waterman schreef:citroen23 schreef:Oh ja, weet 1 van jullie het type/nummer/fabrikant voor een drie rijige radiateur ??
Alvast bedankt voor de antwoorden
Die is niet zo maar kant en klaar te bestellen. Je moet gewoon even je radiateur uitbouwen en door zo’n radiateurenboer van een 3 rijen koelblok laten voorzien.
Bedankt….Ik vermoede al zoiets. Welke merk (moderne) ventilatoren past er dan nog tussen radiateur en hd-pomp/drukregelaar/dynamo ???
Inmiddels ook bericht gehad van Andy (duits sm forum) welke al 2 jaar de assen van dirk sassen gebruikt zonder enige problemen (deze assen zijn gelijk aan die van chyparse).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Spal ventilatoren 310mm, zie draadje van Pbuijsman, inbouwdiepte 54 mm
http://www.dutchpowertrading.nl/
Spal ventilatoren 310mm.
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Update’je: het stuurhuis,radiateur en remklauwen zijn eruit. De radiateur is weg voor ombouw naar een drielaags radiateur en de wiellagerblokken liggen bij citrotech klaar voor inspectie (1 fuseekogel zat een millimeter speling op). Het stuurhuis heb ik al een andere voor weten te bemachtige en de nieuwe aandrijfassen liggen al klaar. Nu kon ik het daaronder eens mooi schoonmaken. Hopenlijk volgend weekend alles weer terug zodat het weer ingebouwd kan worden. Komend weekend maak ik wel een paar foto’s. (alhoewel…....... Grandprix monaco is ook mooi om voor thuis te blijven).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Voor de kwalificatie zet ik de recorder wel fff aan . Las dat je het blok er al weer in hebt zitten en draaiend !!! goed bezig. Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke kleur !!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Mooie kleur !!! Volgend jaar met de ami naar citromobile.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dat diaboloruber link; waar zit dat bij een Sm (of Ds)?? kan het niet zo vinden in het onderdelenboek.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een sm heeft die rubbers helemaal niet!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En ik maar zoeken….thanks !!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Hoe zit dat nu precies met die vlampijpen en uitlaatspruitstukken in RVS ??? worden die dan te heet ???
Is het geluid anders ??? of gaan ze eerder scheuren ????.........(de wildste verhalen hoor (en lees) ik d’r over).Had er wel oren na daar die van mij ook hun beste tijd gehad hebben.
Foto te illustratie (zie ook: http://people.opera.com/~karlo/sm/renovation/)
Morgen weer eindelijk aan het werk daar alles aan benodigde onderdelen nu zo’n beetje binnen is.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
“Karlo” moest wel, de downpipes van de SS motor die hij heeft hebben een binnendiameter van 35 m in plaats van 30 mm.
Ik heb diezelfde er op zitten sinds 1997 en met zo’n 100.000 km zonder problemen.
Omdat je relatief gemakkelijk aan tweedehands “gewone” kunt komen zie ik geen echte reden om naar RVS te gaan. Gaat je een hoop meer geld kosten, en de originele oude pijpen gaan een eeuwigheid mee.
Over die warmte:
RVS straalt meer warmte uit, “karlo” heeft ze ook laten lakken ( zie een van z’n andere foto’s). Je kunt ze ook met wamrte vasthoudende tape omwikkelen. ( Vindt je in een zaak voor ralye materiaal). Dan moet je wel de beschermplaten in de tunnel goed nakijken: Daar zit isolatiemateriaal achter en die moeten “spiegelen”, want anders wordt je middenconsole heeft.
En: als ze niet goed gemaakt zijn, dan zouden ze best kunnen scheuren.Als ze onder spanning in elkaar gezet zijn ( d.w.z. niet echt precies pas gemaakt), dan kan het best zijn dat ze “zetten” als je ze heet stookt.
Overigens: Bij een carburateur worden ze stukken minder heet, die lopen relatief met een rijk mengsel, met een injectie worden ze heten door het armere mengsel.
Groet,
To err is human, not to err is divine.
Gisteren het leer weer opgehaald na reparatie. Na montage ziet het er weer strak uit
Nog fff een foto van hoe verwijder ik die hendeltjes
Ook zat de “beruchte” scheur in m’n bestuurdersstoel. Na wat laswerk…..
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Vandaag de remklauwen voorzien van nieuwe keerringen, gemonteerd als ook de nieuwe aandrijfassen.
Nou moest de LHM ook bijgevuld worden en brak de “bus” waar die drie retour leidingen aanzitten af van het vat. Zijn hier als andere voor te krijgen ??? of zijn hier ook andere oplossingen/alternatieven voor ???? nummer 11
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.