Laughing  Laughing

Profiel  
 
 
8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook