29 van de 29
« Eerste  < Vorige 27 28 29

Taxatie minimeet: vrijdag 17 juli 2009 te Delft
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 06 januari 2013 11:36 AM
  [ # 421 ]
TRSarno schreef:

Misschien een idee voor Heffener?
Geef aan hem door om ook met foto’s te gaan werken. Het maken van foto’s functioneert uitstekend als een geheugensteuntje van de getaxeerde wagens (altijd op datum / nr.). Als hij de volgorde van de foto’s afwerkt, kan hij wagens ook niet overslaan

Ik denk dat Heffener inmiddels lang genoeg meedraait om zijn eigen manier van taxeren te bepalen. Daarbij ga ik er voor het gemak even van uit dat hij op de hoogte is van het bestaan van fotografie. Het aan hem voorstellen van een andere manier van werken vind ik ronduit beschamend. Ik ben wat dat betreft nog een rookie met mijn ‘slechts’ 15 jaar taxatie-ervaring, maar als er een klant mij komt vertellen hoe ik moet werken, dan zou ik daar snel mee klaar zijn. Ik vind het een belediging van mijn professie.

Het feit dat hij zich blijkbaar in sommige gevallen niet aan de regels houdt en geen rapportage uitbrengt is geheel en al aan hem te wijten. De manier waarop hij werkt is daarbij van volledig ondergeschikt belang en niet relevant in deze.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 06 januari 2013 12:19 PM
  [ # 422 ]

Ben ik helemaal met je eens Sjoerd!

Sommige dingen weet of kun je door kennis en ervaring.

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2973

Gepost: 06 januari 2013 12:48 PM
  [ # 423 ]

Ook ik laat mijn DS-en al jaren door Heffner taxeren. Ik heb nog nooit een rekening gekregen, ook nog nooit een rapport, maar hij faxt wel altijd gelijk de waarde naar mijn verzekeraar en die is daar tevreden mee. Realistische taxaties.
Misschien dat ik een bijzondere positie ( ivm geen rekeningen ) heb, omdat hij een oud Citonda collega van mij is. Elke keer bespreek ik wel dat ik graag een rekening en rapport krijg en dat belooft hij dan.

Ik mag Heffner erg graag, vind het leuk hem op deze manier eens in de paar jaar te zien. Maar inderdaad ook bij Citonda was hij niet altijd even zakelijk.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 06 januari 2013 01:40 PM
  [ # 424 ]

Sorry hoor, Shocked Misschien iets te snel gelezen heren?

Misschien is het niet duidelijk overgekomen, maar als je mijn bijdragen goed heb gelezen heb ik het alleen maar opgenomen voor dhr. Heffener! En geen kwaad woord over zijn werk!

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 06 januari 2013 01:46 PM
  [ # 425 ]

Ik heb alleen gereageerd op het deel dat ik in mijn eerdere post gequote heb en daaruit blijkt niet veel respect voor zijn staat van dienst en professionaliteit.

Wellicht moet jij in het vervolg eerst eens je eigen tekst nalezen voordat je hem post. Wink

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten

- CX TRS 2.2 1987
Gepost: 06 januari 2013 02:36 PM
  [ # 426 ]

zipper

Was niet mijn intentie respect voor zijn staat van dienst en professionaliteit in twijfel te trekken halelujah excusses hiervoor.

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2999

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 06 januari 2013 02:47 PM
  [ # 427 ]

Praise the Heffener, Amen..  blank stare

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 06 januari 2013 02:55 PM
  [ # 428 ]

Nee, juist niet, dan heb je het niet begrepen.  Hij is zijn afspraken niet nagekomen, maar dat wil nog niet zeggen dat hij niet professioneel is, of een slechte taxateur.

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten

- CX TRS 2.2 1987
Gepost: 06 januari 2013 08:51 PM
  [ # 429 ]

zipper

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 06 januari 2013 09:05 PM
  [ # 430 ]

Over zijn manier van taxeren , en een realistische waarde op een auto kleven

niets dan hulde en recept !

Maar na meer dan twee jaar , eindeloze mails en dito telefoontjes heb ik nog altijd geen rapport .

Het ergste is nog dat ik natuurlijk gelijk contant afgerekend had very very sad

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

Gepost: 06 januari 2013 09:13 PM
  [ # 431 ]

Staat van dienst en kennis/kunde of niet… ik vind persoonlijk een verzoek om foto’s van het getaxeerde object niet zo heel vreemd. Dit is toch inmiddels heel gewoon in de taxatiebusiness?

Dat wil toch niet meteen zeggen dat je de kundigheid van iemand in twijfel trekt? Zou Heffener werkelijk beledigd zijn als je dit aan hem vraagt? Waarschijnlijk zegt hij alleen “helaas meneer, zo werk ik niet”.
Net zoals hij meestal (althans nooit waar ik bij was) ook niet een stukje met de betreffende auto gaat rijden. Oké dit is nu eenmaal zijn werkwijze.

Meneer Heffener taxeert ‘old school’ dus een rapport met louter tekst. Prima, en als hij het niet nodig vindt om er foto’s bij af te drukken is dat zijn werkwijze.

Dus als je als klant wel foto’s wilt kun je natuurlijk ook iemand anders bellen die dat wel standaard meeneemt in zijn rapportage. Zo simpel is het.

Dennis Rietveld rekent overigens normaal gesproken € 145 (tenzij hij nu de BTW verhoging heeft toegepast). Die 100 euro was een speciale ‘beursprijs’.

Edit: @Walter&Ree;: van het uitblijven van rapportages kan ik helaas ook meespreken. Vooral heel gênant als je een auto van een klant hebt laten taxeren wiens verzekering vervolgens niets dekt omdat rapportage nooit ter burele werd ontvangen.

Ik heb hier nooit iets van begrepen…..

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 06 januari 2013 11:05 PM
  [ # 432 ]
tilanus schreef:

...[h]ij is zijn afspraken niet nagekomen, maar dat wil nog niet zeggen dat hij niet professioneel is…

Naar mijn bescheiden mening is dat juist de definitie van iemand die niet professioneel is. Professioneel houdt in dat men in beroep is, m.a.w. dat men bedrijvig of bezig is met hetgeen waarmee men normaliter de kost verdient.

Als dat in dit geval taxeren is, en de beste man de afspraken omtrent dat taxeren niet nakomt, dan lijkt het me evident dat de heer Heffener niet professioneel is.

Ik zou op mijn beurt héél rap klaar zijn met iemand die z’n afspraken niet na komt!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 07 januari 2013 12:12 AM
  [ # 433 ]

Daar heb jij gelijk in. Ik bedoelde te zeggen ‘een professional’.  Dat zijn nalaten niet professioneel is, staat idd buiten kijf.

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9354

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 januari 2013 01:07 AM
  [ # 434 ]

Ik laat al jaren mijn cx en tegenwoordig ook mijn DS keuren door hem.
En heb er nog nooit geen problemen mee gehad,altijd met de 2 tot 4 weken de papieren in huis.
Dit jaar ook mijn prestige laten taxeren op wat er nu staat,en dat wordt gewoon allemaal netjes gedaan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

29 van de 29
« Eerste  < Vorige 27 28 29

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook