En ja, dat is hem.
To err is human, not to err is divine.
Oke! Helemaal duidelijk. Thx! Succes met de reparatie er van.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En let op! LHM molt in korte tijd je bak! Haal het er dus snel uit!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Kijk: daar heb ik wat aan. Zal het vanmiddag nog aftappen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Waar gaat dit over ?
Zijn er berichten weggevallen
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. Even terug lezen.
het gaat over de centrifugaal regelaar op de bak.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zo; na het verwijderen van de diravi unit bleef de olie maar komen. Gelukkig had ik er een teiltje onderstaan. Gelijk daarna ook de bak maar afgetapt en opgevangen. Toen alles bijelkaar gedaan en kwam ik uit op een teiltje tot aan de rand vol. Dit maar fff weggegooid in een jerrycan en thuis maar eens gemeten hoeveel liter er nou in zo’n teiltje gaat en wat kam eruit ?? 6 liter das dus teveel.
Nu blijf ik wel met een vraag zitten: zowel de bak als de 5e versnellingshuis hebben hun eigen aftap.
(zie linksonder in bijlage) In de bak gaat 2.5 liter dan is het geen wonder dat er dan 3.5 liter uit de 5e versnellingshuis kwam en dus overliep/lekte bij de ingaande snelheidmeterkabel. De vraag hoeveel gaat er in de 5e versnellingshuis ?? maakt die onderdeel van de bak hoeveelheid ??? 2.5 Liter ??
Weet nu inmiddels waarom ik het lhm reservoir moest bijvullen met zo’n 3 liter….......
Hoort er om die witte huls van de ingaande snelheidsmeterkabel een O-ringetje ?? zie het niet echt terug in de onderdelenlijst…..
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
in de 5 zit max een half litertje. Wel moet die een overloop naar de rest van de bak hebben.
Er zit geen oring bij de teller kabel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De bak wordt centraal gevuld, met 2,25 liter, maar het kan geen kwaad om er 0,5 of 0,75 liter meer in te doen. Het 5e versnellingshuis heeft GEEN eigen vulplug en staat gewoon in verbinding met de rest van de versnellingsbak. Er mag hoe dan ook GEEN GL5 olie in als er niet vermeld staat dat deze ook in een GL4 bak gebruikt mag worden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die opsluitring 16 zat/zit er bij mij niet op !! Wanneer je asje dan teveel speling heeft zou de LHM dan het rubbertje open kunnen drukken zodat er LHM in de bak komt ???
Zijn meerdere die dit ringetje niet hebben aangetroffen ???
p.s. het oude rubbertje lijkt n.l. nog heel. Kon geen scheurtjes o.i.d. vinden.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
16 moet er wel op ja.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Afgelopen zondag de Sm maar maar weer eens uit z’n winterslaap gehaald en een ritje gemaakt.
Deze eerste rit (50km) viel me dat niet tegen. Zo te horen zitten er 2 of meer gaatjes in de vlampijp(en)en aagezien die al meerdere keren opgelapt is vraag ik me af of die nog ergens in staal te krijgen zijn… Iemand die weet we ze nog levert ???
Tevens die versnellingspook constructie: Wanneer ik uit de losse pols schakel (en dan met name naar de 5 versnelling) is het een gekreun van jewelste direct onder aan de pook zo te horen. nu heb ik dat al met vet ingesmeerd maar blijft kreunen. Wanneer ik stevig/direct schakel dan is het weg. Zijn er meerdere die hier last van hebben of is het schakelen uit de losse pols zo wie zo taboe bij een Sm ???
Ga die schakelstangen via een geleide bus o.i.d. want ik vind die stangen zowiezo losjes hangen richting versnellingsbak.
Oh ja, warmtewisselaar ingebouwd en dat gaat goed. Ook een andere dynamo (van een renault 25/V6) doet goed z’n werk: houd de spanning bij stationair loop op 12.2 volt. Dus geen flikkerende interieur verlichting meer.
In de bak zit nu classic oil van Kroon en dat voldoet goed. Ook geen lekkage meer dus de diraviunit (andere toegestuurt gekregen van Harry M) lijkt het goed te doen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
12,2 volt stationair is wel erg laag..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Is dus met alle verlichting aan: vind het wel meevallen. Wat is stationair ?? bij mij 900rpm.
Bij 1200 zal het wel 13,5 a 14V zijn.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij mij is dat 850 toeren en dan laadt hij al 13.1 volt. Bij 2500 is dat de volle, afgeregelde, 14,4 volt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste