Wat ik uit het volgende “verhaaltje” begrijp is dat “hij” deze weer kan leveren. Alleen….zijn er verschillende tinten geleverd af fabriek. Daardoor wordt het wel moeilijk om de juiste te bestellen. Of is iemand bekend met de juiste tint(en) ????
http://www.citrothello.net/TEK CONSOLE CENTRALE SM.htm
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
in het verhaal staat, dat er uiteindelijk 2 hoofdtinten zijn overgebleven, brons en goud. Ik zou zeggen, kijk even welke kleur de jouwe heeft. Is trouwens wel een goed idee om een mooie verse middenconsolebekleding te doen. ziet er mooi uit
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Robin Visser schreef:in het verhaal staat, dat er uiteindelijk 2 hoofdtinten zijn overgebleven, brons en goud. Ik zou zeggen, kijk even welke kleur de jouwe heeft. Is trouwens wel een goed idee om een mooie verse middenconsolebekleding te doen. ziet er mooi uit
eerste modellen: Goud. Latere: Brons. Brons vanaf ca. 72.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
walther259 schreef:Voel eerst eens, met een hete motor en de verwarming open, of de rubber darm die achter je motor door het schutbord naar binnen loopt, warm is thv het schutbord. Zoniet dan is waarschijnlijk het ‘kraantje’ defect, nr. 2 op je tekening.
Als je dit wilt verwijderen, moet je eerst (na eerst de bestuurdersstoel er uit te nemen), het bestuurderschutbord afnemen van de middenconsole. Daartoe 2 vijzen en één moer (onder de 3 midden wijzerplaatjes: olie/water temp, benzine). Verder zit het gewoon geschoven in de richel van de inox versierlijst van de middenkonsole, alsook met een tweetal beugels. Uitheffen dus gewoon.
Dan zie je het ding.
Kabeltje van de bediening losmaken. Alle boutjes en de rubberslangklemmen losmaken, behalve de 2 van het kraantje zelf. Zet er wel een emmer en dweil onder, voor de koelvloeistof. Kurken in de openingen van de koeldarmen. Dan kraantje mét radiator samen, naar buiten trekken. De radiator ligt los. Vanuit het kraantje loopt een Bourbon koperen buisje over de radiator, zorg dat dit niet afbreekt.
Dan kan je het kraantje testen, zonodig openmaken.Hiertoe ondermeer de metalen ronde beugel openplooien.Repareren is een hele andere zaak. Ik ben er niet in geslaagd
Ik ben dan ook al een eeuwigheid op zoek naar een vervangstuk.
Iemand een idee over ersatz, reparatie of heeft nog een vervangstuk????
Ik zit de hele tijd te denken maar volgens mij, na goed kijken, moet een kachelkraantje van een Ds wel passen en deze zijn nieuw leverbaar door zowel dirk sassen als chyparse
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
SM kachelkraan is anders. Groter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zal nog eens goed kijken bij mijn Sm. Als de bevestigingsoogjes op de zelfde plaats zitten dan moet een Ds kachelkraantje ook werken op een Sm kachel(radiateur).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Sjonge jonge wat ben jij eigenwijs…
HET PAST NIET!!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Interessante discussie uit argumentatief oogpunt. Nou wil ik best geloven, dat Johan een tikkeltje eigenwijs is. Daar staat tegenover dat het verschil tussen eigenwijs en verzonnen krijgen, wat anderen niet verzonnen krijgen, soms klein is. Het is alletwee tegen de stroom in. En zolang de argumentatie blijft steken op de eigenwijsheid van de ander, komen we met elkaar niet tot duiding en dus niet verder. Door te proberen, komen we aan de weet. Als iemand meldt het te hebben geprobeerd, maar tot de conclusie is gekomen dat de gaten onoplosbaar te ver uit elkaar staan, de capaciteit van de DS-pomp onvoldoende is, etc, dan pas weten waarom het niet kan. Degene die heeft uitgevonden dat het DS-ding niet werkt op een SM, was op dat moment eigenlijk ook eigenwijs. Hij wilde zich niet neerleggen bij het feit, dat het niet werkt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Voorstel:
citroën23 en/of Robin Visser probeert/proberen het even….
Citroen!
Nou, wat dit betreft heb ik niet zo’n zendingsdrang
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De gaten staan te ver uit elkaar. De SM kraan is groter in diameter, de SM kraan heeft een heel stuk waar de hevel beweegt maar de klep niet (wezelijk anders dan de DS).
Wat denk je. Dat ik het niet geprobeerd heb?
Je kan beter zoals bloop voorstelt een totaal andere kraan nemen en die aanpassen met een verloop. Een die je elektrisch regelt. die een thermostaat heeft in de auto.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Wat denk je. Dat ik het niet geprobeerd heb?
En toen…
Hatsikidee, nu weten we tenminste waarom het verspilde moeite is. Mijn kraantje lekt ook. En als ik me niet vergis, heb ik hier al ‘ns kunnen lezen, dat VdL en Waterman die dingen kunnen reviseren. Dus voor mij wordt dat het.
En wellicht doet de van de zomer aangeschafte vervanging het wel en hoef ik het pompje alleen maar te vervangen… Met in achtneming van je tips natuurlijk !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lekken is irritant. Mijn klep zat vast en dicht. alles beslaat dan.. Heb een 2de handsje van Wim.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:
Je kan beter zoals bloop voorstelt een totaal andere kraan nemen en die aanpassen met een verloop. Een die je elektrisch regelt. die een thermostaat heeft in de auto.
Inderdaad! Ik ga een thermostatische radiatorkraan ombouwen met zo een bride voor op de kachel van de SM,en ga daar een thermisch motortje op zetten met 12Vdc,welk gestuurd zal worden met een kamer thermostaat,onder de bijrijdersstoel.De hendel koud/warm,ga ik gebruiken om de verwarming in of uit te schakelen.Dus als de hendel naar warm
gezet word,gaat deze de electriciteit in schakelen naar het thermisch motortje.
Ik ben momenteel op zoek naar een mixt thermostaat,welke verwarming en koelen kan sturen.
Dan kan ik nog een connectie maken naar de compressor van de airco.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Denken we nog een beetje aan de herkomst van dit forum? ‘Zo een bride’ is net even te vlaams (eigenlijk frans natuurlijk, maar dat durf ik niet zonder haakjes tegen een vlaming te zeggen) om algemeen begrepen te worden alhier. Ik woon al veertig jaar op de grens, heb in Belgie gestudeert, ben met een belgische getrouwd, ken meer belgen dan nederlanders en zelfs ik weet maar bij benadering wat je nu eigenlijk bedoelt