2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Knäckors BX Chic
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 juni 2009 02:09 AM
  [ # 16 ]

rdw valt wel mee, type goedgekeurd blok Wink

Alleen zit jij met een strengere CO norm dan je GTI.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201
Geregistreerd: 06-12-2006

Gepost: 22 juni 2009 07:50 PM
  [ # 17 ]
Autofan schreef:

[
Het is toch een kleine moeite om even 2 tijdpennen op de juiste plaats te steken en zo te kijken of de distributie op tijd staat? Dan weet Rob ook gelijk of hij nu op het goede spoor zit, of dat hij zijn hersens nog moet breken Wink

als je dat zou willen doen zou ik wel ontzetten leuk vinden!
gewoon, voor de weet. Verder helemaal nergens om.

Groeten Rob

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 22 juni 2009 11:51 PM
  [ # 18 ]
McDean schreef:

rdw valt wel mee, type goedgekeurd blok Wink
Alleen zit jij met een strengere CO norm dan je GTI.

Gelukkig blijft het binnen de 40%-vermogenstoename, dus volstaat slechts een administratieve melding (en is de blokcode en betreffende typegoedkeuring niet/minder van belang). Maar ben inderdaad wel benieuwd hoe je straks de ‘vuile’ GTi-motor laat voldoen aan de CO-norm van de Chic (met kat?)?

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 23 juni 2009 12:07 AM
  [ # 19 ]
knäckor schreef:

Ja dat zal moeten gebeuren, maar dat gaat niet zo’n probleem worden aangezien de vermogenstoename net binnen de 40% blijft.

Die eis bestaat niet meer voor auto’s van voor 1998.
Ze controleren de permanente eisen. Dus feitelijk gewoon een APK met een motorcode check, en dan krijg je um op kenteken.

Zo gaat mijn V6 ook op kenteken komen.

Test

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 juni 2009 12:20 AM
  [ # 20 ]

De milieueis daar zit ik ook nog een beetje mee, maar ik ga hem gewoon zo afstellen dat hij voor geen meter loopt maar wel goedgekeurd wordt. Dan stel ik hem na de keuring wel zo af dat hij weer goed loopt.

Ik heb het ding trouwens vandaag opgehaald. Eerst op eigen kracht, maar na 500 meter begon het ding zo te muiten dat ik er gelijk klaar mee was, we hebben hem verder gesleept.

En Plofkop, bedankt voor het ritje op jouw verzekering!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 23 juni 2009 11:57 AM
  [ # 21 ]

Ik zeg: blok eruit, strikje erom en retour afzender! Kan ie mooi zelf paspennen erin douwen Wink

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 23 juni 2009 10:22 PM
  [ # 22 ]

Ik denk dat dat veel meer tijd en geld gaat kosten, dan het terplekke even te doen en verslag erover te brengen Rolling Eyes  Wink

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 26 juni 2009 05:06 PM
  [ # 23 ]

Knäckor, wat is er ook al weer precies mis met de motor uit de rode/roze GTI?

Ik neem aan dat de GTI gaat worden gesloopt en dat je de motor weer helemaal fris gaat maken voor een transplantatie in de Chic?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 26 juni 2009 05:22 PM
  [ # 24 ]

De motor in de GTi is op. Ik heb een andere motor die fris gemaakt gaat worden met wat spul uit de GTi en wat nieuw spul, en die komt in de Chic. De GTi gaat dan inderdaad weg.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 26 juni 2009 05:22 PM
  [ # 25 ]

Leuk project!

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 26 juni 2009 05:35 PM
  [ # 26 ]
knäckor schreef:

De motor in de GTi is op. Ik heb een andere motor die fris gemaakt gaat worden met wat spul uit de GTi en wat nieuw spul, en die komt in de Chic. De GTi gaat dan inderdaad weg.

OK, maar wel weer een GTI-motor dus? Dat wordt dan stiekum wel een über-Chic.  Laughing
Eén van de mooiste uitvoeringen ooit en dan voorzien van een grotere motor, én ook nog eens in Gris Dolmen (al heb je er daar nog een van…)

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 26 juni 2009 08:38 PM
  [ # 27 ]
Thijsvandebles schreef:
knäckor schreef:

Ja dat zal moeten gebeuren, maar dat gaat niet zo’n probleem worden aangezien de vermogenstoename net binnen de 40% blijft.

Die eis bestaat niet meer voor auto’s van voor 1998.
Ze controleren de permanente eisen. Dus feitelijk gewoon een APK met een motorcode check, en dan krijg je um op kenteken.

Zo gaat mijn V6 ook op kenteken komen.

Briljant! Waarom ze die eisen steeds meer aanpassen in het voordeel van de modders snap ik nog niet, maar ben er natuurlijk erg blij mee.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 26 juni 2009 11:27 PM
  [ # 28 ]
Alcyone schreef:
Thijsvandebles schreef:
knäckor schreef:

Ja dat zal moeten gebeuren, maar dat gaat niet zo’n probleem worden aangezien de vermogenstoename net binnen de 40% blijft.

Die eis bestaat niet meer voor auto’s van voor 1998.
Ze controleren de permanente eisen. Dus feitelijk gewoon een APK met een motorcode check, en dan krijg je um op kenteken.

Zo gaat mijn V6 ook op kenteken komen.

Briljant! Waarom ze die eisen steeds meer aanpassen in het voordeel van de modders snap ik nog niet, maar ben er natuurlijk erg blij mee.

Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die denken, dan maar geen keuring. Zelf heb ik ook een leuke ombouw in gedachte maar ben bang dat dat toch wat lastiger keuren wordt (iets dat alleen de BX body overblijft) Eerst maar eens een ontwerp uitwerken voordat ik ook maar iets ga doen.

Maar zoals ik al had gezegd, ga op zoek naar een Motronic 3.1 dan heb je dat probleem zowieso niet. Ik help wel inbouwen mocht je dat niet aandurven, als ik tijd heb zal ik ook wel even gaan zoeken op welke auto’s deze geleverd zijn.

Wat voor blok ga je eigenlijk gebruiken?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 juni 2009 11:36 PM
  [ # 29 ]

Ik heb van Mike begrepen dat het tot 91 niet zo’n issue is… En ook dat je de vuile Gti bijzonder schraal kunt afstellen voor de APK. Daarna schroef je het ding natuurlijk meteen weer open. Ik heb zelf namelijk ook iets dergelijks in gedachten en ben er wel mee bezig om het uit te zoeken.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 juli 2009 11:59 PM
  [ # 30 ]

Vandaag het interieur uit de Chic geschroefd om het aan de nieuwe eigenaar mee te geven, en tot mijn grote verbazing zit er bij de achterbankleuning, in de kofferbak een roestgat van 15cm doorsnee Neutral

Ach ja, dat kan er nog wel bij.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook